Zo da's een lange adem pfffffff
Even een reactie:
-niet zonde van al die spullen, als je goed onderhoud pleegt gaan die spullen jaaaaaaaren mee.
-die Cane Creek ergo grips heb ik ook nog op 2 andere fietsen zitten en zijn superieur aan alles wat ik geprobeerd heb.
-remmen op het strand???
-ik fiets voor mijn plezier, aan races heb ik een broertje dood.(EPE kan je ook de dag ervoor fietsen, dan heb je een heel strand voor jezelf)
-verder ben ik een "schone" strandfietser, als je het juiste moment uitkiest word je fiets niet vies.
-ik weet niet of jij wel eens op het strand gefietst heb om en nabij De Kerf/Schoorl of Castricum(rode grove zand) maar dan ben je blij als je een granny heb.
-met deze pedalen(858) rij ik al jaren op het strand, tot nu toe niets dan lof. Op de andere fietsen heb ik ook shimano, overstappen is dus complex/duur.
-Welk veereffect van de pen bedoel je? Hij is van alu!
-bandenspanning ligt rond de 1,4 bar
-cassette word niet vies bij mij, en je hebt er veel aan als het hard waait(46x11), voor de wind dan. Met tegenwind heb ik de granny

Racecassette schakelt fijner en directer en je hebt een verzetten die dichter bij elkaar liggen, persoonlijk vind ik dit fijner op het strand
-bracket is 112, banden Schwalbe City Marathon kevlar 2.35; niet zo fancy & licht als de Super Moto's maar een stuk lekbestendiger........(in ±8 jaar strandrijden nog nooit lekgereden op het strand).....afkloppen!!!!
Wel racen op het strand maar lekker alleen, of met de maten!
Nee, nog niet op het strand geweest; van het weekend een stukje duingebied gedaan en dat beviel prima. Geometrie is niet zo race als mijn Gazelle, comfort van TI is duidelijk te merken. De meeste setup komt van mij oude strandfiets dus weinig verrassingen wat dat betreft.
Zo te horen ben je nogal bang voor het strand, als je netjes rijd dus niet door het water, je heel goed voor je kijkt en je niet laat insluiten door het water dan dan blijft je fiets schoner dan een herfstritje op de Posbank.
Met races is dit uiteraard anders, dan kun je niet altijd de schoonste sporen kiezen en moet je wel eens een zwinnetje met asdiep of dieper water doorjakkeren omdat je blind achter een pelotonnetje aan gereden bent.......
Maar bedankt voor alle adviezen en je analyse van mijn fiets
dusssssss©