Een maat van mij had laatst een bmx gekocht en die gingen we ff uitproberen en ik had mijn mtb mee genomen (trek 8900). We gingen ook ff het bos in en daar waren echt vette jumps; en nu ben ik denk ik hooked

Ik ben nu een beetje aan het rond kijken maar weet niet echt wat voor een fiets ik nodig heb. Hier word vooral de specialized p1 aangeraden, maar deze kan ik niet 2ehands vinden en ik wil wel het liefst beginnen met een 2ehands of een goedkope nieuwe (budget ongeveer 600,-).
Ik ben 2.04mtr groot, en ik hoorde op dit forum dat er niet iets bestaat als een te klein frame bij dirt. Maar ik heb gefietst op de bmx van mijn maat en die vond ik toch echt te klein (hij weet eigenlijk ook niet hoe groot hij is).
Het liefste wil ik trouwens ook een singlespeed omdat ik ook wel een wil gaan streeten en ik merkte al dat het me een derrie niet zo makkelijk achteruit rijden is.
Dus de vragen:
- Wat maakt een dirt bike een dirt bike? Kan je bijvoorbeeld ook een grote bmx kopen en daar een geveerde voorvork in doen?
- Welke frame maat zou ik moeten hebben?
- Is het met mijn budget te doen?, het liefste nog minder natuurlijk.
Alvast bedankt