teaserke van mijn "nieuwste" project

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
bettes
teaserke van mijn "nieuwste" project

Bericht door bettes » ma dec 11, 2006 8:13 am

Afbeelding

later meer...

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma dec 11, 2006 8:22 am

Blijft mooi zo'n Dean titanium speeltje:)
Put the fun between your legs!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma dec 11, 2006 6:22 pm

Maat was dus OK Bettes? Ben benieuwd naar de onderdelen die je uit je schatkistje op dit Tita speeltje gaat hangen....
---www.cjmedia.nl---

Erikje

Bericht door Erikje » ma dec 11, 2006 7:01 pm

Wat een lelijke krassen :roll:

Erikje

bettes

Bericht door bettes » ma dec 11, 2006 7:10 pm

DeKerf's schreef:Maat was dus OK Bettes? Ben benieuwd naar de onderdelen die je uit je schatkistje op dit Tita speeltje gaat hangen....
Spot on, laat me maar zeggen alleen de balhoofdsbuis is een beetje aan de langere kant dan ik gewent ben. Maar een stuurpen kan ook ondersteboven!
Maten komen voor een groot stuk overeen met de S-works die ze moet vervangen. Alleen is de bovenbuis 1cm korter, wat perfect is want die vond ik aan de lange kant op het rode beest.

Alleen de vork zit ik nog op te wachten, is vandaag besteld zou er volgende week moeten zijn. Die zal aan de zeer moderne kant zijn wel, maar toch met relatie naar het frame.

Onderdelen zijn no-nonsense werkend spul! geen exotische spielerijen of ultra lichtgewicht. Het moet een freeride bike worden voor iemand die een 5spot normaal vindt ;)

Tja krassen dat is nu net bij een Ti frampie zo mooi... eens per jaar er eens met een 3m-padje over een ze is weer perfect.

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » ma dec 11, 2006 7:49 pm

Doe je weer goed ouwe.. 8)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 11, 2006 10:49 pm

Hmmm. Spannend 8)

Sven

Bericht door Sven » di dec 12, 2006 11:30 am

Nice Bettes...
Vervanging voor de S-works.. Ben benieuwd wat je turner-proof gaat bouwen.. ;)

zonoskar

Bericht door zonoskar » di dec 12, 2006 8:53 pm

Ik zag eigenlijk ook meteen dat het om een Dean ging, mooi! Ik zal binnenkort ook eens een teaser maken van mijn nieuwe project (als bevestigt is dat ie onderweg is). Ik zeg: Meer foto's :)

bettes

Bericht door bettes » wo dec 27, 2006 5:14 pm

Mjn "nieuwste" aanwinst is ook klaar geraakt en ondertussen ingezegend met een kanaal/singletrack toer rond Mol.
Het bevalt eigenlijk beter dan gedacht... of moet ik zeggen gehoopt?!

Afbeelding

kleine parts list:
dean colonel Ti frame
pace RC31 Ti vork
chris king balhoofd
thomson stuur- en zadelpen
Selle Italia Flite Ti
easton CT2 carbon stuur
Ritchey wcs grips
xtr 955-952 shifters, derraileurs,cranks en remmen (incl polisch tandwielen van cannondale en de beroemde/beruchte bbm-950 naaldlager bracket)
crank bros eggbeater sl
Zuni proto voornaaf polish door mij en met Ti machinetech as in
Shimano 105 achternaaf met cromo XTR as en extra spacer
FRM Ti snelspanners
Sapim CX-ray spaken
mavic xc717 velgen
Maxxis Larsen TT eXCeption banden met Michelin latex binnenbanden.

Gewoon nononsense spul dus!

greetz
bettes
Laatst gewijzigd door bettes op wo dec 27, 2006 5:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gène

Bericht door Gène » wo dec 27, 2006 5:26 pm

Ziet er goed uit, lekkere basic, strakke, klasieke afmontage.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo dec 27, 2006 7:30 pm

Ziet er lekker uit!
Allemaal beproefde spullen. Typisch een kanaalvlo! ;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo dec 27, 2006 7:54 pm

Strak Bettes, had eigenlijk niet anders verwacht :)

Ik vraag me echter sterk af of de vork misschien niet net een tikkie aan de hoge kant is voor dit frame...? Een lagere Pace zou, mijn inziens, beter passen in de geometrie van dit frame.
---www.cjmedia.nl---

Gène

Bericht door Gène » wo dec 27, 2006 8:03 pm

Is dat niet de foto? Ik zie er geen overdreven verhoogde lijn in. Ziet er in mijn ogen gewoon goed uit. Maar ja, vele ogen zien veel.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo dec 27, 2006 8:10 pm

Gène schreef:Is dat niet de foto? Ik zie er geen overdreven verhoogde lijn in. Ziet er in mijn ogen gewoon goed uit. Maar ja, vele ogen zien veel.

mzzl
Gène

Pace Ti is 440mm. Dit frame zou met 425mm inbouwhoogte méér op de hoek uit komen waar hij oorspronkelijk op getekend is, aldus mijn vermoeden. (gesteund door de leeftijd van dit frame).
---www.cjmedia.nl---

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo dec 27, 2006 9:52 pm

Met onderstaand stuk gereedschap is handig de balhoofdhoek van je fiets te meten. Op 1/10de graad nauwkeurig ......
20mm verschil in vorklengte betekent ongeveer één graad verschil in balhoofd- (en zitbuishoek), dus het gaat iets anders rijden.

Afbeelding

Oz

Bericht door Oz » di jan 02, 2007 8:40 pm

Hallo Bettes,

Mooie Dean; ik zou je hier graag wat vragen over stellen want deze staat ook op m'n lijst. Als je wil reageren zo dat fijn zijn; Dekerfs heeft m'n mail-adres.

Gr.

Oz

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di jan 02, 2007 8:53 pm

Gaaf project! :arms:

Als je het mij vraagt een zeer geslaagde afmontage op een klassiek frame!

bettes

Bericht door bettes » wo jan 03, 2007 7:22 am

Oz schreef:Hallo Bettes,

Mooie Dean; ik zou je hier graag wat vragen over stellen want deze staat ook op m'n lijst. Als je wil reageren zo dat fijn zijn; Dekerfs heeft m'n mail-adres.

Gr.

Oz
Mail mij anders even: bert op dirty-pages puntje net dat gaat ineens iets sneller!

greetz
bettes

lexxmeister

Dean Titanium

Bericht door lexxmeister » di jan 01, 2008 12:55 pm

Ik vraag me echter sterk af of de vork misschien niet net een tikkie aan de hoge kant is voor dit frame...? Een lagere Pace zou, mijn inziens, beter passen in de geometrie van dit frame.
Mogelijk heeft DeKerfs gelijk. Ik ben sinds een tijdje ook eigenaar van een oud Dean frame dat volgens mij nog iets jonger is dan het exemplaar van Bettes ( zie ik daar een kabelstopper voor cantilevers op de achtervork ? ).

Ik heb eens zitten meten aan de mijn Dean en ben uitgekomen op een balhoofdhoek van 70 graden bij een starre vorklengte van 425 mm ( dit komt ongeveer overeen met een 65mm geveerde vork incl. 15mm sag ). Het hart van de trapas ligt dan 35 mm onder de hartlijn van de wielassen.
Met een 440mm vork zoals de Pace wordt de balhoofdhoek dus net boven de 69 graden.

Op zich niet erg overigens, rijdt wel lekker stabiel. Je ziet ook bij bepaalde typen frames de balhoofdhoeken slapper worden naarmate het karakter meer de AllMountain / TrailRide kant opgaat.

Overigens is mijn Dean frame errug lang :arms: . Ik kom uit op een theoretische bovenbuis lengte van 61 cm bij een zitbuislengte (center/center) van net meer dan 40 cm. Hoe is dat bij jouw frame Bettes?

bettes

Bericht door bettes » di jan 01, 2008 9:39 pm

Mijn dean stuurt met de starre pace van 44 als mijn turner (69°) Het zou sneller mogen maar het hoeft echt niet en geeft een beetje rust. Dat is wel nodig bij fiets zonder vering, zeker als je een fully gewend bent.

Mijn frame is ook wel lekker lang... langer dan de 19" fullyframe van mijn schoonpa. Ik zal ze morgen eens opmeten.

Ja, dat is een cantistop... Het is dan ook een frame uit 92 ;) Bejaard maar still going strong.

Greetz
bettes

Mongui

Bericht door Mongui » wo feb 13, 2008 12:14 am

vet bakkie bettes....zal mooi staan achter mijne stumpjumper ;-)
Specialized Stumpjumper fsr 07/Specialized sx trail 08

Plaats reactie