Wat is er zo goed aan troy lee helmen?
Moderator:Beheerders
troy lee helmen zijn veel duurder dan andere merken. Is dit louter door de afwerking? of beschermen ze ook beter dan andere helmen hoewel alle helmen op de markt natuurlijk de CE minimumnorm halen.
CE zegt weinig, niets eigenlijk... alleen dat het product aan de minimale veiligheidseisen voor de europese markt voldoet. Dit zegt niet over absorptievermogen of wat dan ook, daar zijn specifieke Snell, ANSI etc normen voor...
Een TLD is duur omdat er TLD op staat... andere merken beschermen er niet minder om.
Een TLD is duur omdat er TLD op staat... andere merken beschermen er niet minder om.
deels waar,
er is wel degelijk een verschil tussen de types.
- polycarbonaat -> maw plastiek
- glasvezel
- carbon
een vezelhelm is veel sterker omdat de vezels niet (nauwelijks) kunnen scheuren en hierdoor de helm in 1 stuk zal blijven. Een plastiekhelm zal openbarsten om de impact te kunnen verwerken...
Carbon is gewoon de luxe versie van een glasvezel...
TLD is glasvezel of carbon, vandaar deze in de hogere prijsklasse te vinden is.
Ook de manier waarop de vezel verwerkt is speelt een rol in je prijs en kwaliteit. Natuurlijk ook het aantal lagen...
Nu, een goede opgebouwde glasvezel helm zou je tussen de €200 en €250 moeten kosten. De rest betaal je voor het merk.
Vergeet nooit dat na impact je helm normaalgezien voor de vuilbak is, ongeacht dit nu een plastiek, glasvezel of carbon model is.
Groeten
er is wel degelijk een verschil tussen de types.
- polycarbonaat -> maw plastiek
- glasvezel
- carbon
een vezelhelm is veel sterker omdat de vezels niet (nauwelijks) kunnen scheuren en hierdoor de helm in 1 stuk zal blijven. Een plastiekhelm zal openbarsten om de impact te kunnen verwerken...
Carbon is gewoon de luxe versie van een glasvezel...
TLD is glasvezel of carbon, vandaar deze in de hogere prijsklasse te vinden is.
Ook de manier waarop de vezel verwerkt is speelt een rol in je prijs en kwaliteit. Natuurlijk ook het aantal lagen...
Nu, een goede opgebouwde glasvezel helm zou je tussen de €200 en €250 moeten kosten. De rest betaal je voor het merk.
Vergeet nooit dat na impact je helm normaalgezien voor de vuilbak is, ongeacht dit nu een plastiek, glasvezel of carbon model is.
Groeten
-
- Contacteer:
er staat wel in de users manal dat als je TLD kapot is, je die moet opsturen en je korting krijgt op je volgende of soms krijg je gewoon een nieuwe.
De mijne was ook kapot, ik heb hem gewoon binnengedaan bij mijn verdeler, heb dan LANG gewacht en kreeg hem terug, gemaakt zonder kosten.
de laatste tijd maakt het al weinig uit van de uitzicht van de helmen, ik vindt dat ze de laatste jaren allemaal de D2 nadoen. want een jaar of 2 geleden was de D2 gewoon iets helemaal anders dan die andere grote helmen. Ik vindt hem nogaltijd de beste keus, maar wel duur.
De mijne was ook kapot, ik heb hem gewoon binnengedaan bij mijn verdeler, heb dan LANG gewacht en kreeg hem terug, gemaakt zonder kosten.
de laatste tijd maakt het al weinig uit van de uitzicht van de helmen, ik vindt dat ze de laatste jaren allemaal de D2 nadoen. want een jaar of 2 geleden was de D2 gewoon iets helemaal anders dan die andere grote helmen. Ik vindt hem nogaltijd de beste keus, maar wel duur.
Troy lee was voor mij ook het enige merk dat mij pastteBomber schreef:Vergeet ook de kwaliteit van het binnenwerk niet. Deze is bij Troylee uber goed! De pads, riempjes enz. zijn bepalend voor de pasvorm en comfort.

Ik heb er maat XXL want ik heb hoofdmaat 63, een 661 full bravo toendertijd bleef steken op mijn neus, ik kreeg dat ding in de verste verte niet over mijn hoofd.
om te beginnen zit een troy stukken beter, verlucht hij opvallend goed en kan je t binnenwerk uitwassen, maar vooral ben je minuuten sneller met zo'n helm.
Ben nu aan mn 2e carbon, maar zou t geld er nooit meer aan geven. Hoe goed ie ook is, t is n beetje gek dat ie 4 keer zoveel kost als mn motorhelm...
PS de eerste is gesneuveld in de rotsen van Badwildbad. Head first in de stenen geland (in de linkse bocht na de drop bijna beneden) resultaat: en gat ter grootte van een 2 euro munt, maar ik had geen seconde hoofdpijn, en ben meteen kunnen verder rijden. Heb t zelfs pas s avonds gemerkt..... So yeh, ze zijn goed.
Ben nu aan mn 2e carbon, maar zou t geld er nooit meer aan geven. Hoe goed ie ook is, t is n beetje gek dat ie 4 keer zoveel kost als mn motorhelm...
PS de eerste is gesneuveld in de rotsen van Badwildbad. Head first in de stenen geland (in de linkse bocht na de drop bijna beneden) resultaat: en gat ter grootte van een 2 euro munt, maar ik had geen seconde hoofdpijn, en ben meteen kunnen verder rijden. Heb t zelfs pas s avonds gemerkt..... So yeh, ze zijn goed.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
het verschil is ook dat TLD verschillende buitenschalen gebruikt. Leg maar eens een xs naast een xxl... Dit maakt het productieprocers ook niet goedkoper.
Dit is ook de reden dat Fry deze wel aankreeg.
Echt schrikken doe ik niet van de prijs. Een goede motohelm (baan) kost al snel €350 en wil je de top zoals een de D2 maar in moto-versie, dan betaal je al snel €800.
Tis maar wat je portefeulle wil/kan uitgeven.
Dit is ook de reden dat Fry deze wel aankreeg.
Echt schrikken doe ik niet van de prijs. Een goede motohelm (baan) kost al snel €350 en wil je de top zoals een de D2 maar in moto-versie, dan betaal je al snel €800.
Tis maar wat je portefeulle wil/kan uitgeven.
Ben ik niet helemaal mee eens, snelheden met downhill zijn bijna gelijk als met motocross of enduro. Ik zet niks anders als een Arai op mijn kop, kost een paar centen maar beter is er niet. Ik zet in iedergeval geen fietshelm op.nwolsink schreef: Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
r
Dat klinkt niet goed.nwolsink schreef:en je hebt maar een hoofd dus wees er zuinig op!! Ik heb bij Arai gewerkt en heb vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien. Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
zeg je nu dat je bij Arai "vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien" hebt?
doe mij dan maar Suomy of Shoei

you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Arai doet meer dan motorcrossMech schreef:Ben ik niet helemaal mee eens, snelheden met downhill zijn bijna gelijk als met motocross of enduro. Ik zet niks anders als een Arai op mijn kop, kost een paar centen maar beter is er niet. Ik zet in iedergeval geen fietshelm op.nwolsink schreef: Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
Ben een keer met een Arai RX7RR de vangrail in gestuiterd... Mijn hoofd was nog heel.. snelheden en impact op de weg liggen wat hoger dan bij DH
Overigens.. TLD zit absoluut fantastisch, maar een sluiting met dubbele U mag dan het prettigste en meest secure systeem zijn, bij een bikehelm zit ik er niet op te wachten. In de lift even de helm afzetten is er dan namelijk niet bij
Wat draagcomfort betreft was (voor mijn hoofd) alleen de Giro Remedy partij voor een TLD, alle andere helmen zaten niet fijn/pasten niet
Re: r
dat waren dan helmen van andere merken want Arai maakt geen polycarbonaat,De Jean schreef:Dat klinkt niet goed.nwolsink schreef:en je hebt maar een hoofd dus wees er zuinig op!! Ik heb bij Arai gewerkt en heb vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien. Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
zeg je nu dat je bij Arai "vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien" hebt?
doe mij dan maar Suomy of Shoei
En daar ga jij mee DH-en?Fry schreef:Ik heb nog een giro XC helm die nog in goede staat is van 1998, dat is dus echt te oud om nog veilig mee rond te rijden?

Check de liner... zitten daar deuken in?
Zodat deze dus zijn optimale schok absorberende werking verliest?
Zie andere topic met ongeveer dezelfde vraag van jou.
TLD?
TLD D2 helmets meet or exceed safety approval rating requirements from CSPC, ASTM (BMX and downhill), and DE.
TLD SE helmets meets or exceeds Snell M2000, M2005, US DOT, and ECE standards
RIDERS READY?