Wat is er zo goed aan troy lee helmen?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Wat is er zo goed aan troy lee helmen?

Bericht door Fry » za aug 19, 2006 12:32 pm

troy lee helmen zijn veel duurder dan andere merken. Is dit louter door de afwerking? of beschermen ze ook beter dan andere helmen hoewel alle helmen op de markt natuurlijk de CE minimumnorm halen.

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za aug 19, 2006 12:59 pm

CE zegt weinig, niets eigenlijk... alleen dat het product aan de minimale veiligheidseisen voor de europese markt voldoet. Dit zegt niet over absorptievermogen of wat dan ook, daar zijn specifieke Snell, ANSI etc normen voor...

Een TLD is duur omdat er TLD op staat... andere merken beschermen er niet minder om.

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » za aug 19, 2006 3:36 pm

deels waar,

er is wel degelijk een verschil tussen de types.

- polycarbonaat -> maw plastiek
- glasvezel
- carbon

een vezelhelm is veel sterker omdat de vezels niet (nauwelijks) kunnen scheuren en hierdoor de helm in 1 stuk zal blijven. Een plastiekhelm zal openbarsten om de impact te kunnen verwerken...

Carbon is gewoon de luxe versie van een glasvezel...

TLD is glasvezel of carbon, vandaar deze in de hogere prijsklasse te vinden is.

Ook de manier waarop de vezel verwerkt is speelt een rol in je prijs en kwaliteit. Natuurlijk ook het aantal lagen...

Nu, een goede opgebouwde glasvezel helm zou je tussen de €200 en €250 moeten kosten. De rest betaal je voor het merk.

Vergeet nooit dat na impact je helm normaalgezien voor de vuilbak is, ongeacht dit nu een plastiek, glasvezel of carbon model is.

Groeten

Gebruikersavatar
menace
Berichten:599
Lid geworden op:zo jun 22, 2003 4:57 pm

Bericht door menace » za aug 19, 2006 4:49 pm

Zijn een giro remedy en een bell belestic ook van glasvezel gemaakt,want deze kosten maar 100 en 130 euro

crazy canuck
Berichten:282
Lid geworden op:za aug 14, 2004 10:36 pm
Locatie:middle of nowhere
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » zo aug 20, 2006 1:59 am

er staat wel in de users manal dat als je TLD kapot is, je die moet opsturen en je korting krijgt op je volgende of soms krijg je gewoon een nieuwe.
De mijne was ook kapot, ik heb hem gewoon binnengedaan bij mijn verdeler, heb dan LANG gewacht en kreeg hem terug, gemaakt zonder kosten.

de laatste tijd maakt het al weinig uit van de uitzicht van de helmen, ik vindt dat ze de laatste jaren allemaal de D2 nadoen. want een jaar of 2 geleden was de D2 gewoon iets helemaal anders dan die andere grote helmen. Ik vindt hem nogaltijd de beste keus, maar wel duur.

Gebruikersavatar
Bomber
Berichten:852
Lid geworden op:wo dec 05, 2001 7:41 pm
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Bericht door Bomber » zo aug 20, 2006 9:16 am

Vergeet ook de kwaliteit van het binnenwerk niet. Deze is bij Troylee uber goed! De pads, riempjes enz. zijn bepalend voor de pasvorm en comfort.

:bandana:

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » zo aug 20, 2006 11:37 am

menace schreef:Zijn een giro remedy en een bell belestic ook van glasvezel gemaakt,want deze kosten maar 100 en 130 euro
Weer zoiets raars. Tegenwoordig is een giro remedy slechts 100 euro?

In mijn tijd kostte een giro mad max 250 euro?

Is Giro ook overgeschakeld op plastiek ipv glasvezel?

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » zo aug 20, 2006 11:39 am

Bomber schreef:Vergeet ook de kwaliteit van het binnenwerk niet. Deze is bij Troylee uber goed! De pads, riempjes enz. zijn bepalend voor de pasvorm en comfort.

:bandana:
Troy lee was voor mij ook het enige merk dat mij pastte :o

Ik heb er maat XXL want ik heb hoofdmaat 63, een 661 full bravo toendertijd bleef steken op mijn neus, ik kreeg dat ding in de verste verte niet over mijn hoofd.

De Jean
Berichten:463
Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma aug 21, 2006 4:43 pm

om te beginnen zit een troy stukken beter, verlucht hij opvallend goed en kan je t binnenwerk uitwassen, maar vooral ben je minuuten sneller met zo'n helm.

Ben nu aan mn 2e carbon, maar zou t geld er nooit meer aan geven. Hoe goed ie ook is, t is n beetje gek dat ie 4 keer zoveel kost als mn motorhelm...

PS de eerste is gesneuveld in de rotsen van Badwildbad. Head first in de stenen geland (in de linkse bocht na de drop bijna beneden) resultaat: en gat ter grootte van een 2 euro munt, maar ik had geen seconde hoofdpijn, en ben meteen kunnen verder rijden. Heb t zelfs pas s avonds gemerkt..... So yeh, ze zijn goed.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » ma aug 21, 2006 4:56 pm

het verschil is ook dat TLD verschillende buitenschalen gebruikt. Leg maar eens een xs naast een xxl... Dit maakt het productieprocers ook niet goedkoper.

Dit is ook de reden dat Fry deze wel aankreeg.

Echt schrikken doe ik niet van de prijs. Een goede motohelm (baan) kost al snel €350 en wil je de top zoals een de D2 maar in moto-versie, dan betaal je al snel €800.

Tis maar wat je portefeulle wil/kan uitgeven.

Gast

Bericht door Gast » ma aug 21, 2006 7:00 pm

en je hebt maar een hoofd dus wees er zuinig op!! Ik heb bij Arai gewerkt en heb vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien. Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!

Gebruikersavatar
Mech
Berichten:440
Lid geworden op:vr aug 17, 2001 5:09 pm

Bericht door Mech » ma aug 21, 2006 9:32 pm

nwolsink schreef: Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
Ben ik niet helemaal mee eens, snelheden met downhill zijn bijna gelijk als met motocross of enduro. Ik zet niks anders als een Arai op mijn kop, kost een paar centen maar beter is er niet. Ik zet in iedergeval geen fietshelm op.

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » di aug 22, 2006 8:37 am

Is arai dan het beste merk onder de moto-valhelmen?

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » di aug 22, 2006 8:41 am

Arai is goed, maar ik ben eerder voor Shoei te vinden. Tis maar wat je het beste zit hé.

De Jean
Berichten:463
Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
Contacteer:

r

Bericht door De Jean » di aug 22, 2006 11:44 am

nwolsink schreef:en je hebt maar een hoofd dus wees er zuinig op!! Ik heb bij Arai gewerkt en heb vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien. Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
Dat klinkt niet goed.
zeg je nu dat je bij Arai "vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien" hebt?

doe mij dan maar Suomy of Shoei ;-)
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Gebruikersavatar
Marklesss
Berichten:260
Lid geworden op:zo nov 27, 2005 5:13 pm
Contacteer:

Bericht door Marklesss » di aug 22, 2006 12:13 pm

Als Arai je kop niet meer kan beschermen, wat dan wel? Heb sinds kort een TLD voor mx, daarvoor altijd een Arai gehad. Enige reden vd overstap is, jaja, de looks. Volgens mij zijn Arai en TLD ook wel redelijk gelijk aan elkaar, qua bescherming
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Gebruikersavatar
msxx
Berichten:1117
Lid geworden op:do jan 08, 2004 1:28 pm
Locatie:Helchteren
Contacteer:

Bericht door msxx » di aug 22, 2006 12:21 pm

Mech schreef:
nwolsink schreef: Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
Ben ik niet helemaal mee eens, snelheden met downhill zijn bijna gelijk als met motocross of enduro. Ik zet niks anders als een Arai op mijn kop, kost een paar centen maar beter is er niet. Ik zet in iedergeval geen fietshelm op.
Arai doet meer dan motorcross

Ben een keer met een Arai RX7RR de vangrail in gestuiterd... Mijn hoofd was nog heel.. snelheden en impact op de weg liggen wat hoger dan bij DH

Overigens.. TLD zit absoluut fantastisch, maar een sluiting met dubbele U mag dan het prettigste en meest secure systeem zijn, bij een bikehelm zit ik er niet op te wachten. In de lift even de helm afzetten is er dan namelijk niet bij

Wat draagcomfort betreft was (voor mijn hoofd) alleen de Giro Remedy partij voor een TLD, alle andere helmen zaten niet fijn/pasten niet

Gast

Re: r

Bericht door Gast » di aug 22, 2006 1:06 pm

De Jean schreef:
nwolsink schreef:en je hebt maar een hoofd dus wees er zuinig op!! Ik heb bij Arai gewerkt en heb vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien. Nu denk ik dat ze voor fietsen wel kunnen maar doe nooit zo'n helm op de motor op!!
Dat klinkt niet goed.
zeg je nu dat je bij Arai "vaak genoeg de impact van slechte > lees polycarbonaat helmen > gezien" hebt?

doe mij dan maar Suomy of Shoei ;-)
dat waren dan helmen van andere merken want Arai maakt geen polycarbonaat,

Gast

Bericht door Gast » di aug 22, 2006 1:07 pm

Fry schreef:Is arai dan het beste merk onder de moto-valhelmen?
Als ze niet de beste zijn dan zitten ze iig in de top3. Arai test iig met hun eigen normen die vele malen hoger liggen dan de standaard!

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » di aug 22, 2006 6:30 pm

In het boekje van Giro lees ik dat je na 5 jaar je helm moet vervangen zelfs indien je niet gecrashed bent.

In het boekje van troy lee lees ik om de 2 jaar.


Afgezien van alle marketing, hoe lang kan je veilig met een helm rondrijden alvorens hem te vervangen?

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » di aug 22, 2006 6:57 pm

heeft te maken met de invloed van het licht. Algemeen wordt 5 jaar aangenomen. TLD zegt dit sneller te doen, zo dekken ze zichzelf in voor het geval dat de helm na een jaar of 3 reeds wat van z'n veiligheid heeft verloren en dat jij er nu net de dupe van bent.

Gebruikersavatar
Fry
Berichten:2466
Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm

Bericht door Fry » wo aug 23, 2006 10:36 am

Ik heb nog een giro XC helm die nog in goede staat is van 1998, dat is dus echt te oud om nog veilig mee rond te rijden?

De Jean
Berichten:463
Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo aug 23, 2006 10:52 am

als je in 5 jaar niet 1 keer stevig op je kop gevallen bent, ga je niet hard genoeg.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Gebruikersavatar
k@tze
Berichten:2688
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 6:00 pm

Bericht door k@tze » wo aug 23, 2006 12:34 pm

De Jean schreef:als je in 5 jaar niet 1 keer stevig op je kop gevallen bent, ga je niet hard genoeg.
Dan heb jij wat goed te maken :evil: ... welcome back!

M@lphy
Berichten:3388
Lid geworden op:wo dec 19, 2001 8:52 pm
Locatie:076

Bericht door M@lphy » wo aug 23, 2006 2:07 pm

Fry schreef:Ik heb nog een giro XC helm die nog in goede staat is van 1998, dat is dus echt te oud om nog veilig mee rond te rijden?
En daar ga jij mee DH-en? :o

Check de liner... zitten daar deuken in?
Zodat deze dus zijn optimale schok absorberende werking verliest?

Zie andere topic met ongeveer dezelfde vraag van jou.



TLD?

TLD D2 helmets meet or exceed safety approval rating requirements from CSPC, ASTM (BMX and downhill), and DE.

TLD SE helmets meets or exceeds Snell M2000, M2005, US DOT, and ECE standards
RIDERS READY?

Plaats reactie