New wheelset?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tuup J
New wheelset?

Bericht door Tuup J » vr aug 04, 2006 9:35 pm

Hey,

Ben een beetje rond aan het kijken voor nieuw wielsetje, 26".

Ben nog aan het twijfelen om zelf samenstellen of de mavix deetracks.

Mavic deetrack heeft goede naven en een mooi prijsje, hoe de velgen het uithouden weet ik niet, iemand daar misschien meer info over?

Of een wielsetje met mavic ex729 of spank stiffy velgen, maar volgens mij ben ik dan een stuk meer kwijt als ik hier ook nog een paar fatsoenlijke naven erbij wil, voren voor 20 steekas en achter het liefst met 10mm vaste as.

Of wat raden jullie aan?

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » vr aug 04, 2006 9:51 pm

me die deetraxen heb ik geen ervaring.
als je u set zelf samesteld , zou ik s-type velge nemen.
gewicht/sterkte zijn ze enorm goe, ik rij er nu al lange tijd mee en heb er geen probleme mee , ben zelf ni super smooth en weeg 85 kilo dus ..

Reprox

Bericht door Reprox » vr aug 04, 2006 9:53 pm

hij heeft de s-types :roll:

Mocht je ze verkopen,, pb me !

Groeten Daan
Normal people worry me.

Gast

Bericht door Gast » za aug 05, 2006 7:47 am

Ik heb een setje Deetrax, prima wiel voor een goede prijs, en ik heb er al hard mee gereden

Christiaan

Bericht door Christiaan » za aug 05, 2006 8:25 am

EX729 zou ik zo wie zo niet doen, EX721 is sterker en lichter. Jij rijdt toch redelijk soepel volgens mij, dus je kunt best wel met een lichtere set toe.

Ik weet niet hoe die Deetraks zijn, maar de Deemax wielen zijn niet erg stijf, door de naaf, weet niet of deetraks ook rechte spaken heeft, maar ik zou het niet doen.

Tuup J

Bericht door Tuup J » za aug 05, 2006 11:54 am

Christiaan schreef:EX729 zou ik zo wie zo niet doen, EX721 is sterker en lichter. Jij rijdt toch redelijk soepel volgens mij, dus je kunt best wel met een lichtere set toe.
Hoe komt het dat die EX721 dan lichter is maar toch sterker?

Ik rijd aardig soepel vind ik van mezelf, ook soms me slechte landingen er tussen zitten, maar over het algemeen wel soepel. Maar ik wil gewoon een wielsetje, wat stevig is en het goed uithoud. Dus dan zou ik liever eerder voor wat meer grammentje gaan en steviger dan minder grammentje en misschien minder stevig. Daarom ook de vraag waarom de EX721 sterker is maar toch lichter als de EX729 is.

bettes

Bericht door bettes » za aug 05, 2006 12:23 pm

Volgens dé bronnen (mavic, GT en Andy Kyffin mech van Peat) zou het komen door de remvlakken die de 721 heeft die als vorm veel steviger zijn dan de smalle randen van de 729.

Liefst dan nog in de CD versie want door die anodisatie zou de velg nog eens sterker worden dan de gewone blank alu versie.

Dus een setje met 721 velgen, DT supercomp spaken erin met messing nippels en een set naven naar keuze en portemonee(bv iets van hope of Dt) en je hebt een pracht van een setje!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Tuup J

Bericht door Tuup J » zo aug 06, 2006 10:02 am

De portemonee speelt een rol ja..:P

Ik heb nu dus sun mtx-s type velgen en paar baggere naafjes erin, standaard wielset wat in de stinky-deluxe zit.

Maar ik hoor over deze velgen eigenlijk ook alleen maar goede dingen, als ik deze velgen nu houd, opnieuw laat inspaken met enen paar fatsoenlijke naven en spaken. Heb ik dan ook een fatsoenlijk wielsetje wat het goed uithoud? Of ben ik dan beter uit als ik ff doorspaar voor de ex721?

Hoe deze wielset nu is, was gewoon slecht in gespaakt, na 3 dagen rijden zaten al me spaken los.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo aug 06, 2006 1:52 pm

Is het een nieuwe wielset? Die moet nagetrokken worden na een dag of twee rijden.

Tuup J

Bericht door Tuup J » zo aug 06, 2006 5:37 pm

N I E L S schreef:Is het een nieuwe wielset? Die moet nagetrokken worden na een dag of twee rijden.
Is idd een nieuwe wielset, toen ik merkte dat veel spaken achter los zaten heb ik de wielen ff zelf na getrokken.

Vandaag wezen rijden, hang-up gekregen bij roadgap, flinke klap. Ging ff niet zo soepel als altijd Christiaan :shock: Maar velg gaf geen kick bij die flinke klap, dus denk dat ik eerst maar eens voor andere naafjes ga kijken en fatsoenlijke spaken, en dan kan ik nog altijd voor andere velgen gaan zou het toch niks zijn.

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » ma aug 07, 2006 4:44 am

weet wel wat een hangover is :D
maar wat is een hang-up dan?

npj

Bericht door npj » ma aug 07, 2006 8:26 am

dat je met je achterwiel tegen of op de landing komt.

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » ma aug 07, 2006 9:31 am

ok da's bad ja dan vind ik het niet gek dat spaken los zitten ik heb hem de roadgap al aantal keer zien doen en eerder heeft hij dan ook al een hang up gehad(jammer genoeg) en dat was een flinke klap, velg is wel sterk genoeg maar spakies en naafjes is een ander verhaal.

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma aug 07, 2006 10:19 am

Stainless Styles schreef:weet wel wat een hangover is :D
maar wat is een hang-up dan?
Kunnen we aub on-topic blijven.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » ma aug 07, 2006 12:52 pm

jow tuup,

als je over portemonee wielen praat ben ik helemaal mee, ik heb aantal maand geleden net hetzelfde aan het doen geweest als jij (dan wel voor ee volledige fiets).

Voor echt stevige cheape wielen Da bomb head spin naafjes erin met 20mm vanvoor zoals je zei en 10mm bolt on as achter.
S-type idd zeer goede velgen
spaken moet je zelf zien, bij mijn weten is een spaakkeuze alleen belangrijk bij cross country'ers :-)

Dan heb je je achter wiel voor 35€ velg + 50€ naaf + 12€ spaken = ...
en voor is ongeveeer hetzelfde.

succes

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma aug 07, 2006 1:16 pm

King Zeus @ DirtE19 schreef:jow tuup,

als je over portemonee wielen praat ben ik helemaal mee, ik heb aantal maand geleden net hetzelfde aan het doen geweest als jij (dan wel voor ee volledige fiets).

Voor echt stevige cheape wielen Da bomb head spin naafjes erin met 20mm vanvoor zoals je zei en 10mm bolt on as achter.
spaken moet je zelf zien, bij mijn weten is een spaakkeuze alleen belangrijk bij cross country'ers :-)

succes
Jow, achtervelg heb ik al.

Da bomb naafjes zijn goede kwaliteit? industrie lagers? was er ook al na aan het kijken.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma aug 07, 2006 3:06 pm

Doe 't liever gelijk goed, en koop b.v. Hope naven..in ieder geval een achternaaf, want ik neem aan dat je voorwiel niet ook constant losse spaken heeft?

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma aug 07, 2006 3:09 pm

Tuup J schreef:
King Zeus @ DirtE19 schreef:jow tuup,

succes
Jow, velgen heb ik al.

De Da bomb naafjes zijn goede kwaliteit? industrie lagers? was er ook al na aan het kijken.

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma aug 07, 2006 3:13 pm

Steelhead Rider schreef:Doe 't liever gelijk goed, en koop b.v. Hope naven..in ieder geval een achternaaf, want ik neem aan dat je voorwiel niet ook constant losse spaken heeft?
Nee voorwiel heeft niet veel te leiden.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma aug 07, 2006 5:30 pm

Liever ipv je voorvelg ook te laten herspaken met een andere (duurdere?) naaf, gewoon al je geld in de achternaaf stoppen..

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma aug 07, 2006 5:44 pm

als ik het doe, doe ik meteen een andere voor en achternaaf, alleen nog aan het kijken welke naafjes ik erop zou willen hebben.

chendy

Bericht door chendy » wo aug 16, 2006 8:59 pm

Ik heb mijn Mavic D321 opnieuw laten spaken met front XERO Flick XDH-2 20mm en rear POINT-Racing QR. Er is veel meer keuze natuurlijk, maar het ziet en voelt erg degelijk. Dit is mijn 1e industrie gelagerde set en volgens de LBS mag ik hoge verwachtingen hebben. Ik ben echt geen onderhoudsman en wil 't ook bombproof hebben. CK kan en wil ik niet betalen. Ik heb nog geen 100 E betaald voor beide naven. XERO heeft ook complete wielsets tegen schappelijke prijzen. Voor meer info kan je mij pb-en.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WTB viel buiten mijn budget. Team B1 rijdt er mee. Misschien dat ze op mijn LaserDisc DH rims komen, maar eerst flink doorsparen.

Afbeelding
Bigger = better!
my bike

Daniel air

Bericht door Daniel air » wo aug 16, 2006 10:02 pm

chendy schreef: WTB viel buiten mijn budget. Team B1 rijdt er mee. Misschien dat ze op mijn LaserDisc DH rims komen, maar eerst flink doorsparen.
Team B1? Het Trek/dolphin team bedoel je denk ik.
Het B1 team bestaat niet meer.

Plaats reactie