XT of Stylo Mag een slotje op.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bart-fmx
XT of Stylo Mag een slotje op.

Bericht door bart-fmx » za nov 04, 2006 6:12 pm

Goedendag,

Ben dus bezig met mijn fiets wat op te waarderen, zit nu dus te twijfelen tussen een xt crankstel of een stylo.
Wat raden jullie aan en waarom?

greets Bart

Edit: Rij met een xtr cassette en een sram pc89r ketting.
Laatst gewijzigd door bart-fmx op ma nov 06, 2006 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nothing beats cubic inches

blizzard

Bericht door blizzard » za nov 04, 2006 10:38 pm

Xt zal best wel goed zijn, maar het ziet er niet uit dus het kan niet.
Steel is Real

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » zo nov 05, 2006 11:39 am

stylo.....mooi zwart,betere tandwielen en van horen zeggen zijn ook de buitenboordlagers van truvi beter als die van chainsuckimano! :lol:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo nov 05, 2006 1:18 pm

Waar ga je hem voor gebruiken?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo nov 05, 2006 1:36 pm

illuminatastigmata schreef:stylo.....mooi zwart,betere tandwielen en van horen zeggen zijn ook de buitenboordlagers van truvi beter als die van chainsuckimano! :lol:
Die GXP BB ben ik zelf nou niet zo'n fan van en qua duurzaamheid maakt het ook niet veel!
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » zo nov 05, 2006 2:38 pm

N I E L S schreef:Waar ga je hem voor gebruiken?
Voor XC. Wat ik tot nu toe heb gehoord is dus dat de
Stylo een betere optie is?

Greets bart

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » zo nov 05, 2006 9:32 pm

Overbodige post. 8)
Laatst gewijzigd door bart-fmx op ma nov 06, 2006 7:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo nov 05, 2006 10:16 pm

Beetje laat maar... als het enkel om de bladen gaat is de Shimano misschien niet de betere maar wat de crank zelf betreft ben ik er zeker tevreden over. Succes ermee.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » zo nov 05, 2006 10:21 pm

N I E L S schreef:Beetje laat maar... als het enkel om de bladen gaat is de Shimano misschien niet de betere maar wat de crank zelf betreft ben ik er zeker tevreden over. Succes ermee.
Eens, met een XT crank is niets mis, op de bladen na.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo nov 05, 2006 11:10 pm

same here, xt cranks en TA bladen

Prima combo.

ook geen problemen met BB

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma nov 06, 2006 7:46 am

Okey en hoe zit het met de crank zelf van een stylo dan die lijkt me toch ook niet verkeerd. Wat mij ook was verteld is dat op de bb van XT veel eerder speling kwam. Is dit ook daadwerkelijk zo?

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » ma nov 06, 2006 9:38 am

Ik heb nu een stylo carbon en die bevalt me perfect. Ik heb met me vorige stylo (geen carbon) een klein beetje problemen gehad met de GXP BB. De lagers hielden zich niet echt lekker.

Die lagers van mijn nieuwe stylo zijn wel erg goed (deze wijken niet af van de lagers van de normale stylo) dus ik ik dnek dat ik de eerste keer pech had! :)

Stylo ziet er beter uit dan de XT, de cranks lijken me verder vergelijkbaar. Al hoor ik mensen vaak klagen over de standaard tandbladen van de xt
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma nov 06, 2006 11:04 am

Niets dan goeds over de stylo,rijd er nu ruim een jaar mee,totaal geen problemen mee gehad,dat was met mijn XT setje wel even anders!
De XT's zaten op mijn hardtail en de stylo op de fully,maar daar kan dat toch niet aan hebben gelegen mijns inziens.Dus misschien had ik gewoon pech met de XT,maar dat de XT bladen minder zijn dat is een feit!

succes ermee i.i.g.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma nov 06, 2006 11:15 am

Ik rijd nu anderhalf jaar met een Stylo en de lagers zijn nu echt op, er is sprake van speling en ze lopen niet meer mooi rond. Maar na een dergelijke periode vind ik dat best normaal. Ik zou persoonlijk niet voor XT's kiezen, want die hebben niet DE looks in mijn ogen. Voor de rest zijn het heel vergelijkbare setjes. De standaard bladen zijn in beide gevallen van een redelijk goede kwaliteit.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Big T

Bericht door Big T » ma nov 06, 2006 12:29 pm

Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar toen ik mijn stylo kocht vond ik de tandwielen verdacht veel op die van shimano lijken. Voor de gein heb ik even een XT 32T middenblad naast het truvativ 32T middenblad gehouden. Afgezien van de kleur waren ze identiek. Zelfs de indicaties op de tanwielen zijn gelijk zoals ook de schakelhulpjes.

Persoonlijk vond ik dit erg vreemd. Ik kan me voorstellen dat shimano zijn eigen tandwielen produceert. Ik kan me daarintegen moeilijk voorstellen dat Truvativ (lees SRAM) zijn tanwielen bij de grootste concurrent koopt...

Hoe dan ook, ik ben icm TA tandwielen uiterst tevreden over de Truvativ crank. Ook bij mij waren de lagers, na 1,5 jaar intensief gebruik, op. Dit was een verademing na een paar jaar octalink. Hoe de XT lagers zijn weet ik niet.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma nov 06, 2006 12:49 pm

Okay bedankt allemaal. Ik ga toch op jacht naar een stylo setje. Qua looks heeft de stylo inderdaad ook mijn voorkeur. En anderhalf jaar met een setje lagers vind ik vrij normaal. Eens kijken of iemand wat heeft.
Bedankt voor de tips

greets bart

Plaats reactie