Getting close... .... completed!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
walter

Bericht door walter » do sep 21, 2006 8:13 am

...
Ik ben er (bijna) helemaal stil van.
Prachtig stukje fietstechniek.
Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die tegenvallende nokjes vd remkabel, die in de praktijk toch erg meevielen. Die zijn op de foto's net niet te zien.
Maar dat stuur en die stuurpen, dat blijft ik vreemd vinden.
OK, het zal best fijn fietsen, maar alleen om 't uiterlijk zou ik 't nooit proberen.
Want stel je voor dat ik 't fijn vind, dan moet ik ook zo'n constructie op m'n fiets monteren ;)
Maar dat is juist de charme van dit sort projecten, alles naar wens.
Ik ben erg benieuwd om 'm in het wild te zien, nog ff wachten tot 15 oktober...

wictor

Bericht door wictor » do sep 21, 2006 9:04 am

:shock:

Gisteren voor 't eerst dit topic gezien (was een beetje druk en zo ;-) ).... ik ben nog steeds bezig met de kwijl wegdwijlen.... Echt een kunstwerk, en ook heel, heel gaaf hoe je verschillende stukken van het project hebt laten zien hier.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do sep 21, 2006 9:24 am

Ik krijg van Darren nog een CD opgestuurd met alle foto's die hij maakte tijdens de bouw. Alleen al van de vóórdriehoek had hij al ruim 50+ foto's. Ben benieuwd ;-)

Gisterenavond de voorrem goed werkend gekregen, op een klein detail na. Bij het terug schroeven van een belangrijk kapje voor op de remgreep (welke de kabel op zn plek houdt, kort gezegd), draaide de draad wat dol. Zojuist op mn werk de draad opgefrisd en voor het eerst écht kunnen remmen met de huidige setup. De aanpassingen van gisterenavond hebben goed gewerkt, want hij remt goed. De schijf direct wat ingeremt en hij begint goed te bijten. Opletten dus, op een gladde betonvloer zoals hier in de loods... Vanavond de achterrem en dan mogen we eindelijk spreken van een 100% rijdbare fiets.

Was het maar alvast zaterdag......
---www.cjmedia.nl---

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do sep 21, 2006 9:25 am

Hmmm.. ik moet trouwens mn avatar plaatje maar eens veranderen...
---www.cjmedia.nl---

Cubeman

Bericht door Cubeman » do sep 21, 2006 9:37 am

Like this:

Afbeelding
Put the fun between your legs!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do sep 21, 2006 10:44 am

Wat een stoere bak is het geworden, echt super!!

Die voorkant vind ik echt niet mooi, maar dit is de meest eigenzinnige fiets van dit jaar! Function over Form was het toch (In tegenstelling tot mijn fietsen ;) )

Ben inderdaad erg benieuwd, wil er graag even met mijn vette vingertjes aan zitten!!

Have fun Zaterdag!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

LSmtb

Bericht door LSmtb » do sep 21, 2006 11:40 am

Super Jeroen!!!

Erg leerzaam en leuk lijkt me, zelf een frame/onderdelen ontwerpen en laten maken. Misschien niet echt een gepaste vraag, maar wat kost een project zoals dit nu ongeveer? (afgezien van de tijd die je er zelf in hebt gestoken).

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do sep 21, 2006 11:51 am

Kosten??

Ik wil het eerlijk gezegd niet eens weten 8)

Ongeveer en heel grof (uit het hoofd):

-frame +/- 2000 euri
-vork, stuurpen +/- 350 euri
-Naven, trapas, EBB, King, velgen, spaken, etc... +/- 1200 euri.

:roll:
---www.cjmedia.nl---

Hubert !

Bericht door Hubert ! » do sep 21, 2006 1:14 pm

JJ schreef:
Function over Form was het toch (In tegenstelling tot mijn fietsen ;) )

JJ
Deze beste man kent zichzelf, bravo! ;)

@Jeroen,

Stoer man! Dedication rocks! Ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen qua rijeigenschappen, ook niet geheel onbelangrijk. Er tof uitzien doet ie in ieder geval wel.
Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do sep 21, 2006 1:39 pm

DeKerf's schreef: Afbeelding
Nice toolshed!!!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do sep 21, 2006 1:52 pm

Dat frame is echt fantatisch! Wát een vakwerk, je ziet het er van af. Veel succes ermee, dat ie langer mee mag gaan als je vorige Ti avontuur.
Ich Heisse Super Fantastisch!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do sep 21, 2006 1:54 pm

walter schreef:Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die tegenvallende nokjes vd remkabel, die in de praktijk toch erg meevielen. Die zijn op de foto's net niet te zien.
Ik ook!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

zonoskar

Bericht door zonoskar » do sep 21, 2006 3:29 pm

Super mooi fietsje Jeroen, maar die remmen. dat kan echt niet.... Waarom geen mooie Hope's of Juicy's erop?

/edit: ik zie het al, dat werkt natuurlijk niet met die remgrepen.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do sep 21, 2006 5:05 pm

JJ schreef:
walter schreef:Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die tegenvallende nokjes vd remkabel, die in de praktijk toch erg meevielen. Die zijn op de foto's net niet te zien.
Ik ook!

JJ

de 'tegenvallende' nokjes... en eigenlijk vallen ze idd niet eens zo tegen, want ze houden de kabel goed op zn plaats en ben er nu redelijk aan gewend. De eerste indruk was 'oe.. lomp', maar dat is getemd. Ik had van die 'ty-wrap' nokjes gewild voor een nóg cleanere look, maar dat ging helaas niet meer lukken op korte termijn. Ik was aanvankelijk bang dat deze nokjes téveel ruimte op de kabel zouden laten, aangezien een hydraulische leiding nét wat dikker is, althans... dat dacht ik.

De kabel kan geen kant uit en zoals gezegd; ik ben er aan gewend ;)

Afbeelding
---www.cjmedia.nl---

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do sep 21, 2006 8:06 pm

nu ik het nokje zo zie kan ik me voorstellen dat je denkt, he net niet.
maar goed er moet iets voor het volgende project overblijven.

gemakshalve 'vergeet' je in het kostenplaatje: 3500 km, 7 nachten huisje huur en de kosten van ruben.

sommige dingen moet je herhalen
Afbeelding

sssst niks zeggen, enkel kijken.

klara

Bericht door klara » do sep 21, 2006 8:26 pm

Prachtig Jeroen! De fiets en de verhalen.. :D !

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr sep 22, 2006 9:01 am

Kreeg vanmorgen van Darren deze link toegestuurd

:D

http://www.cyclingnews.com/tech/2006/sh ... s/eicma067

De schrijver van het artikel past nog de nodige dingen aan, aangezien ik niet uit België kom (....) en de onderschriften bij de foto's niet kloppen (door elkaar gehaald).

;)
---www.cjmedia.nl---

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr sep 22, 2006 3:38 pm

Afbeelding

Jeroen had nooit verwacht ook in het lange zadelpennen topic te mogen. :lol: :lol:

Very nice Jeroen.

Is t project helemaal gegaan zoals je wilde?

Btw waarom bevestigingen voor een bidonhouder??

Caramba

Bericht door Caramba » vr sep 22, 2006 3:48 pm

Het is inderdaad een heel mooi frame geworden Jeroen. Er is echter iets waar ik nog niks van heb vernomen, wat weegt het frame en de totale fiets?

Ook vraag ik me af of je zo voorovergebogen, terwijl je over een flink obstakel rijdt of in een afdaling, niet met je kin/mond op het stuur klapt. Het stuur lijkt toch vrij hoog te staan?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr sep 22, 2006 4:42 pm

Je hangt niet verder voorover dan op een normale flat bar en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog niet echt ruzie heb gehad met de stuurpen/stuur bij bukken of wat ook.

@Fax;

ik heb op het laaste moment toch besloten in elk geval 1 setje bidonnokjes te laten opnemen in het frame. De afgelopen zomer deed mij realiseren dat enkel een Camelbak met water niet altijd voldoende is.
---www.cjmedia.nl---

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr sep 22, 2006 4:45 pm

Caramba schreef:Het is inderdaad een heel mooi frame geworden Jeroen. Er is echter iets waar ik nog niks van heb vernomen, wat weegt het frame en de totale fiets?

Geef flauw idee, ben daar eigenlijk niet zo mee bezig. Frame zal licht zijn.. ik schat zelf zo rond de 1500 gram, kan het nu lastig meer controleren ;) Totale gewicht? Eveneens geen idee. De naven van PhilWood zijn niet super licht, alsmede de vork met zo'n 1000gram aan CrMo. Misschien dat ik vanavond méér weet over het totaal gewicht, ik zal het wel eens posten.
---www.cjmedia.nl---

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr sep 22, 2006 10:12 pm

Maar nu de belangrijkste vraag: Rijdt ie ook een beetje fijn??????

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr sep 22, 2006 10:15 pm

Morgen kan ik je daar meer over vertellen... :)
---www.cjmedia.nl---

TF

Bericht door TF » za sep 23, 2006 2:47 pm

Echt prachtig!

Nu wil ik graag weten of de rijeigenschappen ook naar verwachting zijn?!

With compliments,

Toby
If you're a gangster... what are you doing in show business?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za sep 23, 2006 6:24 pm

Vanmorgen op tijd uit de veren om na een uur autorijden de Veluwe op te kunnen gaan voor de 'eerste keer'. De route ken ik vrij goed en dat is wel fijn als je wilt kijken hoe een bepaalde fiets/onderdeel rijdt.

Het is/was een aparte gewaarwording. De zithouding komt vrij dicht in de buurt van wat ik ten opzichte van mijn Breezer zou veranderen om een ideale zit te krijgen. Ik moet nog wat met de stand van het zadel spelen om 100% thuis te zijn, maar dat is slechts een kwesie van uit proberen (morgen).

De fiets stuurt 'makkelijk' en is erg wendbaar, zonder echt nerveus te worden. In los zand is hij nog steeds erg goed te controleren en met het licht verplaatsen van je lichaamsgewicht kun je hem perfect gecontroleerd lastige secties doorsturen. Op snelheid blijft hij nog steeds prachtig stabiel en voorspelbaar... geen rare nukken dus.

De vork is vrij hard, dát viel wel op. De lange titanium zadelpen met een diameter van 30.9 mm blijkt een goede keuze te zijn geweest (ten opzichte van een dunnere 27.2mm pen), aangezien hij voldoende mee geeft, zonder écht te flexibel te worden. Een mooie demonstratie hiervan kreeg ik op een pad dat kompleet omwoelt was door paarden. Het pad maakte dat je alle kanten op stuitert en het lastig maakt om goed tempo te houden. De fiets rolde er goed door heen en door nét genoeg 'beweging' in de zadelpen leek het alsof je met wat minder druk in je banden rijdt. Het scherpe van het gehobbel word er afgehaald, wat we zeker kunnen waarderen. Hierin is titanium echt super en was één van de redenen om voor dit materiaal en dit concept te gaan.

Eigenlijk kan ik vrij kort zijn; dat wat ik in het ontwerp heb voorzien aan rij-eigenschappen, blijken er ook daadwerkelijk in te zitten. Zijdelinks stijf door het compacte frame, daardoor direct reagerend. De lange tita zadelpen gecombineerd met de vrij plat liggende staande achtervork geven het comfort wat ik zocht. Dat werd me al vrij snel duidelijk. Dat is eigenlijk de enige conclusie die ik kan trekken en een aparte gewaarwording dat na al de tijd die er in is gestoken het ook écht zo werkt als je voorzien had.... In dat opzicht méér dan geslaagd, want ik had niet verwacht dat we zó dicht bij het plaatje in mijn hoofd zouden komen!

Stiekem ben ik erg opgelucht niet iets 'ondervonden' te hebben wat me niet zinde (zover mogelijk op een ronde van 55km). Ik denk echter dat daar ook niet echt iets aan zal veranderen.

Afbeelding

Sono molto contento! (Ik ben zéér tevreden ;) )
---www.cjmedia.nl---

Plaats reactie