Mijn nieuwe strandfiets

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
Mijn nieuwe strandfiets

Bericht door BOSS » za jun 24, 2006 9:05 pm

Titanium roest niet zegt men.............

No name TI frame uit 1995, volgens een goeroe afkomstig uit China......
Gazelle vork, Reynolds 853
XTR 950 remmen, STI units, cranks, achterderr.
XT 750 naven (worden ooit vervangen door XTR als ze op zijn)
XT 739 voor derr.
Ibis TI stuur
Easton EA-50 stuurpen
Ringlé Moby Post(mooi, maar wellicht is zwart toch nog mooier, of TI)
Tange/Cane Creek headset
Schwalbe City Marathon 2.35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za jun 24, 2006 9:44 pm

Sjiek hoor Boss. Ook een mooie fiets voor in het PWN gebied. Maak je de beesten en waxjassen in dat rustieke bosje niet zo bang.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za jun 24, 2006 10:35 pm

Elevation12,000 schreef:Sjiek hoor Boss. Ook een mooie fiets voor in het PWN gebied. Maak je de beesten en waxjassen in dat rustieke bosje niet zo bang.
IK zal hem morgen eens gaan testen

dussssss©
DE site

Fry

Bericht door Fry » za jun 24, 2006 10:55 pm

no name titanium frame :?

hoeveel kost zo een frame dan?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za jun 24, 2006 11:20 pm

Lelijk ding! 8) :arms:
---www.cjmedia.nl---

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo jun 25, 2006 7:24 am

maat zadelpen?

indien je toch voor zwart gaat en hij is 27.2 wil ik hem wel overnemen!

TBB

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo jun 25, 2006 1:08 pm

Tall Boy Bram schreef:maat zadelpen?

indien je toch voor zwart gaat en hij is 27.2 wil ik hem wel overnemen!

TBB
Hij is 27.2, ruilen voor een Thomson Elite setback?
In goede staat uiteraard.........

dusssss©
DE site

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » zo jun 25, 2006 1:51 pm

Nice bike! Dat wordt vast een straf om te strandracen :lol:

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma jun 26, 2006 12:13 pm

ti is gooeeed !

De zadelpen is wat té zilver inderdaad, een zwarte of ti zou mooier zijn!

Ik beschouw mijn Moots ti zadelpen nog steeds als één der beste investeringen ooit gedaan, bike related ;). Wat is dát ding lekker!

Veel plezier ermee !

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jun 26, 2006 12:36 pm

Goed bezig man, ti is echt helemaal goed!
En of het nou uit China of de states komt, het blijft superieur aan welk ander materiaal ook IMHO!

Veel plezier er mee!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jun 26, 2006 12:42 pm

Hubert ! schreef:

Ik beschouw mijn Moots ti zadelpen nog steeds als één der beste investeringen ooit gedaan, bike related ;). Wat is dát ding lekker!

Veel plezier ermee !
was hij maar zilver, hij is een beetje paarsig een beetje een ondefinieerbare kleur. Maar voorlopig doet hij het wel.

TI pen in idd een hele goede investering, ik heb een Airborne(Moots imitatie) en die is echt super comfortabel. De eerste rit dat ik er mee reed heb ik zeker 10 keer achterom gekeken om er zeker van te zijn dat ik geen lekke achterband had.........

dusssssss©
DE site

Fry

Bericht door Fry » ma jun 26, 2006 12:57 pm

BOSS schreef:
Hubert ! schreef:

Veel plezier ermee !
was hij maar zilver, hij is een beetje paarsig een beetje een ondefinieerbare kleur. Maar voorlopig doet hij het wel.

TI pen in idd een hele goede investering, ik heb een Airborne(Moots imitatie) en die is echt super comfortabel. De eerste rit dat ik er mee reed heb ik zeker 10 keer achterom gekeken om er zeker van te zijn dat ik geen lekke achterband had.........

dusssssss©
Wat kost zo een moots of airborne pen? En waar te verkrijgen?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma jun 26, 2006 1:09 pm

Mooie bike, lekkere afmontage!
Ich Heisse Super Fantastisch!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jun 26, 2006 2:22 pm

Fry schreef:no name titanium frame :?

nieuw ooit iets van 3000 gulden volgens mij (in de States), nu minder dan € 200 hier op DP 8)

Een Moots pen kost iets van € 200,- een Airborne € 119 en heb ik ooit bij B2B gekocht.

dussssss©
DE site

Sven

Bericht door Sven » ma jun 26, 2006 2:23 pm

Echt super...

Een zwarte zadelpen maakt het in my opinion ietwat te zwart...

Fry

Bericht door Fry » ma jun 26, 2006 2:44 pm

BOSS schreef:

nieuw ooit iets van 3000 gulden volgens mij (in de States), nu minder dan € 200 hier op DP 8)

Een Moots pen kost iets van € 200,- een Airborne € 119 en heb ik ooit bij B2B gekocht.

dussssss©
valt goed mee, is goedkoper dan sommige carbon pennen.

Verkoop je dat Ti frame of zo? vermits je zegt "200euro op DP"

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma jun 26, 2006 2:56 pm

Ja Boss, ga je hem al weer verkopen ;) Wat is dat nou voor doorschuifmentaliteit?!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jun 26, 2006 3:48 pm

Fry schreef:
BOSS schreef:

dussssss©

Verkoop je dat Ti frame of zo? vermits je zegt "200euro op DP"
nope, voor dat bedrag heb ik hem aangeschafd..........

dussssssss©
DE site

TF

Bericht door TF » wo jun 28, 2006 2:28 am

Nice bike,

beetje zonde toch van al die mooie spullen,

schakelen met die kabelloop gaat helemaal verrot als het regent of er veel water ligt, helemaal als je kop over kop gaat rijden als een wielrenner want dan spat er meer op, doortrekken van je achteremkabel lijkt me dan ook een goed plan op zijn minst, moet je wel even boren....

en dan nog wat, dat zijn ergogrips, die ga je vasthouden en kp over kop zie je niet alle kuilen en andere dingen en nou gok ik dat je net niet snel genoeg bij je rem kan komen als er iets gebeurd, mocht je dan ook nog natte handen hebben/handschoenen dan worden ergogrips heel glad en die glijden uit handen. echt aeodynamisch is het ook niet die dingen, hoe breed is je stuur eigenlijk? Ik gebruik zelf van die lange ritchey dingen met tape erom, beter bestand tegen vocht igg en minder help een kuil effect. Bovendien kun je veel lager zitten door ze bovenaan vast te houden. en de elleboogjes wat te buigen kan je met een beetje mazzel netaan je polsen ertussen krijgen wat je frontaal oppervlak kleiner maakt
in die houding is het ook wel fijn om je stuurpen naar beneden te richten ipv omhoog, weet niet of dat mogelijk is voor je maar zo ben je wel een hele grote windvanger waar veel mensen met alle plezier achter gaan rijden, en in het geval van strandracen zijn dat er meestal een stuk of 20 tegelijk. Daar heb je dus na 10 x achteromkijken wel mooi de balen van in, maar kop overnemen doen de meeste niet, ligt ook een beetje aan het wel of niet succesvol starten en hoe je daaruit komt. beter gelijk voorin scheelt een hoop gedoe met lui die de eerste tien minuten zichzelf opblazen en dan gaan zoeken naar een lift.

Ik denk ook dat je beter een voorder met hoge klemband kan gebruiken voor het strand dit is een zandvanger, en

dat kleine blaadje aan de voorkant van je crank is ook overbodig, je zal zoveel zand op je ketting krijgen door in die positie te schakelen met een lage klemband dat je waarschijnlijk de helft van je bidon erover moet spuiten om het enigzins draaiende te krijgen daarna. Buiten dat, je gebruikt hem niet, je moet omhoog stampen in een zwaar verzet (in de goede lijn en zoek dat zelf maar uit dat zijn de plekjes waar je het moet doen he) en dan de rest rennen.

daarna ga je inklikken in de zo als ik het vanaf hier zie pedalen van het verkeerde type voor standracen, inklikken gaat niet zo lekker met zolen vol met zand, zal je net zien dat je daarom je groepje kwijtraakt na de strandopgang....beter time pedalen op het strand of eierklutsers

Ummm

Ja nog iets, als je bandenspanning de juiste is dan voelt het ook alsof ie bijna leeg is als je langzaam rijd. Is de combi van het veereffect van de de pen en de lage bandenspanning dan niet een beetje overdone, het strand is geen xc, liever iets wat minimaal meeveert zeker op de lange strandraces, je wil een heel directe overbrenging op je pedalen en je gaat stampen, dan ga je ook veren, een keer geprobeerd op het strand met een thudbuster voor de gein, dat word niets dat veren, ook niet als het minimaal is.

onee toch nog iets, de contructie van je cassette is zo te zien die van een racecassette, deze is qua prutafvoer en de 6 armpjes ervan ook niet je dat, en na het verwijderen van het kleine voorblad, heb je weer meer aan een mountainbikecassette met goede prutafvoer, voor het geval dat het hard waait erg lekker ook.

hoe breed is je bracket ? en wat voorn binnenbanden gebruik je?

ZOOOOO of ga je niet op het strand racen maar fietsen? in dat geval veel fietsplezier toegewenst, ook met afspuiten, want het blijft mooi wat er onder het zand vandaan komt....

was je al op het strand geweest in de tussentijd?

Duzzzzzzzzzz
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » wo jun 28, 2006 6:20 am

Wat een hoop tekst in 1 keer Toby, wat heb je op? ADHD-pilletje ofzo? :)

TBB

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 28, 2006 6:42 am

Zo da's een lange adem pfffffff

Even een reactie:
-niet zonde van al die spullen, als je goed onderhoud pleegt gaan die spullen jaaaaaaaren mee.
-die Cane Creek ergo grips heb ik ook nog op 2 andere fietsen zitten en zijn superieur aan alles wat ik geprobeerd heb.
-remmen op het strand???
-ik fiets voor mijn plezier, aan races heb ik een broertje dood.(EPE kan je ook de dag ervoor fietsen, dan heb je een heel strand voor jezelf)
-verder ben ik een "schone" strandfietser, als je het juiste moment uitkiest word je fiets niet vies.
-ik weet niet of jij wel eens op het strand gefietst heb om en nabij De Kerf/Schoorl of Castricum(rode grove zand) maar dan ben je blij als je een granny heb.
-met deze pedalen(858) rij ik al jaren op het strand, tot nu toe niets dan lof. Op de andere fietsen heb ik ook shimano, overstappen is dus complex/duur.
-Welk veereffect van de pen bedoel je? Hij is van alu!
-bandenspanning ligt rond de 1,4 bar
-cassette word niet vies bij mij, en je hebt er veel aan als het hard waait(46x11), voor de wind dan. Met tegenwind heb ik de granny 8) Racecassette schakelt fijner en directer en je hebt een verzetten die dichter bij elkaar liggen, persoonlijk vind ik dit fijner op het strand
-bracket is 112, banden Schwalbe City Marathon kevlar 2.35; niet zo fancy & licht als de Super Moto's maar een stuk lekbestendiger........(in ±8 jaar strandrijden nog nooit lekgereden op het strand).....afkloppen!!!!

Wel racen op het strand maar lekker alleen, of met de maten!
Nee, nog niet op het strand geweest; van het weekend een stukje duingebied gedaan en dat beviel prima. Geometrie is niet zo race als mijn Gazelle, comfort van TI is duidelijk te merken. De meeste setup komt van mij oude strandfiets dus weinig verrassingen wat dat betreft.

Zo te horen ben je nogal bang voor het strand, als je netjes rijd dus niet door het water, je heel goed voor je kijkt en je niet laat insluiten door het water dan dan blijft je fiets schoner dan een herfstritje op de Posbank.
Met races is dit uiteraard anders, dan kun je niet altijd de schoonste sporen kiezen en moet je wel eens een zwinnetje met asdiep of dieper water doorjakkeren omdat je blind achter een pelotonnetje aan gereden bent.......

Maar bedankt voor alle adviezen en je analyse van mijn fiets :arms:

dusssssss©
Laatst gewijzigd door BOSS op wo jun 28, 2006 6:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 28, 2006 6:46 am

Dit krijg je dus als je niet goed voor je kijkt, geen ervaring hebt of blind achter iemand aan rij:

Afbeelding

dussssss©
DE site

wictor

Bericht door wictor » wo jun 28, 2006 8:05 am

@BOSS: Prachtige fiets, prachtigre foto's (ook die in je laatste post :shock: )

Wat betreft die race-cassette: werkt prima. Maat van mij (Jeroen) is strandracer-extraordinaire en reed met z'n 46/32 en 11-23t combi HvH- Den Helder. No problems at all.

TF

Bericht door TF » wo jun 28, 2006 12:14 pm

Ik had weinig slaap behoefte vannacht, jetleg, is niet van vliegen igg. de reden, een midzomer was het maar begin oktober gevoel, aangezien ik al stilletjes met de voorbereiding ben begonnen van het strandseizoen.

Das idd een leuke situatie die je daar op te foto te pakken heb! ik ben je ook nog tegengekomen, je stond dan ook zo opgesteld dat iedereen die dacht ha nu kan ik op de foto zeker de fout in zou gaan..... je stond zelfs midden op de ideale lijn meen ik me te herrinneren.

Leuk om te zien dat deze persoon op een fully rijdt, en tegen de regeltjes in een tijdritstuur op zijn fiets heeft zitten....

Ik dacht iets te lezen over 10 x achterom kijken of je band heel was met een Ti pen van een prachtmerk! Kan zijn dat die er niet op komt natuurlijk.

ik wil het onderwerp strandracen graag tot de bodem uitvogelen omdat ik het zo leuk vind daar! ik ben niet bang om dingen te mollen, ik zie het als ultieme test en afschrijfrace voor de onderdelen die het hele seizoen aan de bike hebben gehangen. bovendien geeft het een erg fijn gevoel als ik over het strand rij waar ik vroeger altijd kwam, kent iemand het dauwtrappen in Langevelderslag? dan weet je genoeg!

Die cassette daar ben ik niet helemaal over uit, 12-27 was het niet voor mij, maar ik zit dan ook in het deel van het veld waar je misschien wel meer werk moet verzetten om uberhaupt weer naar voren te komen.

Later meer, ik ga fietsen nu! niet racen dus....

groeten Toby
If you're a gangster... what are you doing in show business?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 28, 2006 1:01 pm

uuhhhh die foto heb ik niet gemaakt hoor, die komt van het net.

Die TI pen komt er niet op, de klem is nogal dik en die sloopt de zijkanten van mijn Flite

En het strand is idd super mooi, ik kan het iedereen aanbevelen, maar de meeste zijn bang voor zand......

ik smeer hem ook op de fiets!

dussssss©
DE site

Plaats reactie