4X / Dirt vork

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rabelista
4X / Dirt vork

Bericht door Rabelista » do mei 10, 2007 5:06 pm

kan iemand mij wat vertellen over deze vork? positieve en negatieve kanten?
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/F ... :7251.html

ik wil hem zelf graag voor voornamelijk fourcross gebruiken, maar ook af en toe wat dirt..

groen

Bericht door groen » do mei 10, 2007 5:20 pm

goede vork lekker licht en veerde voor mij goed ..(kan namelijk alleen rebound afstellen)

voor mij was het bevestigings manier van de 20 mm as een nadeel
niet echt snel los en vast en je moet goed uitkijken met aandraaien van de boutjes anders breekt er hier en daar wat af

plus ik gebruikte hem vrij intensief voor street/dirt en park waardoor hij vrij snel brak

maar ik ken nog wel mensen die er ook mee rijden en ook zeer tevreden zijn met deze vork en waar die ook nog niet is gebroken terwijl er toch ook dirt/street en park mee gereden word

roy
Loud, mean, fast & dirty

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 10, 2007 5:29 pm

ja daarom, weegt 2 kg maar ik ben niet van plan om hem ruig te gebruiken, fourcross voornamelijk, soms dirt..

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » do mei 10, 2007 6:22 pm

Of een Marzocchi 4X ? Of iets al een Argyle , heb de mijne sinds gistre , is echt een BOM en vrij licht :)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 10, 2007 6:31 pm

marzocchi 4x zit ik ook aan te denken.. maar is wel weer wat zwaarder, niet veel maar oke. Is wel 60 euro duurder dan de manitou.

Die marzocchi is trouwens ook 110 mm en die manitou 80 mm.
welke raden jullie mij aan? voor 4x en dirt..

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » do mei 10, 2007 6:32 pm

een drop off en die verlagen nr 10 cm... kan makkelijk gedaan worden, gewoon wat spacers inknallen.

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 10, 2007 6:36 pm

crazyfuck schreef:een drop off en die verlagen nr 10 cm... kan makkelijk gedaan worden, gewoon wat spacers inknallen.
dat vraag ik toch niet.. ik vraag welke 2 vorken ik zou kunnen kiezen en het beste is voor 4x. En boven dien te zwaar ook dropoff.. ;)

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » vr mei 11, 2007 4:10 pm

awel wat vraagt ge dan??? een 4x vork maar ge geeft wel een manitou goldlabel aan wat een street-vork is, dan mag ik toch andere opties geven en die drop off zal veruit het goedkoopste zijn van al die opties ;) .... Als je dan toch een lichte vork wilt kan je best een rs pike nemen maar die is heel wat duurder maar hij heeft zich wel al bewezen op dat vlak.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr mei 11, 2007 5:42 pm

Rabelista schreef:
crazyfuck schreef:een drop off en die verlagen nr 10 cm... kan makkelijk gedaan worden, gewoon wat spacers inknallen.
dat vraag ik toch niet.. ik vraag welke 2 vorken ik zou kunnen kiezen en het beste is voor 4x. En boven dien te zwaar ook dropoff.. ;)
Drop-Off weegt idd zo ongeveer 'tzelfde als een 4X en Argyle, dus die zijn dan ook te zwaar voor je, jammer.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » vr mei 11, 2007 5:59 pm

idd, ik vind een drop off net een lichte vork!!! Heb er net 1tje gekocht om een dirtjumper3 te vervangen en ben er heel blij mee. Hij werkt beter als de dj3 en hij weegt iets van een 700 gam lichter (schatting). ik geloof dat hij ongeveer 2,3 kg weegt.

Rabelista

Bericht door Rabelista » vr mei 11, 2007 8:33 pm

Oke chill.. ik zit nu te denken aan manitou gold label.. is ook niet zo heel duur kwa prijs.. thanks nog voor advies

Plaats reactie