Giant Composite 07 --> Krak --> nieuw Frame

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Rudie

Bericht door Rudie » ma jun 11, 2007 9:04 am

Ai, kutje...heb geen ervaring met Giant en garantie, maar naar mijn idee heeft ieder zichzelf respecterend merk wel een fatsoenlijke garantie afhandeling. Helemaal bij dit soort frames van zo'n jonge leeftijd. Succes ermee!

Muppet

Bericht door Muppet » ma jun 11, 2007 1:36 pm

Ligt eraan of je hem hebt laten opbouwen door een fietsenzaak of niet. Hoe ver had je je zadelpen erin?

Gène

Bericht door Gène » ma jun 11, 2007 1:51 pm

Als je zadelpen tot de max uit je frame is gekomen is er niets aan de hand. Je hebt dan wel korte zadelpen, maar je hebt je dan ook gehouden aan de voorschriften die op het pen staan. De max. streep.

Komt wel goed lijkt me.

Wel vervelend dat het oet gebeuren op het moment dat je fiets het meeste gebruikt: in de zomer....

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jun 11, 2007 6:44 pm

Gène schreef:Als je zadelpen tot de max uit je frame is gekomen is er niets aan de hand. Je hebt dan wel korte zadelpen, maar je hebt je dan ook gehouden aan de voorschriften die op het pen staan. De max. streep.
Zadelpen zat er inderdaad wel volgens de voorschriften in, tot de max streep.

zie hier fotos (wel goed kijken)

http://www.pinkbike.com/photo/1360234/
Afbeelding

http://www.pinkbike.com/photo/1360233/
Afbeelding

Muppet

Bericht door Muppet » ma jun 11, 2007 6:50 pm

Maar hoever zat hij er nu echt in tot voorbij de toptube?

MarinTi

Bericht door MarinTi » ma jun 11, 2007 7:20 pm

Muppet schreef:Maar hoever zat hij er nu echt in tot voorbij de toptube?
Precies!
Er kan wel een markering op staan, maar elk frame is natuurlijk weer anders. Ik zorg altijd dat de pen er minimaal tot de onderkant van de bovenbuis inzit. Heb je de zadelpen ook gekocht bij degene waar je de fiets hebt laten opbouwen?

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jun 11, 2007 7:22 pm

Het is een Ritchey WCS (alu) 350mm lang. Hij is schuin afgesneden (lange kant naar voren uiteraard) en steekt dan 10cm in het frame, gemeten tot het langste punt. Volgens Giant moet een zadelpen er voor minimaal 8 cm ingestoken worden.

Zadel pen zat dus inderdaad verder dan de onderkant van de toptube. Zou dus goed moeten zijn.
MarinTi schreef:Heb je de zadelpen ook gekocht bij degene waar je de fiets hebt laten opbouwen?
Ik heb de fiets in zijn geheel bij S-Tec gekocht: eerst in overleg met S-Tec alle onderdelen bepaald, weekje daarna hebben ze de fiets in elkaar gezet en heb ik de fiets als geheel gekocht en meegenomen.

Ik heb overigens nog alleen maar goede ervaringen met S-Tec, dus dit zal ook wel goed komen.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jun 11, 2007 8:02 pm

Joost2 schreef:Ik heb de fiets in zijn geheel bij S-Tec gekocht:
Succes!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jun 11, 2007 11:35 pm

Het TUIG schreef:
Joost2 schreef:Ik heb de fiets in zijn geheel bij S-Tec gekocht:
Succes!
Is dat positief bedoeld, of negatief?

Sven

Bericht door Sven » ma jun 11, 2007 11:38 pm

Helaas, negatief.
Faxmulder heeft slechte ervaringen met betrekking tot garantiegevallen van zijn fullsuspension, maar heeft via de fabrikant nog enige coulance kunnen regelen.

Steelboy heeft dezelfde slechte ervaring.
We horen het helaas vaker, probeer zoveel mogelijk "bewijs" achter de hand te houden, dwz. aankoopbewijs, gebruik, gebruikte onderdelen, foto's, etc.

Hou ook continue contact met die lui, dan kan er wel wat worden geregeld, hoop ik!
Succes..

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jun 11, 2007 11:58 pm

Ja ik lees net het topic over de Tomac van Faxmulder...

enige geluk wat ik dan nog heb is dat Giant bij lange na niet failliet is... ofzo...

Joost2

Bericht door Joost2 » di jun 12, 2007 6:36 am

Een paar uur na de mijn mail aan S-Tec gisteravond, krijg ik nu het hoopvolle antwoord: Kom de fiets maar brengen, dan sturen we het frame naar Giant, krijg je een nieuw frame en bouwen we de fiets weer op.

Voorlopig dus goed nieuws.

Rudie

Bericht door Rudie » di jun 12, 2007 7:39 am

Klinkt goed :) En een erg snelle reactie :)

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di jun 12, 2007 1:35 pm

Ik mocht ook gelijk langs komen.. gingen ze er naar kijken en mocht ik een ander frame uitzoeken.

Helaas wel op eigen kosten :roll:

Maar met Giant zal t wel goedkomen.

En ik ben dolblij met mijn Litespeed :angelnot: . Die heeft t hier prima naar zijn zin.

pietervds

Bericht door pietervds » ma jun 18, 2007 2:30 pm

balen jong...en wat betreft je banden. ik rijd op specialized s-works en vind het waardeloos. elke week bijpompen, omdat ze een dikke 1,5 bar verliezen aan druk. geef mij maar binnenbandjes.

beetje fabrikant geeft life-long garantie op zijn frame dus ga ervoor. succes!
Orbea Lanza o6 custom
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » ma jun 18, 2007 3:38 pm

Ai das nooit leuk je frame stuk.

Ik heb behoorlijk wat ervaring met garantiegevalletjes bij Giant.
Ik heb zelf de Giant AC (freeride) maar heb nu mijn derde alweer. Begon met de ac team versie, na 2 jaar begon de lak flink te borrelen aan de onderkant van de schuine buis. Zonder problemen een nieuwe. Mag ook wel voor ene frame van 1500 euro. Jaar later precies het zelfde bij dat nieuwe frame. Wel behoorlijk minder maar het begon gewoon het zelfde als bij die teamversie. Na flink wat bellen/mailen met mijn dealer (rijwielpaleis Bilthoven) via Giant weer een nieuwe gekregen. Inclusief nieuwe demper :angelnot: Heel netjes afgehandeld. Want cker voor een frame van 1500 euro (mijn geval) is het gewoon niet acceptabel om dat soort lakproblemen te krijgen.

Suc6 er in ieder geval mee.

Groet BAs

Joost2

Bericht door Joost2 » vr jun 22, 2007 5:52 pm

pietervds schreef:beetje fabrikant geeft life-long garantie op zijn frame dus ga ervoor. succes!
5 jaar fabrieksgarantie inclusief race gebruik etc.

Bastiaan schreef:Zonder problemen een nieuwe. Mag ook wel voor ene frame van 1500 euro.
Retail prijs van dit frame is rond de 1100 a 1200 euro. Ik vind overigens dat de prijs van een frame niet zou moeten uitmaken bij de garantie afhandeling. Is overigens wel altijd een goed argument om een beetje stemming te creëren.

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jun 25, 2007 11:18 am

Okee, vanmorgen bij S-Tec geweest. De monteur (die met die paardenstaart) die me te woord stond moest eigenlijk direct toegeven dat het probleem waarschijnlijk een te korte zadelpen is. Anyway: frame wordt gewisseld en bij het opnieuw opbouwen gaan ze een langere zadelpen gebruiken. Alleen waarschijnlijk geen Ritchey WCS, want die is in deze diameter (30.9 als ik goed onthouden heb) tot max 350 leverbaar.

Moet alleen wel drie tot vier weken wachten...

Rudie

Bericht door Rudie » ma jun 25, 2007 12:37 pm

Damn! Waarom moet je zo lang wachten? Vanwege de levering van het frame of omdat ze bij S-Tec niet eerder tijd hebben?

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jun 25, 2007 1:39 pm

Levering van het nieuwe frame. Als ze bij S-Tec doen wat ze zeggen ligt die fiets nu al uit elkaar, en gaat het frame morgen met de postbode mee naar Giant.

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jul 09, 2007 11:33 am

Kleine update: het nieuwe frame is eind deze week binnen bij S-Tec, begin volgende week wordt het frame weer opgebouwd. Als ik er ben om het fiets op te halen kan ik direct een langere zadelpen uitzoeken.
Voorlopig dus goed nieuws uit Duitsland

Joost2

Bericht door Joost2 » ma aug 06, 2007 5:13 pm

ja hoor, het is gelukt. Nieuw frame gekregen van de Giant jongens, S-tec heeft de fiets weer opgebouwd met een langere zadelpen (helaas een Ritchey Pro, WCS is in deze diameter niet in 400mm lengte te krijgen volgens S-Tec, althans dat zeggen ze...). Zaterdag opgehaald, ik moet zeggen dat ze het allemaal netjes hebben geregeld, alleen het duurde wel een tijd (maar dat lag aan giant, niet aan s-tec).

anyway: fiets rijd weer als vanouds.

Rgds Joost

THES

Bericht door THES » vr aug 10, 2007 6:42 pm

Mooi om te horen dat het goed is afgelopen.

Plaats reactie