Klaar en bereden | Specialized SX Trail & Demo9
Moderator:Beheerders
Eindelijk is het zover en heb ik mijn beide bikes 100% af. Het is wat werk geweest maar zeg nu zelf wat is er leuker dan fietsen geheel naar eigen wens op te bouwen, het resultaat mag er dan ook zijn!
De 2006 Demo9 Gewicht 20.5KG
Parts:
Mavic Deemax wielen (UST)
Maxxis Minion DHF 2.5 42a UST voorband
Maxxis Minion DHR 2.5 60a UST achterband
Sram X9 schakelwerk
KMC Gold ketting
MRP System3 chainguide
Truvativ Holzfeller Cranks & BB
Fox DHX 5 demper
Marzocchi 888RC2x voorvork
Go Ride kroonplaten
Hope Moto6 voorrem (203mm)
Hope Moto V2 achterrem (203mm)
Thomson zadelpen
Nope zadel
Truvativ stuur
Lizard Skin grips met Hope bar ends
Chris King Headset
De 2007 SX Trail Gewicht 16.7KG
Parts:
Mavic Deetrax wielen
Maxxis Larssen TT 2.35 60a voorband
Maxxis Larssen TT 2.35 60a achterband
Sram X9 schakelwerk
KMC Gold ketting
MRP System3 chainguide
Fox DHX 5 demper
Marzocchi 66RC2x voorvork
Hope Mono6 voorrem (203mm)
Hope Mono4 achterrem (180mm)
Thomson zadelpen
Specialized zadel
Truvativ stuur
Chris King Headset
Voor foto's kijk op http://slideshow.internetprojects.nl
De 2006 Demo9 Gewicht 20.5KG
Parts:
Mavic Deemax wielen (UST)
Maxxis Minion DHF 2.5 42a UST voorband
Maxxis Minion DHR 2.5 60a UST achterband
Sram X9 schakelwerk
KMC Gold ketting
MRP System3 chainguide
Fox DHX 5 demper
Marzocchi 888RC2x voorvork
Go Ride kroonplaten
Hope Moto6 voorrem (203mm)
Hope Moto V2 achterrem (203mm)
Thomson zadelpen
Nope zadel
Truvativ stuur
Chris King Headset
De 2007 SX Trail Gewicht 16.7KG
Parts:
Mavic Deetrax wielen
Maxxis Larssen TT 2.35 60a voorband
Maxxis Larssen TT 2.35 60a achterband
Sram X9 schakelwerk
KMC Gold ketting
MRP System3 chainguide
Fox DHX 5 demper
Marzocchi 66RC2x voorvork
Hope Mono6 voorrem (203mm)
Hope Mono4 achterrem (180mm)
Thomson zadelpen
Specialized zadel
Truvativ stuur
Chris King Headset
Voor foto's kijk op http://slideshow.internetprojects.nl
Laatst gewijzigd door Gast op wo jun 20, 2007 8:24 pm, 13 keer totaal gewijzigd.
Ik heb al met al 2 jaar gedaan over het verzamelen vd delen, uiteindelijk weet je wat je wilt en dan koop je nog wat meer vh zelfde. ook makkelijk als een van beide bikes defect is, dan past er nog eens wat.Gène schreef:Wat zei je tegen de verkoper tijdens het kopen van de componenten. Deze lijst alstublieft en doet er maar van ieder twee?![]()
Ziet er top uit, maar een paar detailfoto's zouden ook wel gaaf zijn![]()
mzzl
Gène
Detail foto's komen zsm, moet er eerst even een zonnetje schijnen.
Die Demo9 heb ik al een seizoen mee gereden, de SX nog niet, kan echter haast niet wachtencrazyfuck schreef:en er eens op gaan rijden misschien????
Vooral die SX-trail is zo af!!!!!!!!!
En in het camo met de vorkpoten zwart zag de demo er beter uit...
amuseert u ermee!!!

Zwart of Camo, tsja smaken verschillen, ik vind het zo iig mooier. De 888RC2x is natuurlijk beter dan de VF2 die eruit kwam de RC2x heb ik niet gekocht voor de kleur zeg maar, deze ga ik echt niet zwart spuiten

En wat heeft dit in totaal gekost? Heel wat euries lijkt me zo, nietwaar?
Zwaar relaxte bikes man, echt heel netjes.

Zwaar relaxte bikes man, echt heel netjes.

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik bedoel het ook puur optisch hoor, ik zou dan voor een ander merk setback zadelpen kiezen.nwolsink schreef:Waarom een setback > anders had ik voor mijn gevoel altijd net iets te weinig ruimte, moet nog proberen of het echt wat is overigensRinse Appelstroop schreef:Waarom die setback pen in die DH'er. Dat ziet er gewoon NIET uit. Voor de rest hele mooie fietsen!!
Rinse
Rinse
Whoop Whoop!
Ik denk dat je niet veel op je Demo gaat rijden als je een SXT in dezelfde garage hebt staan
Een tip : als je je zware Maxxis Minions DH vervangt door banden van 550 a 700gr per stuk
en XC binnenbanden gebruikt, gaat je SXT veel meer tot zijn recht komen.
Je hebt toch al een Demo voor full-on DH
Have fun.

Een tip : als je je zware Maxxis Minions DH vervangt door banden van 550 a 700gr per stuk
Je hebt toch al een Demo voor full-on DH

Have fun.
gooi je imago weg
XC binnenbanden zitten er al in, ik heb nog Michelin XC banden liggen, zou dat wat zijn dan? of een 2.35 van maxxisLynx schreef:Ik denk dat je niet veel op je Demo gaat rijden als je een SXT in dezelfde garage hebt staan![]()
Je hebt toch al een Demo voor full-on DH![]()
Have fun.
Ik heb nog een X9 trigger liggen dus zou het een keer kunnen proberen, weet alleen niet of er op deze Cranks zo een binnenblad kanT schreef:Een double met derailleur ipv een single ring zou misschien nog wel een optie zijn voor je. Juist wat Lynx ook zegt, zo kun je in de Ardennen en etc nog lekker terecht met je SX. Schitterende bikes!
Je zou voor de lol eens een paar ritten met je Minion DH banden moeten doen en dan omwisselen naar je Michelin XC banden.nwolsink schreef: XC binnenbanden zitten er al in, ik heb nog Michelin XC banden liggen, zou dat wat zijn dan? of een 2.35 van maxxis
Je verliest misschien wel wat aan grip maar voor de rest heb je redelijk wat voordelen.
Ik heb nu Continental Gravity ProTection 2.3 (680gr) en rij er bijna overal mee, van enduro in de Ardennen tot BMX en 4X-parcours.
Ik leg mijn Minion DHF en Kenda Nevegal 2.5 alleen op als ik naar bikeparken ga of een rotsachtig DH parcour in de Ardennen ga rijden.
Vooral omdat ik dan graag met een wat lagere bandenspanning rij.
Met die Gravity's krijg ik soms snakebites met een lage bandenspanning, wat vrij normaal is met lichte single ply banden en XC tubes.
Ik heb nu een 34T met chainguide en een 11-34 cassette, maar een voorderailleur met een E-13 DRS en een 22-36T is ook nog een goede optie.
gooi je imago weg
Ik rij voorlopig nog even door met deze banden (zijn al gebruikt) maar als ze aan vervanging toe zijn ga ik denk ik een keer voor de Larsen TT van MaxxisLynx schreef:Je zou voor de lol eens een paar ritten met je Minion DH banden moeten doen en dan omwisselen naar je Michelin XC banden.nwolsink schreef: XC binnenbanden zitten er al in, ik heb nog Michelin XC banden liggen, zou dat wat zijn dan? of een 2.35 van maxxis
Je verliest misschien wel wat aan grip maar voor de rest heb je redelijk wat voordelen.
Ik heb nu Continental Gravity ProTection 2.3 (680gr) en rij er bijna overal mee, van enduro in de Ardennen tot BMX en 4X-parcours.
Ik leg mijn Minion DHF en Kenda Nevegal 2.5 alleen op als ik naar bikeparken ga of een rotsachtig DH parcour in de Ardennen ga rijden.
Vooral omdat ik dan graag met een wat lagere bandenspanning rij.
Met die Gravity's krijg ik soms snakebites met een lage bandenspanning, wat vrij normaal is met lichte single ply banden en XC tubes.
Ik heb nu een 34T met chainguide en een 11-34 cassette, maar een voorderailleur met een E-13 DRS en een 22-36T is ook nog een goede optie.
http://www.maxxis.com/products/bicycle/ ... asp?id=272
Deze wegen ook "maar" 750 gram. In eerste instantie zal de SX voornamelijk Bikeparken en de Megavalanche zien.
Mooie bikes maar waar dient je Demo 9 dan voor?nwolsink schreef: In eerste instantie zal de SX voornamelijk Bikeparken en de Megavalanche zien.
Ritje naar de bakker?
Zoals "T" en "Lynx" al zeiden, bouw je SX voor trail en Mega stuff en je
Demo 9 voor pure DH. (Voor de rest is die toch te zwaar).
Grtz
Tbx
Trailhunters.be
super bikes egt super maar mag ik even zeuren waarom heb je in de sx trail een 66 gedaan en niet een travis ja is puur persoonlijk maar ik vin een travis in een sx trail horen
maar je heb ze zeker mooi op gebouwd en super ben ook wel een betje specialized freak ik vin het egt de mooiste bikes die er zijn geen twijfel mogelijk dus veel plezier moet haast wel met zulke bikes
greets bas

greets bas
Toch rijd ie erg lekker de Demo9, heb al aardig wat bikes gehad en gereden maar nog niets is me beter bevallen dan de "Niner" zwaar is ie wel ja maar op tracks als Saalbach en Bad Wildbad kan je er echt ruig mee naar beneden gaan.Tbx schreef:Mooie bikes maar waar dient je Demo 9 dan voor?nwolsink schreef: In eerste instantie zal de SX voornamelijk Bikeparken en de Megavalanche zien.
Ritje naar de bakker?
Zoals "T" en "Lynx" al zeiden, bouw je SX voor trail en Mega stuff en je
Demo 9 voor pure DH. (Voor de rest is die toch te zwaar).
Grtz
Tbx
(P.s. ik heb al een paar 2.35 Maxxis Larsen TT's in bestelling staan voor de SX, die er nu op zitten zijn ook al ruim een jaar oud dus

Laatst gewijzigd door Gast op wo mar 07, 2007 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.