Hope vs CK headsets
Moderator:Beheerders
modedit: aanhangsel van een topic in te koop... Gaat hier verder
Ben je ook tevreden met een gouden Hope?
Ben je ook tevreden met een gouden Hope?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
-
Ach ja, da's waar ook, al even erg als CK ... 

-
Heb met de headsets van Hope geen ervaring, wel jarenlange ervaring met de naven, verschillende fietsmaatjes rijden er al jaren mee zonder één enkel probleem, op het niveau van King als je 't mij vraagt, alleen een happie voordeliger. Heb zelf een wielset met Hope Pro II SingleSpeed en Pro II "geared" naven.
Ik sta ervan te kijken dat het Hope balhoofd niet goed zou zijn, Hope maakt over het algemeen spullen die erg erg deugdelijk zijn. Heb ervaringen met verschillende sets remmen, snelspanners en naven dus. Met King kun je uiteraard niet fout gaan, al kost het wel wat.
Ik sta ervan te kijken dat het Hope balhoofd niet goed zou zijn, Hope maakt over het algemeen spullen die erg erg deugdelijk zijn. Heb ervaringen met verschillende sets remmen, snelspanners en naven dus. Met King kun je uiteraard niet fout gaan, al kost het wel wat.
Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.
Hope's headset specificaties:
Hope's headset specificaties:
Ik hoop dat de reacties niet alleen maar persoonlijke ervaringen zijn en er ook iemand is die er technisch gezien wat nuttigs over kan zeggen.The long awaited headset is finally ready to show to the world. It features rubber sealed cartridge type, stainless steel bearings (manufactured in house by Hope) and additional 'o' ring seals in the cups to ensure years of maintenance free running. Includes Hed Doctor top cap to replace star washer.
Specifications:
Bearings: Sealed stainless steel cartridge type
Cups: 2014 Aluminium
Head size: 1 1/8"
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Tussen industrielagers onderling zit een wereld van verschil, dat de lagers zelf van King van zo'n navenante kwaliteit zijn, dát maakt juist het verschil met de rest. De constructie van het geheel is niet zo spannend en min of meer te vergelijken met een hoop andere balhoofdstellen.N I E L S schreef:Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.
Wat precies het geheim is van de lagers van King weet haast bijna niemand

Dat weet ik wel (maar bedoelde ik dus niet) maar volgens mij zijn de lagers zelf van Hope niet slecht.Hubert ! schreef:Tussen industrielagers onderling zit een wereld van verschil, dat de lagers zelf van King van zo'n navenante kwaliteit zijn, dát maakt juist het verschil met de rest. De constructie van het geheel is niet zo spannend en min of meer te vergelijken met een hoop andere balhoofdstellen.N I E L S schreef:Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.
Ik denk dat de afdichting van de lagers van CK vrij goed is. Ik heb een King uit elkaar gehad en je moet aardig wat aan de kant schuiven om fatsoenlijk bij de lagers te komen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Zelf heb ik dus die gouden Hope en ben er zeer tevreden van. Die slechte ervaring van Christiaan vind ik dus wat vreemd.
Verschil zal er idd wel zijn, CK geeft dan ook 10jaar garantie, OP DE LAGERS nog welHubert ! schreef:Tussen industrielagers onderling zit een wereld van verschil, dat de lagers zelf van King van zo'n navenante kwaliteit zijn, dát maakt juist het verschil met de rest. De constructie van het geheel is niet zo spannend en min of meer te vergelijken met een hoop andere balhoofdstellen.N I E L S schreef:Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.
-
-
Mijn FSA the pig DH pro is 1,5 jaar oud en het onderste lager draait niet soepel meer door zand en wat roest en het zit ook muurvast in de cup. Duidelijk geen King of Hope kwaliteit.Bansheebeest gain schreef:is de ck lagering dan zo goed dat ge er zoveel geld aan uitgeeft tegen over bv een fsa pig dh pro , die 30 euro kost ?
Als we niet zo graag om de haverklap nieuwe spullen zouden willenen een CK headset echt helemaal op zouden rijden, dan is dat zeker en vast veruit de goedkoopste headset op de markt gerekend over de volledige levensduur. Daar kan geen FSA Pig van 30,00€ tegenop.
De rekening is snel gemaakt: ik ga even uit van een gebruikstijd van 10 jaar. Dan kost een CK headset je +/- 18,00€/jaar (aan een gemiddelde aankoopprijs van 180,00€ gerekend) en rij je nog steeds met dezelfde headset die nog steeds als nieuw draait, zonder noemenswaardig onderhoud.
De gemiddelde levensduur van een FSA PIG DH lijkt +/- 1 jaar te zijn, dan heb je daar dus na 10 jaar 300,00€ aan uitgegeven ....
De gemiddelde levensduur van een FSA PIG DH lijkt +/- 1 jaar te zijn, dan heb je daar dus na 10 jaar 300,00€ aan uitgegeven ....
Hier maak je toch een kleine denkfout, dat mijn headset na 1,5 jaar tekenen van slijtage begint te vertonen (er is overigens nog prima mee te rijden) wil niet zeggen dat alle FSA pig dh headsets dat doen.Luc schreef:De gemiddelde levensduur van een FSA PIG DH lijkt +/- 1 jaar te zijn, dan heb je daar dus na 10 jaar 300,00€ aan uitgegeven ....
Maar een King headset is inderdaad een prima koop, toch gaat mijn volgende waarschijnlijk een Hope worden, dan heb ik hope remmen, stem en een headset

-
Waar je bij CK ook voor betaald is de manier waarop het bedrijf de producten fabriceert: DUURZAAM!!
Echt over alles is nagedacht hoe het minst belastend voor het milieu is. Dus van het recyclen van restmateriaal tot en met het verwarmen van het gebouw. Ze verwarmen het gebouw bijvoorbeeld met de hitte die vrij komt bij het productieproces. En de werknemers krijgen korting in de kantine wanneer ze op de fiets naar het werk komen.
Dit zorgt er dus ook mede voor de hogere prijs van de producten. Wat mij betreft zouden meer bedrijven zo bezig moeten zijn. Als je weet hoe het er in Taiwan eraan toegaat, is het niet zo gek dat ze voor een superlage prijs een redelijke kwaliteit kunnen afleveren.
Ik heb er die 180,- dus voor over!
Echt over alles is nagedacht hoe het minst belastend voor het milieu is. Dus van het recyclen van restmateriaal tot en met het verwarmen van het gebouw. Ze verwarmen het gebouw bijvoorbeeld met de hitte die vrij komt bij het productieproces. En de werknemers krijgen korting in de kantine wanneer ze op de fiets naar het werk komen.
Dit zorgt er dus ook mede voor de hogere prijs van de producten. Wat mij betreft zouden meer bedrijven zo bezig moeten zijn. Als je weet hoe het er in Taiwan eraan toegaat, is het niet zo gek dat ze voor een superlage prijs een redelijke kwaliteit kunnen afleveren.
Ik heb er die 180,- dus voor over!
[url[/url]