Vorige week van mijn Cube de achterderailleur eraf getrokken bij een ongelukkige schakelactie. Nog geen nieuwe achterpat ontvangen, dus dan maar de Redline SS, ik wist ook wel dat het in Maassluis met dit weer erg vies is. Veel crossers hadden ook materiaalpech gehad hoorde ik.
Parcours : vooral omgeploegde gras- en boskleistroken, bijna helemaal vlak, 1 heel rottige grasprutklim, alles rond de asfalt wielerbaan.
Fiets : ongeveerde Redline Monocog als op NKSS07, maar dan 34x16 ipv 34x17. H-Bar, V-brakes.
Belangrijk : Kenda Karma 29x1.9". Rolden snel, gaven genoeg tractie, amper echte glibberpartijen gehad waar veel mensen toch te voet moesten.
Voor de moddervrijheid hadden schijfremmen fijn geweest (alles werd 1 klomp modder, gras en bladeren), voor modderherrie en slijtage waren de V's wel weer erg fijn. Remkracht had je ook maar een paar tellen per ronde nodig.
Eind 1e ronde had ik al een halve minuut voorsprong, maar 2 bochten verder verslikte ik me in een modderkluit, dacht dat ik dood ging, en werd bijgehaald door #2. Langzaam rijden, banden die dan vollopen, veel tijd verlies. #2 (begenadigd en geroutineerd veldrijder) vond mijn tempo te hoog en liet me gaan. Na 7 ronden een halve voorsprong. elke ronde werd het parcours rotter, maar reed ik harder, je leert hoe je met die prut om moet gaan. De beste oplossing is vaak gewoon tempo maken en vasthouden. Langs het randje van strook en struikgewas. Bij stroken zonder kant gewoon hard door het midden.
Veel hadden nieteens door dat ik Singlespeed reed.