banden

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mici
banden

Bericht door mici » do jul 12, 2007 3:05 pm

wat is het verschil tussen voor en achterband en mag je ze verwisselen, het staat ook niet op de band of het een voor of achterband is.
mvg

Lynx

Re: banden

Bericht door Lynx » vr jul 13, 2007 3:44 pm

mici schreef:wat is het verschil tussen voor en achterband en mag je ze verwisselen, het staat ook niet op de band of het een voor of achterband is.
mvg
Welke banden zijn het ?
Hebben voor en achterband hetzelfde noppen profiel en zijn ze beide dezelfde maat (bijvoorbeeld 2.0") ?

Zo ja , dan kan je ze switchen.

Maar als je banden versleten zijn of er staan nog maar erg weinig noppen op dan zou ik een nieuwe band kopen --> zeker bij je voorband.
Als je achterwiel gaat schuiven is het niet echt een probleem, maar als je voorwiel gaat schuiven ga je meestal onderuit.
gooi je imago weg

mici

Bericht door mici » vr jul 13, 2007 4:41 pm

zijn vierkantige noppen verspreid over heel de band

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr jul 13, 2007 6:01 pm

het zou echt helpen als je ff het merk en type geeft want hier hebben we vrij weinig aan.

mici

Bericht door mici » wo jul 18, 2007 9:53 pm

maakt ni

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo jul 18, 2007 10:08 pm

Lynx schreef:Maar als je banden versleten zijn of er staan nog maar erg weinig noppen op dan zou ik een nieuwe band kopen --> zeker bij je voorband.
Als je achterwiel gaat schuiven is het niet echt een probleem, maar als je voorwiel gaat schuiven ga je meestal onderuit.
Ik heb mijn voorband echt super kaal, heb hem ook omgelegt... dus daar moet gauw een nieuwe band om heen?

Tristan

Bericht door Tristan » do jul 19, 2007 5:50 pm

Mrtnrider schreef:
Lynx schreef:Maar als je banden versleten zijn of er staan nog maar erg weinig noppen op dan zou ik een nieuwe band kopen --> zeker bij je voorband.
Ik heb mijn voorband echt super kaal, heb hem ook omgelegt... dus daar moet gauw een nieuwe band om heen?
Ja hé

Gast

Bericht door Gast » wo jul 25, 2007 7:32 pm

Bezuinigen op banden is een slechte zaak, zodra de noppen rond worden gewoon even nieuwe banden erop leggen.

Plaats reactie