'Der Jan' stopt ermee

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Steelboy
Contacteer:
'Der Jan' stopt ermee

Bericht door Steelboy » di feb 27, 2007 7:52 am

Jan Ulrich heeft gisteren besloten een punt te zetten achter zijn carriere. Na lang achtervolgt te zijn door de Fuentes affaire, lijkt hij nu de eer aan zichzelf te laten.
Ondanks zijn roemruchte verleden (drink&drive, pilletjes in de disco) blijft het voor mij een renner met karakter, een van de laatste groten, die zeker in het rijtje Lemond, Fignon, Indurain, Armstrong geplaatst mag worden, ondanks maar 1 Tour zege...

Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di feb 27, 2007 8:15 am

Enerzijds jammer voor de sport, toch heeft 'Der Jan' mij nooit echt mogen bekoren, al heeft ie zeker voor mooie momenten in de sport gezorgd. De wielersport is ziek.. en t zal lang duren vooraleer men deze ziekte achter zich laat, zover ooit mogelijk. Ik geniet erg van renners als Bettini, maar telkens als hij op een magistrale wijze het peleton te slim af is komt automatisch de gedachten 'als ie maar niet....' En dat is eigenlijk bij elke heroïsche overwinning eigenlijk toch wel weer iets wat mee speeld. Ik kan in datzelfde opzicht daarom ook Jan's beslissing begrijpen, niet meer aan de poppenkast mee te willen doen. :|
---www.cjmedia.nl---

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di feb 27, 2007 11:50 am

Tja, zijn tijd is geweest schijnbaar. Ik ben benieuwd wat de komende zomer geeft wat betreft de Tour en dergelijke. De sport word er niet leuker op zo, ook niet om naar te kijken.
Ich Heisse Super Fantastisch!

crapo

Bericht door crapo » di feb 27, 2007 12:19 pm

Als iemand zoals der Jan met 7 kilo overgewicht aan de start van de tour begint kan je moeilijk spreken over iemand met karakter.
Ik vind die kerel best te pruimen maar heb altijd het gevoel gehad dat hij er niet 100% voor ging. hij had echt groot kunnen zijn.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di feb 27, 2007 7:26 pm

er gaat te veel geld om in de wielersport dus wordt ie nooit zonder doping.
Maar ja dat wordt natuurlijk niet hard opgezegd.

Maar ik dwaal af, ik ben heel benieuwd wat het voor de fietssport in het algemeen voor Duitsland gaat betekenen.
der Jan heeft de wielersport voor 10 jaar terug in Duitsland een grote impuls gegeven.
der Jan had toch wel iets, meer een vechter dan Armstrong. Ja hij sprak mij wel aan. Maar met 33 beginnen de jaren te tellen

(shit ik ben zelf bijna 33....)

Marcuos

Bericht door Marcuos » di feb 27, 2007 7:50 pm

Dit vind ik zeer jamer om te horen.

Jan is altijd mijn favoriet geweest. Juist een man die ergens in april begint met trainen en met 7 kilo teveel aan de start van de tour staat en de enige is geweest die ooit iets van concurrentie aan Armstrong heeft kunnen geven vind ik Super.

Die gast had echt super talent. Het fietsen zoals Armstrong het heeft gemaakt was niet aan hem besteed. (alle pijlen 365 dagen in het jaar op de tour) In het fietsen voor Armstrong zou Jan de absolute grootste zijn geweest. Een fietsen dat ik véééél liever zou hebben gezien.

(Ik dwaal af op mijn anti gevoelens over armstrong en zijn invloed in het fietsen)

Het jammerste in de sport is nog wel dat onschuldige renners hun cariere en geloofwaardigheid onderuit wordt gehaald door verdenking

Waar was die tijd dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Zo heeft de beschaafde mens het toch afgesproken met elkaar. Of staat de wielerwereld boven de wet???

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Life is what happens while you're busy making other plans.

Gène

Bericht door Gène » di feb 27, 2007 8:03 pm

Het is inderdaad jammer om te horen. Maar misschien wel beter voor de man. Nu heeft tie z'n trots nog, als dat helemaal de grond in word geboord door de pers schiet dat ook niet op. Al had ik echt graag geweten hoe de tour was verlopen afgelopen zomer, als al die renners niet verdacht waren.

Die tijdrit in de Giro was echt mooi om te zien.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Plaats reactie