Terpetine.. Tijd terug het litespeedje helemaal stickervrij mee gemaakt.TIthomas schreef:Het zijn een soort van stickers, je voelt iig een sticker oppervlak op het ti zitten. Deze stickers zijn alleen erg hard/krasvast en er is met geen mogelijkheid een randje los te halen.
Heb Vannicholas ook al een mailtje gestuurd, al vind de eigenaar het geloof ik niet heel leuk dat ik bepaalde stickers niet kan waarderen....
Kerstpakket
Moderators:JJ, Beheerders
Dat ga ik volgende week ff proberen, fiets staat bij de winkel waar ik werk. En kan dus niet altijd eraan werken, misschien ook wel beter voor sociale leven....
Dan alleen nog schijven ontluchten, en de boel afstellen en ready to go! Erg mooi projectje trouwens de bontrager, al haalt het nog niet t niveau van je Crisp
Zelf ook nog contact met Crisp gehad, maar nu even niet de financiele middelen om dat te realiseren.
p.s. wat is nu een mooie crank voor een slanke lichtgewicht ti xc fiets? Middleburn...
Dan alleen nog schijven ontluchten, en de boel afstellen en ready to go! Erg mooi projectje trouwens de bontrager, al haalt het nog niet t niveau van je Crisp
Zelf ook nog contact met Crisp gehad, maar nu even niet de financiele middelen om dat te realiseren.
p.s. wat is nu een mooie crank voor een slanke lichtgewicht ti xc fiets? Middleburn...
2,5 uur geschuurd vandaag. De handen voelen alsof het er nóg meer waren.
Na het frame geheel met korrel 60-80 bewerkt te hebben, eerst begonnen met de kleine priegelige puntjes rond de lasnaden en overige lastige hoeken. Hierin gaat veruit de meeste tijd in zitten. Dit gedaan met korrel 100-120. Gehele frame 'egaal' geschuurd en daarna met de 3M pad alles richting 'eind finish' geschuurd. We zijn nu voor 90% klaar. Er zijn nog een paar punten waar ik nog wat meer aandacht aan moeten geven. In het spaarzame daglicht buiten wat er nog was, zag ik nog een aantal plekken waarover ik nog niet helemaal te vreden ben. Dat is werk voor morgenmiddag. We komen in de buurt van wat het moet zijn....
Hier één van de lastigste plekken, de onder-, boven- en balhoofdsbuisverbinding voorzien van de voor Bontrager zo typerende gussets. Zoals gezegd; de lasnaden wil ik zoveel mogelijk ontzien, want van de mooie 'rij muntjes' blijft niet veel over dan een egale rups als je deze ook volledig schuurt. Met name de niet gelaste opening aan de achterzijde van de gusset is lastig. Let wel; ik mag/moet maar in één richting schuren, dus ook bij plaatsen waar het haast niet kan, mag ik enkel een beweging maken haaks op de buis. Dit was verruit het lastigste deel.

Na korrel 100-120 en de 3M pads komen we hier op uit. Door het afwezige daglicht wordt het geheel wat overstemd door de flits.


Onder in beeld de Bontrager TiLite, daarboven de staande vork van de Crisp Singlespeed. We zijn er bijna

Na het frame geheel met korrel 60-80 bewerkt te hebben, eerst begonnen met de kleine priegelige puntjes rond de lasnaden en overige lastige hoeken. Hierin gaat veruit de meeste tijd in zitten. Dit gedaan met korrel 100-120. Gehele frame 'egaal' geschuurd en daarna met de 3M pad alles richting 'eind finish' geschuurd. We zijn nu voor 90% klaar. Er zijn nog een paar punten waar ik nog wat meer aandacht aan moeten geven. In het spaarzame daglicht buiten wat er nog was, zag ik nog een aantal plekken waarover ik nog niet helemaal te vreden ben. Dat is werk voor morgenmiddag. We komen in de buurt van wat het moet zijn....
Hier één van de lastigste plekken, de onder-, boven- en balhoofdsbuisverbinding voorzien van de voor Bontrager zo typerende gussets. Zoals gezegd; de lasnaden wil ik zoveel mogelijk ontzien, want van de mooie 'rij muntjes' blijft niet veel over dan een egale rups als je deze ook volledig schuurt. Met name de niet gelaste opening aan de achterzijde van de gusset is lastig. Let wel; ik mag/moet maar in één richting schuren, dus ook bij plaatsen waar het haast niet kan, mag ik enkel een beweging maken haaks op de buis. Dit was verruit het lastigste deel.

Na korrel 100-120 en de 3M pads komen we hier op uit. Door het afwezige daglicht wordt het geheel wat overstemd door de flits.


Onder in beeld de Bontrager TiLite, daarboven de staande vork van de Crisp Singlespeed. We zijn er bijna


---www.cjmedia.nl---
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
Ook hele fijne kerstdagen toegewenst voor U en de Uwen! Dat jullie het maar hééééél gezellig mogen hebben samen met elkaar....DeKerf's schreef:2,5 uur geschuurd vandaag. De handen voelen alsof het er nóg meer waren.
..................... In het spaarzame daglicht buiten wat er nog was, zag ik nog een aantal plekken waarover ik nog niet helemaal te vreden ben. Dat is werk voor morgenmiddag. We komen in de buurt van wat het moet zijn....
Erikje
En gezellig was het
De laatste etappe wat het schuren/brushen betreft. De eerder geconstateerde puntjes goed nagelopen en de laatste hand gelegd aan het schuurproces. De wishbone nog wat extra aandacht moeten geven, omdat in het daglicht nog sporen te zien waren van de lasnaad van de verwijderde kabelnok.
Alles goed vetvrij gemaakt. De donkere vlekken die eerder op het frame zichtbaar waren, was voornamelijk nog vuil wat je in de 'nerf' drukt met het schuren. Frame volledig ontvet en op laten drogen.
Ik ben tevreden met het resultaat. (De donkere vlekken die je nog ziet, is nog niet op gedroogd water+ontvetter).



Uiteraard het vergelijk met 'mijn' voorbeeld...



Nu nog wachten op de originele belettering die een engelsman voor me zal uitsnijden. Daarna keuze maken in wat voor vork we nu willen toepassen. Onderdelenkeuze staat redelijk vast, al kwam ik gisterenavond, alsof het Sinterklaas was, nog een setje naven tegen waarvan ik eigenlijk vergeten was
dat ik die had. Deze zullen waarschijnlijk hun weg gaan vinden in een leuke wielset voor deze fiets. De naven die ik in eerste instantie in de smiezen had, waren ongelijk van spaakgaten en de achternaaf behoefd een nodige revisie.
Voor nu zijn we voorlopig klaar. Belettering en vork/stuurpen zijn volgende prio maar daar ben ik van anderen van afhankelijk.

De laatste etappe wat het schuren/brushen betreft. De eerder geconstateerde puntjes goed nagelopen en de laatste hand gelegd aan het schuurproces. De wishbone nog wat extra aandacht moeten geven, omdat in het daglicht nog sporen te zien waren van de lasnaad van de verwijderde kabelnok.
Alles goed vetvrij gemaakt. De donkere vlekken die eerder op het frame zichtbaar waren, was voornamelijk nog vuil wat je in de 'nerf' drukt met het schuren. Frame volledig ontvet en op laten drogen.
Ik ben tevreden met het resultaat. (De donkere vlekken die je nog ziet, is nog niet op gedroogd water+ontvetter).



Uiteraard het vergelijk met 'mijn' voorbeeld...



Nu nog wachten op de originele belettering die een engelsman voor me zal uitsnijden. Daarna keuze maken in wat voor vork we nu willen toepassen. Onderdelenkeuze staat redelijk vast, al kwam ik gisterenavond, alsof het Sinterklaas was, nog een setje naven tegen waarvan ik eigenlijk vergeten was

Voor nu zijn we voorlopig klaar. Belettering en vork/stuurpen zijn volgende prio maar daar ben ik van anderen van afhankelijk.
---www.cjmedia.nl---
Vork word 90% zeker staal. Zwart. Ti heb ik aangedacht, maar zie één groot probleem... dit frame heeft een 1" balhoofd. Ansich niet zo problematisch, maar een Ti vork met 1" vorkbuis is nu niet echt wenselijk....
Stuurpen word 'gewoon' een ahead. We gaan ook met een vlak stuur
rijden. Ti, 11 graden gebogen en goed breed.
Stuurpen word 'gewoon' een ahead. We gaan ook met een vlak stuur

---www.cjmedia.nl---
-
- Berichten:231
- Lid geworden op:do aug 24, 2006 10:54 pm
Wat voor maat stuurpen ga je eigenlijk nemen want ik denk dat er nogal een maatverschil tussen je huidige ti frame zit en dit frame.DeKerf's schreef: Stuurpen word 'gewoon' een ahead. We gaan ook met een vlak stuurrijden. Ti, 11 graden gebogen en goed breed.
Stuur wordt een Salsa' tje gezien de maat?
Ik ga geen 150 dollar betalen voor een stuk tita pijp enkel omdat er een sticker op staat. Ik heb ooit voor een paar tientjes en veel geluk een Moots stuur van heeeeel breed en 11 graden op de kop getikt. Die zullen we gebruiken.Hubert ! schreef:Ik gok op een Seven stuurtje.
Stuurpen wordt een stalen 'iets', nog in te vullen dus. Ik ga waarschijnlijk een vork laten maken en daarbij dan ook een stuurpen. Eerst de optimale maten eens gaan bepalen van de vork, daarna van de stuurpen.
---www.cjmedia.nl---
Gisteren de nieuwe belettering ontvangen. Na het grondig zuiveren van de te beplakken plaatsen met alcohol wat patronen met afplak tape gemaakt om de belettering juist gepositioneerd te kunnen aanbrengen.
Enfin; zo was het frame toen ik hem kocht. De belettering op de bovenbuis was al reeds verdwenen, al was er nog wat verkleuring in de buis te zien van de originele positie.

Na de hierboven beschreven werkzaamheden en het aanbrengen van de belettering zijn we zo goed als klaar:




Rest nog het fabriceren van een aluminium zitbuis-insert, welke hopelijk op korte termijn in het frame geperst zal worden. De vork en stuurpen zullen ook nog wel iets op zich laten wachten, dus zal het nog wel even duren voordat de Bontrager het bos in kan.
Enfin; zo was het frame toen ik hem kocht. De belettering op de bovenbuis was al reeds verdwenen, al was er nog wat verkleuring in de buis te zien van de originele positie.

Na de hierboven beschreven werkzaamheden en het aanbrengen van de belettering zijn we zo goed als klaar:




Rest nog het fabriceren van een aluminium zitbuis-insert, welke hopelijk op korte termijn in het frame geperst zal worden. De vork en stuurpen zullen ook nog wel iets op zich laten wachten, dus zal het nog wel even duren voordat de Bontrager het bos in kan.
---www.cjmedia.nl---