XT of Stylo Mag een slotje op.
Moderator:Beheerders
Goedendag,
Ben dus bezig met mijn fiets wat op te waarderen, zit nu dus te twijfelen tussen een xt crankstel of een stylo.
Wat raden jullie aan en waarom?
greets Bart
Edit: Rij met een xtr cassette en een sram pc89r ketting.
Ben dus bezig met mijn fiets wat op te waarderen, zit nu dus te twijfelen tussen een xt crankstel of een stylo.
Wat raden jullie aan en waarom?
greets Bart
Edit: Rij met een xtr cassette en een sram pc89r ketting.
Laatst gewijzigd door bart-fmx op ma nov 06, 2006 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nothing beats cubic inches
-
- Contacteer:
Die GXP BB ben ik zelf nou niet zo'n fan van en qua duurzaamheid maakt het ook niet veel!illuminatastigmata schreef:stylo.....mooi zwart,betere tandwielen en van horen zeggen zijn ook de buitenboordlagers van truvi beter als die van chainsuckimano!
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
-
- Contacteer:
Ik heb nu een stylo carbon en die bevalt me perfect. Ik heb met me vorige stylo (geen carbon) een klein beetje problemen gehad met de GXP BB. De lagers hielden zich niet echt lekker.
Die lagers van mijn nieuwe stylo zijn wel erg goed (deze wijken niet af van de lagers van de normale stylo) dus ik ik dnek dat ik de eerste keer pech had!
Stylo ziet er beter uit dan de XT, de cranks lijken me verder vergelijkbaar. Al hoor ik mensen vaak klagen over de standaard tandbladen van de xt
Die lagers van mijn nieuwe stylo zijn wel erg goed (deze wijken niet af van de lagers van de normale stylo) dus ik ik dnek dat ik de eerste keer pech had!

Stylo ziet er beter uit dan de XT, de cranks lijken me verder vergelijkbaar. Al hoor ik mensen vaak klagen over de standaard tandbladen van de xt
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70
-
- Contacteer:
Niets dan goeds over de stylo,rijd er nu ruim een jaar mee,totaal geen problemen mee gehad,dat was met mijn XT setje wel even anders!
De XT's zaten op mijn hardtail en de stylo op de fully,maar daar kan dat toch niet aan hebben gelegen mijns inziens.Dus misschien had ik gewoon pech met de XT,maar dat de XT bladen minder zijn dat is een feit!
succes ermee i.i.g.
De XT's zaten op mijn hardtail en de stylo op de fully,maar daar kan dat toch niet aan hebben gelegen mijns inziens.Dus misschien had ik gewoon pech met de XT,maar dat de XT bladen minder zijn dat is een feit!
succes ermee i.i.g.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
- Xircuit
- Contacteer:
Ik rijd nu anderhalf jaar met een Stylo en de lagers zijn nu echt op, er is sprake van speling en ze lopen niet meer mooi rond. Maar na een dergelijke periode vind ik dat best normaal. Ik zou persoonlijk niet voor XT's kiezen, want die hebben niet DE looks in mijn ogen. Voor de rest zijn het heel vergelijkbare setjes. De standaard bladen zijn in beide gevallen van een redelijk goede kwaliteit.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar toen ik mijn stylo kocht vond ik de tandwielen verdacht veel op die van shimano lijken. Voor de gein heb ik even een XT 32T middenblad naast het truvativ 32T middenblad gehouden. Afgezien van de kleur waren ze identiek. Zelfs de indicaties op de tanwielen zijn gelijk zoals ook de schakelhulpjes.
Persoonlijk vond ik dit erg vreemd. Ik kan me voorstellen dat shimano zijn eigen tandwielen produceert. Ik kan me daarintegen moeilijk voorstellen dat Truvativ (lees SRAM) zijn tanwielen bij de grootste concurrent koopt...
Hoe dan ook, ik ben icm TA tandwielen uiterst tevreden over de Truvativ crank. Ook bij mij waren de lagers, na 1,5 jaar intensief gebruik, op. Dit was een verademing na een paar jaar octalink. Hoe de XT lagers zijn weet ik niet.
Persoonlijk vond ik dit erg vreemd. Ik kan me voorstellen dat shimano zijn eigen tandwielen produceert. Ik kan me daarintegen moeilijk voorstellen dat Truvativ (lees SRAM) zijn tanwielen bij de grootste concurrent koopt...
Hoe dan ook, ik ben icm TA tandwielen uiterst tevreden over de Truvativ crank. Ook bij mij waren de lagers, na 1,5 jaar intensief gebruik, op. Dit was een verademing na een paar jaar octalink. Hoe de XT lagers zijn weet ik niet.