Easton EA 70 Stuurpen haarscheurtjes

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
XTC840
Easton EA 70 Stuurpen haarscheurtjes

Bericht door XTC840 » wo mei 10, 2006 11:51 am

Van het weekend was ik m'n fiets aan het onderhouden en toen dacht ik dat m'n stuurpen vies was. Dus niet, er bleek een scheurtje in te zitten.
Is dat normale slijtage of zou ik dut kunnen claimen onder garantie? Ik heb m er zelf ongeveer 2 jaar geleden opgezet.
De klim was de afdaling waard

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 10, 2006 12:17 pm

Aluminium mag niet scheuren, als je hem niet hebt mishandeld. Ik zou zowieso contact opnemen met Easton en het verhaal uitleggen.

Verder, niet mee door rijden, aluminium breekt af hé?!
Ich Heisse Super Fantastisch!

XTC840

Bericht door XTC840 » wo mei 10, 2006 12:39 pm

Ik was niet van plan er nog mee te rijden. Ik weet dat als ie gaat dat ie in 1 x gaat. Geen zin om m'n nek te breken voor nog geen 100,- Euro.
Volgens Veltec (distibiteur Easton Benelux) zit er garantie op dus misschien hoef ik geen nieuwe te kopen.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo mei 10, 2006 10:26 pm

ik denk persoonlijk da je na 2 jaar geen garantie meer zal krijgen..
wel spijtig van je easton stem , gaste maken normaal gezien goed materiaal toch.
waar bevinden die scheurtjes zich net ? als ze op je lasnaden zitten , kan het een geval van sleet zijn , anders toch zeker eens contact openemen :)
ioot

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do mei 11, 2006 11:32 am

Ik denk dat je wel degelijk een goede kans op garantie hebt. Van dit soort spul mag je verwachten dat je geen scheuren in die periode krijgt. Daarnaast als iets kapot gaat is het risico op ongelukken groot ik denk dat de mensen bij easton zich dit best eens "aan kunnen trekken". Gewoon proberen!!

XTC840

Bericht door XTC840 » do mei 11, 2006 2:00 pm

Er zit 5 jaar garantie op een EA70
Hij gaat iig terug naar Veltec.
In de tussentijd heb ik kosteloos van m'n LBS (die het overigens nog nog nooit gezien had dat een Easton gescheurd terug kwam) een Ritchey meegekregen!
Waarvoor dank! :arms:
Ik zal het resultaat hier tzt posten.

Plaats reactie