Om als noob hier even in huis te vallen: ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een jaar of 14/15 geleden, in de tijd dat verende voorvorken nog hoofden deden omdraaien, manitou vorken nog bevrozen en achtervering letterlijk maar een veer was nog downhill gereden, ik ben toen gestopt omdat ik bij het leger ging en daar mijn kicks ging halen.
Na het leger overgestapt op motorrijden maar daar nu ook mee gestopt wegens problemen met de rug.
Als alternatief was ik nu zinnens terug een bike te kopen, gebruik zou zijn
* Bakker/school gebruik
* af en toe een beetje gaan gek doen in het zonienwoud/ de Ardennen
* Eens proberen in zo een skateparkje
* Vooral; mee met mijn oudste zoon (6jaar) als hij gaat trainen op BMX parcours (rijdt wedstrijden) het is soms moeilijk iets uit te leggen aan zo een kind als je het zelf niet kan voordien qua lijnen, en techniek
budget is niet gigantisch, vorig jaar net huis gekocht en nog een beetje aan het recupereren.... lets say tussen de 1000 en 1500€
Waar moet ik nu op besparen? goed frame (eventueel fully) met een mindere montage of toch wat minder frame nemen?
Ik was vroeger nogal een sloopvogel en heb geneog naar de klote geholpen om een oud ijzerhandelaar gelukkig te maken
zo uit het hoofd: 2 frames, 1 stuur, meerdere zadelpennen, meerdere wielen...nu lijken de spullen wel kwalitiatief meer gemaakt te worden voor mishandeling en kan je een LX groepje van toen niet meer vergelijken met 1 van nu maar goede raad zou dus toch welkom zijn.
Momenteel denk ik aan een Kona coiler of stinky...zijn ietsje duurder maar in Duitsland wel binnen het budget te vinden...
Alle goede raad is dus welkom, als ik de tijd vind zal ik eens de foto's van mijn oude fiets zoeken