Kerstpakket

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

^oZ

Bericht door ^oZ » zo dec 24, 2006 4:50 pm

TIthomas schreef:Het zijn een soort van stickers, je voelt iig een sticker oppervlak op het ti zitten. Deze stickers zijn alleen erg hard/krasvast en er is met geen mogelijkheid een randje los te halen.
Heb Vannicholas ook al een mailtje gestuurd, al vind de eigenaar het geloof ik niet heel leuk dat ik bepaalde stickers niet kan waarderen....
Terpetine.. Tijd terug het litespeedje helemaal stickervrij mee gemaakt.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo dec 24, 2006 4:58 pm

T mooie van titaan; het is bestand tegen zowat alles. Dus als terpentine niet blijkt te werken op jouw stickers; pak dan thinner... damp vooral niet in ademen ;)
---www.cjmedia.nl---

^oZ

Bericht door ^oZ » zo dec 24, 2006 5:30 pm

Oh right, 't was thinner wat ik gebruikt heb, mijn fout.

Beetje laat (vroeg?) geworden gisteren.

Maar werkt perfect hoor, als je buiten gaat zitten..

TIthomas

Bericht door TIthomas » zo dec 24, 2006 7:27 pm

Dat ga ik volgende week ff proberen, fiets staat bij de winkel waar ik werk. En kan dus niet altijd eraan werken, misschien ook wel beter voor sociale leven....
Dan alleen nog schijven ontluchten, en de boel afstellen en ready to go! Erg mooi projectje trouwens de bontrager, al haalt het nog niet t niveau van je Crisp
Zelf ook nog contact met Crisp gehad, maar nu even niet de financiele middelen om dat te realiseren.

p.s. wat is nu een mooie crank voor een slanke lichtgewicht ti xc fiets? Middleburn...

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo dec 24, 2006 7:35 pm

TIthomas schreef:Erg mooi projectje trouwens de bontrager, al haalt het nog niet t niveau van je Crisp
:argue:

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma dec 25, 2006 7:37 pm

2,5 uur geschuurd vandaag. De handen voelen alsof het er nóg meer waren.

Na het frame geheel met korrel 60-80 bewerkt te hebben, eerst begonnen met de kleine priegelige puntjes rond de lasnaden en overige lastige hoeken. Hierin gaat veruit de meeste tijd in zitten. Dit gedaan met korrel 100-120. Gehele frame 'egaal' geschuurd en daarna met de 3M pad alles richting 'eind finish' geschuurd. We zijn nu voor 90% klaar. Er zijn nog een paar punten waar ik nog wat meer aandacht aan moeten geven. In het spaarzame daglicht buiten wat er nog was, zag ik nog een aantal plekken waarover ik nog niet helemaal te vreden ben. Dat is werk voor morgenmiddag. We komen in de buurt van wat het moet zijn....

Hier één van de lastigste plekken, de onder-, boven- en balhoofdsbuisverbinding voorzien van de voor Bontrager zo typerende gussets. Zoals gezegd; de lasnaden wil ik zoveel mogelijk ontzien, want van de mooie 'rij muntjes' blijft niet veel over dan een egale rups als je deze ook volledig schuurt. Met name de niet gelaste opening aan de achterzijde van de gusset is lastig. Let wel; ik mag/moet maar in één richting schuren, dus ook bij plaatsen waar het haast niet kan, mag ik enkel een beweging maken haaks op de buis. Dit was verruit het lastigste deel.

Afbeelding

Na korrel 100-120 en de 3M pads komen we hier op uit. Door het afwezige daglicht wordt het geheel wat overstemd door de flits.

Afbeelding

Afbeelding

Onder in beeld de Bontrager TiLite, daarboven de staande vork van de Crisp Singlespeed. We zijn er bijna :)

Afbeelding
---www.cjmedia.nl---

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma dec 25, 2006 8:27 pm

Mooi man!
Ook het feit dat je dus deze week niet naar de sportschool hoeft dankzij deze work-out.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma dec 25, 2006 8:34 pm

Hubert ! schreef:Mooi man!
Ook het feit dat je dus deze week niet naar de sportschool hoeft dankzij deze work-out.

Je moest mn armen nu eens zien! :arms:
---www.cjmedia.nl---

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma dec 25, 2006 9:24 pm

De Dwerg on steriods!

TBB

Erikje

Bericht door Erikje » di dec 26, 2006 4:23 am

DeKerf's schreef:2,5 uur geschuurd vandaag. De handen voelen alsof het er nóg meer waren.
..................... In het spaarzame daglicht buiten wat er nog was, zag ik nog een aantal plekken waarover ik nog niet helemaal te vreden ben. Dat is werk voor morgenmiddag. We komen in de buurt van wat het moet zijn....
Ook hele fijne kerstdagen toegewenst voor U en de Uwen! Dat jullie het maar hééééél gezellig mogen hebben samen met elkaar....

Erikje

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di dec 26, 2006 2:24 pm

En gezellig was het :)

De laatste etappe wat het schuren/brushen betreft. De eerder geconstateerde puntjes goed nagelopen en de laatste hand gelegd aan het schuurproces. De wishbone nog wat extra aandacht moeten geven, omdat in het daglicht nog sporen te zien waren van de lasnaad van de verwijderde kabelnok.

Alles goed vetvrij gemaakt. De donkere vlekken die eerder op het frame zichtbaar waren, was voornamelijk nog vuil wat je in de 'nerf' drukt met het schuren. Frame volledig ontvet en op laten drogen.

Ik ben tevreden met het resultaat. (De donkere vlekken die je nog ziet, is nog niet op gedroogd water+ontvetter).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard het vergelijk met 'mijn' voorbeeld...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wachten op de originele belettering die een engelsman voor me zal uitsnijden. Daarna keuze maken in wat voor vork we nu willen toepassen. Onderdelenkeuze staat redelijk vast, al kwam ik gisterenavond, alsof het Sinterklaas was, nog een setje naven tegen waarvan ik eigenlijk vergeten was :oops: dat ik die had. Deze zullen waarschijnlijk hun weg gaan vinden in een leuke wielset voor deze fiets. De naven die ik in eerste instantie in de smiezen had, waren ongelijk van spaakgaten en de achternaaf behoefd een nodige revisie.

Voor nu zijn we voorlopig klaar. Belettering en vork/stuurpen zijn volgende prio maar daar ben ik van anderen van afhankelijk.
---www.cjmedia.nl---

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di dec 26, 2006 8:20 pm

Sweet...

Doe je weer goed Jeroen. Erg mooi.

wachtend op t resultaat!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di dec 26, 2006 8:22 pm

Faxmulder schreef:Sweet...

Doe je weer goed Jeroen. Erg mooi.

wachtend op t resultaat!
Ben bang dat dat wat langer zal duren dan de voorbije 3-4 dagen ....
---www.cjmedia.nl---

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di dec 26, 2006 8:23 pm

DOH....

Wat moet je nog hebben??

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di dec 26, 2006 8:24 pm

Faxmulder schreef:DOH....

Wat moet je nog hebben??

Vork en stuurpen.... zullen waarschijnlijk 'custom' delen worden. Laten maken dus. De overige delen heb ik hier thuis in de lade liggen.. op een zadelpen en zadel na.

Moet nog een beslissing nemen over de remgrepen en shifters.
---www.cjmedia.nl---

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di dec 26, 2006 8:27 pm

maar zeker niet zoals op de crist zeker (de stuurpen),

Wel stalen voorvork? of word dat ook TI?

Zie er geen Kartonnen vork ik komen...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di dec 26, 2006 8:30 pm

Vork word 90% zeker staal. Zwart. Ti heb ik aangedacht, maar zie één groot probleem... dit frame heeft een 1" balhoofd. Ansich niet zo problematisch, maar een Ti vork met 1" vorkbuis is nu niet echt wenselijk....

Stuurpen word 'gewoon' een ahead. We gaan ook met een vlak stuur :o rijden. Ti, 11 graden gebogen en goed breed.
---www.cjmedia.nl---

Gène

Bericht door Gène » wo dec 27, 2006 6:10 pm

He eindelijk weer eens een normaal stuur :lol:

Ben benieuwd, ziet er weer veel belovend uit.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do dec 28, 2006 11:31 am

DeKerf's schreef: Stuurpen word 'gewoon' een ahead. We gaan ook met een vlak stuur :o rijden. Ti, 11 graden gebogen en goed breed.
Wat voor maat stuurpen ga je eigenlijk nemen want ik denk dat er nogal een maatverschil tussen je huidige ti frame zit en dit frame.
Stuur wordt een Salsa' tje gezien de maat?

Hubert !

Bericht door Hubert ! » do dec 28, 2006 1:12 pm

Ik gok op een Seven stuurtje.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do dec 28, 2006 4:51 pm

Hubert ! schreef:Ik gok op een Seven stuurtje.
Ik ga geen 150 dollar betalen voor een stuk tita pijp enkel omdat er een sticker op staat. Ik heb ooit voor een paar tientjes en veel geluk een Moots stuur van heeeeel breed en 11 graden op de kop getikt. Die zullen we gebruiken.

Stuurpen wordt een stalen 'iets', nog in te vullen dus. Ik ga waarschijnlijk een vork laten maken en daarbij dan ook een stuurpen. Eerst de optimale maten eens gaan bepalen van de vork, daarna van de stuurpen.
---www.cjmedia.nl---

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za dec 30, 2006 2:19 pm

Gisteren de nieuwe belettering ontvangen. Na het grondig zuiveren van de te beplakken plaatsen met alcohol wat patronen met afplak tape gemaakt om de belettering juist gepositioneerd te kunnen aanbrengen.

Enfin; zo was het frame toen ik hem kocht. De belettering op de bovenbuis was al reeds verdwenen, al was er nog wat verkleuring in de buis te zien van de originele positie.

Afbeelding

Na de hierboven beschreven werkzaamheden en het aanbrengen van de belettering zijn we zo goed als klaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rest nog het fabriceren van een aluminium zitbuis-insert, welke hopelijk op korte termijn in het frame geperst zal worden. De vork en stuurpen zullen ook nog wel iets op zich laten wachten, dus zal het nog wel even duren voordat de Bontrager het bos in kan.
---www.cjmedia.nl---

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » za dec 30, 2006 2:43 pm

Gelukkig heb je vast nog wel een ander fietsie om mee te crossen.

Tijd voor een meeting met een rondleiding door t dekerf museum 8)

Mooi hoor.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » za dec 30, 2006 6:14 pm

Beste meneer,

Mag ik u complimenteren met uw stijlvolle keuze?!

Dat u er maar veel plezier van mag hebben!

Hubert ;)

tist

Bericht door tist » za dec 30, 2006 7:40 pm

Nice!

Mvg

Plaats reactie