New wheelset?
Moderator:Beheerders
Hey,
Ben een beetje rond aan het kijken voor nieuw wielsetje, 26".
Ben nog aan het twijfelen om zelf samenstellen of de mavix deetracks.
Mavic deetrack heeft goede naven en een mooi prijsje, hoe de velgen het uithouden weet ik niet, iemand daar misschien meer info over?
Of een wielsetje met mavic ex729 of spank stiffy velgen, maar volgens mij ben ik dan een stuk meer kwijt als ik hier ook nog een paar fatsoenlijke naven erbij wil, voren voor 20 steekas en achter het liefst met 10mm vaste as.
Of wat raden jullie aan?
Ben een beetje rond aan het kijken voor nieuw wielsetje, 26".
Ben nog aan het twijfelen om zelf samenstellen of de mavix deetracks.
Mavic deetrack heeft goede naven en een mooi prijsje, hoe de velgen het uithouden weet ik niet, iemand daar misschien meer info over?
Of een wielsetje met mavic ex729 of spank stiffy velgen, maar volgens mij ben ik dan een stuk meer kwijt als ik hier ook nog een paar fatsoenlijke naven erbij wil, voren voor 20 steekas en achter het liefst met 10mm vaste as.
Of wat raden jullie aan?
-
-
EX729 zou ik zo wie zo niet doen, EX721 is sterker en lichter. Jij rijdt toch redelijk soepel volgens mij, dus je kunt best wel met een lichtere set toe.
Ik weet niet hoe die Deetraks zijn, maar de Deemax wielen zijn niet erg stijf, door de naaf, weet niet of deetraks ook rechte spaken heeft, maar ik zou het niet doen.
Ik weet niet hoe die Deetraks zijn, maar de Deemax wielen zijn niet erg stijf, door de naaf, weet niet of deetraks ook rechte spaken heeft, maar ik zou het niet doen.
Hoe komt het dat die EX721 dan lichter is maar toch sterker?Christiaan schreef:EX729 zou ik zo wie zo niet doen, EX721 is sterker en lichter. Jij rijdt toch redelijk soepel volgens mij, dus je kunt best wel met een lichtere set toe.
Ik rijd aardig soepel vind ik van mezelf, ook soms me slechte landingen er tussen zitten, maar over het algemeen wel soepel. Maar ik wil gewoon een wielsetje, wat stevig is en het goed uithoud. Dus dan zou ik liever eerder voor wat meer grammentje gaan en steviger dan minder grammentje en misschien minder stevig. Daarom ook de vraag waarom de EX721 sterker is maar toch lichter als de EX729 is.
Volgens dé bronnen (mavic, GT en Andy Kyffin mech van Peat) zou het komen door de remvlakken die de 721 heeft die als vorm veel steviger zijn dan de smalle randen van de 729.
Liefst dan nog in de CD versie want door die anodisatie zou de velg nog eens sterker worden dan de gewone blank alu versie.
Dus een setje met 721 velgen, DT supercomp spaken erin met messing nippels en een set naven naar keuze en portemonee(bv iets van hope of Dt) en je hebt een pracht van een setje!
greetz
bettes
Liefst dan nog in de CD versie want door die anodisatie zou de velg nog eens sterker worden dan de gewone blank alu versie.
Dus een setje met 721 velgen, DT supercomp spaken erin met messing nippels en een set naven naar keuze en portemonee(bv iets van hope of Dt) en je hebt een pracht van een setje!
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
De portemonee speelt een rol ja..:P
Ik heb nu dus sun mtx-s type velgen en paar baggere naafjes erin, standaard wielset wat in de stinky-deluxe zit.
Maar ik hoor over deze velgen eigenlijk ook alleen maar goede dingen, als ik deze velgen nu houd, opnieuw laat inspaken met enen paar fatsoenlijke naven en spaken. Heb ik dan ook een fatsoenlijk wielsetje wat het goed uithoud? Of ben ik dan beter uit als ik ff doorspaar voor de ex721?
Hoe deze wielset nu is, was gewoon slecht in gespaakt, na 3 dagen rijden zaten al me spaken los.
Ik heb nu dus sun mtx-s type velgen en paar baggere naafjes erin, standaard wielset wat in de stinky-deluxe zit.
Maar ik hoor over deze velgen eigenlijk ook alleen maar goede dingen, als ik deze velgen nu houd, opnieuw laat inspaken met enen paar fatsoenlijke naven en spaken. Heb ik dan ook een fatsoenlijk wielsetje wat het goed uithoud? Of ben ik dan beter uit als ik ff doorspaar voor de ex721?
Hoe deze wielset nu is, was gewoon slecht in gespaakt, na 3 dagen rijden zaten al me spaken los.
Is idd een nieuwe wielset, toen ik merkte dat veel spaken achter los zaten heb ik de wielen ff zelf na getrokken.N I E L S schreef:Is het een nieuwe wielset? Die moet nagetrokken worden na een dag of twee rijden.
Vandaag wezen rijden, hang-up gekregen bij roadgap, flinke klap. Ging ff niet zo soepel als altijd Christiaan

- Stainless Styles
- Stainless Styles
- King Zeus @ DirtE19
jow tuup,
als je over portemonee wielen praat ben ik helemaal mee, ik heb aantal maand geleden net hetzelfde aan het doen geweest als jij (dan wel voor ee volledige fiets).
Voor echt stevige cheape wielen Da bomb head spin naafjes erin met 20mm vanvoor zoals je zei en 10mm bolt on as achter.
S-type idd zeer goede velgen
spaken moet je zelf zien, bij mijn weten is een spaakkeuze alleen belangrijk bij cross country'ers
Dan heb je je achter wiel voor 35€ velg + 50€ naaf + 12€ spaken = ...
en voor is ongeveeer hetzelfde.
succes
als je over portemonee wielen praat ben ik helemaal mee, ik heb aantal maand geleden net hetzelfde aan het doen geweest als jij (dan wel voor ee volledige fiets).
Voor echt stevige cheape wielen Da bomb head spin naafjes erin met 20mm vanvoor zoals je zei en 10mm bolt on as achter.
spaken moet je zelf zien, bij mijn weten is een spaakkeuze alleen belangrijk bij cross country'ers

succes
Jow, achtervelg heb ik al.King Zeus @ DirtE19 schreef:jow tuup,
succes
Da bomb naafjes zijn goede kwaliteit? industrie lagers? was er ook al na aan het kijken.
-
Tuup J schreef:Jow, velgen heb ik al.King Zeus @ DirtE19 schreef:jow tuup,
succes
De Da bomb naafjes zijn goede kwaliteit? industrie lagers? was er ook al na aan het kijken.
-
Ik heb mijn Mavic D321 opnieuw laten spaken met front XERO Flick XDH-2 20mm en rear POINT-Racing QR. Er is veel meer keuze natuurlijk, maar het ziet en voelt erg degelijk. Dit is mijn 1e industrie gelagerde set en volgens de LBS mag ik hoge verwachtingen hebben. Ik ben echt geen onderhoudsman en wil 't ook bombproof hebben. CK kan en wil ik niet betalen. Ik heb nog geen 100 E betaald voor beide naven. XERO heeft ook complete wielsets tegen schappelijke prijzen. Voor meer info kan je mij pb-en.

WTB viel buiten mijn budget. Team B1 rijdt er mee. Misschien dat ze op mijn LaserDisc DH rims komen, maar eerst flink doorsparen.

WTB viel buiten mijn budget. Team B1 rijdt er mee. Misschien dat ze op mijn LaserDisc DH rims komen, maar eerst flink doorsparen.

Bigger = better!
my bike
my bike
-