Banden
Moderator:Beheerders
-
Mijn Yeti AS-X is toe aan nieuwe banden, maar ik weet niet welke. Momenteel heb ik er Schwalbe Nobby Nic 2.35's op zitten, maar beide banden hebben 'zwaar' beschadigde zijwanden. De voorband heeft een scheur van ongeveer 3,5 cm, deze is natuurlijk niet helemaal door de buitenband heen, maar de draden van de zijwand zijn duidelijk te zien en de scheur wordt langzaam steeds groter. De achterband heeft een klein gat (rond 5 mm) waardoor de binnenband te zien is. Het is dus echt tijd voor nieuwe banden.
Ik weet echter niet welke ik moet kiezen. De Nobby Nic's hadden ruim voldoende grip, waardoor ik denk aan Schwalbe Big Betty's of All Mighty's. Op onder andere dit forum heb ik echter gezien dat heel veel mensen gebruik maken van Maxxis Highroller's of Minion's.
Ik gebruik mijn fiets voor lichte freeride/downhill (limburg, ardennen, vogezen, etc.), maar er wordt ook wel eens een vaste route in het zuiden mee gefietst. Tot dusver heb ik nog geen bikepark bezocht, maar dat is wel de bedoeling. Het is voor mij dan ook van belang dat ik gewoon stevige banden heb waarmee ik ook nog goed naar boven kan fietsen. Daarnaast heb ik met de Nobby Nic's ook wel regelmatig last gehad van snakebites, maar ik denk dat de types banden die ik hierboven beschrijf, dit probleem allemaal wel grotendeels zullen opheffen.
Hopelijk kunnen jullie mij gedegen advies geven.
Groeten
Ik weet echter niet welke ik moet kiezen. De Nobby Nic's hadden ruim voldoende grip, waardoor ik denk aan Schwalbe Big Betty's of All Mighty's. Op onder andere dit forum heb ik echter gezien dat heel veel mensen gebruik maken van Maxxis Highroller's of Minion's.
Ik gebruik mijn fiets voor lichte freeride/downhill (limburg, ardennen, vogezen, etc.), maar er wordt ook wel eens een vaste route in het zuiden mee gefietst. Tot dusver heb ik nog geen bikepark bezocht, maar dat is wel de bedoeling. Het is voor mij dan ook van belang dat ik gewoon stevige banden heb waarmee ik ook nog goed naar boven kan fietsen. Daarnaast heb ik met de Nobby Nic's ook wel regelmatig last gehad van snakebites, maar ik denk dat de types banden die ik hierboven beschrijf, dit probleem allemaal wel grotendeels zullen opheffen.
Hopelijk kunnen jullie mij gedegen advies geven.
Groeten
Maxxis minion voor en achter.
Zou ik als ik jouw was 2.35 nemen omdat je ook nog wel eens wat afstanden ermee rijdt. Zelf heb ik de 2.5 super tevreden over, rijd zelf grotendeels downhill/freeride. Misschien dat ik zelf ook voor 2.35 ga de volgende keer, rolt wat sneller en stuurt wat sneller.
Zou ik als ik jouw was 2.35 nemen omdat je ook nog wel eens wat afstanden ermee rijdt. Zelf heb ik de 2.5 super tevreden over, rijd zelf grotendeels downhill/freeride. Misschien dat ik zelf ook voor 2.35 ga de volgende keer, rolt wat sneller en stuurt wat sneller.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
Re: Banden
Zou het kunnen dat je Nobby Nic's 2.25 zijn en niet 2.35 ?Bittah Pupil schreef:Momenteel heb ik er Schwalbe Nobby Nic 2.35's op zitten...
...Ik gebruik mijn fiets voor lichte freeride/downhill (limburg, ardennen, vogezen, etc.), maar er wordt ook wel eens een vaste route in het zuiden mee gefietst.
Niet dat het zo belangrijk is, maar waar ik wel rekening zou houden is dat je Nobby Nic's
ergens tussen de 570 en de 650 gr zitten en als je wat zwaardere banden gaat gebruiken,
zoals de Maxxis Highroller 2.35 DH (2 ply with Butyl insert) al makkelijk richting 1100gr en hoger gaan.
Ik zou eerder voor een band onder de 800gr gaan als je redelijk wat afstanden wil doen en nog wat wil klimmen.
Mijn persoonlijke enduro-freeride favoriet is de Continental Gravity 2.3".
Deze staan nu onder mijn Specialized Sx Trail, die zit plus minus in de dezelfde categorie als je AS-X.
http://www.conti-online.com/generator/w ... ty_de.html
Voor Bikeparken en ruwe DH gebruik ik de Maxxis Highrollers DH, Minion F en Kenda Nevegal.....DH banden zou je alleen moeten gebruiken voor DH parcours,
voor als de rest is het eigenlijk nutteloos gewicht meeslepen.
gooi je imago weg
-
Ik kan de Big Betty's ook aanbevelen. Het gewicht blijft nog redelijk binnen de perken en er gewoon een tochtje mee rijden is toch nog goed mogelijk. Even ter illustratie: Ik rij bijna wekelijks wel een tochtje in Zuid Limburg (Gulpen, Epen, Aachenerwald) en afgelopen zomer hebben ze prima gepresteerd in Portes du Soleil, Megavalanche parcours, etc...
Uit eigen ervaring zou ik de (Fat) Alberts niet aanraden, met deze rij je veel te vaak snakebites, zeker bij wat zwaarder gebruik.
Met Maxxis heb ik tot nu toe geen ervaringen, helaas.
Uit eigen ervaring zou ik de (Fat) Alberts niet aanraden, met deze rij je veel te vaak snakebites, zeker bij wat zwaarder gebruik.
heb eens bij wijze van test een set Al Mighties gekocht, en die zijn goed om in de fik te steken als er relletjes zijn in je wijk. Rechtdoor gan ze nog wel een beetje maar tenzij je rond de wereld wil rijden ga je nu en dan eens eenbocht moeten pakken. En dan sta je er alleen voor, die al mighties gaan alleen rechtdoor.paar keer goed geschrokken in bwb met die krengen.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
Ik denk dat het gebruik van mijn fiets grotendeels gelijk is aan dat van J.BL, tochten in het limburg's landschap en af en toe naar het buitenland. Daarnaast beviel de grip van de Nobby Nic's mij uitstekend, waardoor ik zeker vertrouwen heb in de big betty's en er dus enige voorkeur voor heb.Ik kan de Big Betty's ook aanbevelen. Het gewicht blijft nog redelijk binnen de perken en er gewoon een tochtje mee rijden is toch nog goed mogelijk. Even ter illustratie: Ik rij bijna wekelijks wel een tochtje in Zuid Limburg (Gulpen, Epen, Aachenerwald) en afgelopen zomer hebben ze prima gepresteerd in Portes du Soleil, Megavalanche parcours, etc...
Meer reacties worden echter nog steeds gewaardeerd.
Goede band voor droog weer en wat hardere ondergronden.Bittah Pupil schreef:En wat denken jullie van Maxxis Larsen TT's?
Ik gebruik em voor 4X en BMX parcours en XC.
Maar ik zou hem zeker niet aanraden als allround band.
Je kan de Highroller 2.35 ook in single ply krijgen, die weegt +/- 850gr.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=5845
Ik heb deze in Super Tacky compound als voorband en hij werkt in bijna alle omstandigheden,
heeft erg veel grip, rolweerstand is best okee en heb tot nu toe nog geen snakebites gehad.
gooi je imago weg
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer: