Nieuwe achter schijfrem nodig...
Moderator:Beheerders
Hey,
oke mijn hayes achterrem is naar de kl*t* gegaan en niet meer te maken.
Nu ben ik opzoek naar wat anders, een rem voor downhill geschikt. Heb nu momenteel de 2007 hope mini (goodridge remleiding) van mij hardtail erop zitten met de 203mm schijf van mijn hayes. En gisteren hiermee in Namen gereden en dat remmende uitermate goed moet ik zeggen, dat wist ik al voor street en dirt maar dat die met downhill ook zo krachtig was en bleef en goed doseerbaar had ik niet zo gauw gedacht.
Nu zat ik zelf te denken aan een hope mono 4 met goodridge remleiding. Geen mono 6, die ziet me er te lomp uit en is denk ik teveel van het goede, weegt ook weer wat meer.
Hebben jullie nog ideeën? Of aanraders?
Graag hoor ik deze.
oke mijn hayes achterrem is naar de kl*t* gegaan en niet meer te maken.
Nu ben ik opzoek naar wat anders, een rem voor downhill geschikt. Heb nu momenteel de 2007 hope mini (goodridge remleiding) van mij hardtail erop zitten met de 203mm schijf van mijn hayes. En gisteren hiermee in Namen gereden en dat remmende uitermate goed moet ik zeggen, dat wist ik al voor street en dirt maar dat die met downhill ook zo krachtig was en bleef en goed doseerbaar had ik niet zo gauw gedacht.
Nu zat ik zelf te denken aan een hope mono 4 met goodridge remleiding. Geen mono 6, die ziet me er te lomp uit en is denk ik teveel van het goede, weegt ook weer wat meer.
Hebben jullie nog ideeën? Of aanraders?
Graag hoor ik deze.
-
Ja dacht ikzelf ook al, maar weet niet hoe deze het op lange termijn gaat doen...daarom dacht ik voor de mono 4 te gaan.Steelhead Rider schreef:Als die Mini 't zo goed deed...gewoon zo'n set kopen dan?.. lijkt me 't beste
wat zijn jullie ideeën over de floating discs? Voor street zijn ze niet goed, bij abubaca's en fufano's gaan ze speling krijgen, dan hebben ze eigenlijk voor mij al afgedaan en zou ik ze ook niet op me downhill bike willen.
De Mini is goed maar voor DH niet genoeg > oververhitten te snel.Tuup J schreef:Ja dacht ikzelf ook al, maar weet niet hoe deze het op lange termijn gaat doen...daarom dacht ik voor de mono 4 te gaan.Steelhead Rider schreef:Als die Mini 't zo goed deed...gewoon zo'n set kopen dan?.. lijkt me 't beste
wat zijn jullie ideeën over de floating discs? Voor street zijn ze niet goed, bij abubaca's en fufano's gaan ze speling krijgen, dan hebben ze eigenlijk voor mij al afgedaan en zou ik ze ook niet op me downhill bike willen.
Neem dan ipv de Mono 4 de MotoV2 achter.
Ik heb zelf beide remmen achter en moet zeggen dat de V2 toch net iets beter gaat > neem je de Moto6 voor en je hebt echt een super combo!
Kijk hier maar even:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=31736
Neem voor DH absoluut de "floating" disc's, echt floating zijn ze niet maar het remoppervlak is simpelweg groter.