Reteduur, vast heel snel stuk, superlicht maar zo LELIJK!!!!
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
Net gezien op light-bikes.de
Carbon Tex Black Disc Ultralight. 40 Gramm pro Stück, keramikbeschichtet und 369 Euro teuer. Als 2er Set für 699 Euro zu haben.
http://carbon-customs.de/component/opti ... 3&vmcchk=1
Iets voor Ernie (ach nee, die rijdt niet met schijfremmen), Hubert dan? Of die ene gast van mountainbike.nl, ene Robin meen ik?
TBB
Carbon Tex Black Disc Ultralight. 40 Gramm pro Stück, keramikbeschichtet und 369 Euro teuer. Als 2er Set für 699 Euro zu haben.
http://carbon-customs.de/component/opti ... 3&vmcchk=1
Iets voor Ernie (ach nee, die rijdt niet met schijfremmen), Hubert dan? Of die ene gast van mountainbike.nl, ene Robin meen ik?
TBB
Ziet er vooral erg futuristisch uit, remt het ook?
Volgens mij is het bij schijven zo dat ze hun gewicht in remkracht waard zijn. Stalen modellen van bijv. 120 gram doen het super. Veel is geprobeerd met titanium en aluminium, maar zo goed als gewoon staal is dat (qua remkracht) tot nu toe nog nooit geweest.
Ben benieuwd naar deze dingen, wie gaat ze testen?
Volgens mij is het bij schijven zo dat ze hun gewicht in remkracht waard zijn. Stalen modellen van bijv. 120 gram doen het super. Veel is geprobeerd met titanium en aluminium, maar zo goed als gewoon staal is dat (qua remkracht) tot nu toe nog nooit geweest.
Ben benieuwd naar deze dingen, wie gaat ze testen?
Dat is al eens ooit gedaan...Hubert ! schreef:Ben benieuwd naar deze dingen, wie gaat ze testen?

alleen dacht ik dat carbon schuiven pas begonnen te werken als ze gloeiden en dat zie ik nog niet gebeuren op lichtgewicht xc weeniebike...
greetz
bettes [/img]
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Die schijven in de F1 zijn wel wat dikker...
Maar het ziet inderdaad niet uit. Ik zou zoiets niet op m'n fiets willen hebben. Uberhaubt schijremmen op een fiets in Nederland is vaak een beetje overkill. Maar das een ander topic.
Leuk dat het er is, maar wat zijn de voordelen, buiten de gewichtswinst? Het lijkt me een zeer slechte plek om gewicht te winnen. Als ze alleen te gebruiken zijn op een DH bak, dan moeten ze wel goed remmen. Gewicht winnen met schijven op een DH bak is "niet slim".
mzzl
Gène
Maar het ziet inderdaad niet uit. Ik zou zoiets niet op m'n fiets willen hebben. Uberhaubt schijremmen op een fiets in Nederland is vaak een beetje overkill. Maar das een ander topic.
Leuk dat het er is, maar wat zijn de voordelen, buiten de gewichtswinst? Het lijkt me een zeer slechte plek om gewicht te winnen. Als ze alleen te gebruiken zijn op een DH bak, dan moeten ze wel goed remmen. Gewicht winnen met schijven op een DH bak is "niet slim".
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
ik ga met Benjamin mee!
F1 schijven zijn Full Carbon (dus alleen koolstof, geperst en gebakken volgens mij), dit zijn gewoon schijfjes uitgezaagde carbon plaatjes. De matjes zijn gewoon plat gelegt en laten uitharden/gebakken.
Of dit echt remt vraag ik me af.. Je bent alleen aant remmen op de resin volgens mij.
Als je echt zoiets zou willen moet je maar eens op een MOTOGP kijken.
F1 schijven zijn Full Carbon (dus alleen koolstof, geperst en gebakken volgens mij), dit zijn gewoon schijfjes uitgezaagde carbon plaatjes. De matjes zijn gewoon plat gelegt en laten uitharden/gebakken.
Of dit echt remt vraag ik me af.. Je bent alleen aant remmen op de resin volgens mij.
Als je echt zoiets zou willen moet je maar eens op een MOTOGP kijken.