Hope vs CK headsets

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Luc
Hope vs CK headsets

Bericht door Luc » di mei 02, 2006 10:17 am

modedit: aanhangsel van een topic in te koop... Gaat hier verder

Ben je ook tevreden met een gouden Hope?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Christiaan

Bericht door Christiaan » di mei 02, 2006 10:24 am

Nope, hope is erg slechte kwaliteit

Luc

Bericht door Luc » di mei 02, 2006 10:49 am

Ach ja, da's waar ook, al even erg als CK ... 8)

Christiaan

Bericht door Christiaan » di mei 02, 2006 11:17 am

Kun je absoluut niet vergelijken, de 2 Hope headsets die ik heb gezien, nieuwe, liepen allebei erg stroeg, en bij een was de vork race na 3 dagen al zo ruim dat er speling op kwam, maw, nooit op mijn fiets

cHoc

Bericht door cHoc » di mei 02, 2006 6:13 pm

niet om nou een discussie op te starten anders kunnen we het beter ff te gaan splitsen, maar het hope balhoofd in mijn Fury draait erg goed tot nu toe geen problemen, en die verwacht ik ook niet echt.
shoot me again, I ain't dead yet

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di mei 02, 2006 9:42 pm

Heb met de headsets van Hope geen ervaring, wel jarenlange ervaring met de naven, verschillende fietsmaatjes rijden er al jaren mee zonder één enkel probleem, op het niveau van King als je 't mij vraagt, alleen een happie voordeliger. Heb zelf een wielset met Hope Pro II SingleSpeed en Pro II "geared" naven.
Ik sta ervan te kijken dat het Hope balhoofd niet goed zou zijn, Hope maakt over het algemeen spullen die erg erg deugdelijk zijn. Heb ervaringen met verschillende sets remmen, snelspanners en naven dus. Met King kun je uiteraard niet fout gaan, al kost het wel wat.

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo mei 03, 2006 12:41 pm

Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.

Hope's headset specificaties:
The long awaited headset is finally ready to show to the world. It features rubber sealed cartridge type, stainless steel bearings (manufactured in house by Hope) and additional 'o' ring seals in the cups to ensure years of maintenance free running. Includes Hed Doctor top cap to replace star washer.

Specifications:
Bearings: Sealed stainless steel cartridge type
Cups: 2014 Aluminium
Head size: 1 1/8"
Ik hoop dat de reacties niet alleen maar persoonlijke ervaringen zijn en er ook iemand is die er technisch gezien wat nuttigs over kan zeggen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo mei 03, 2006 5:49 pm

N I E L S schreef:Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.
Tussen industrielagers onderling zit een wereld van verschil, dat de lagers zelf van King van zo'n navenante kwaliteit zijn, dát maakt juist het verschil met de rest. De constructie van het geheel is niet zo spannend en min of meer te vergelijken met een hoop andere balhoofdstellen.
Wat precies het geheim is van de lagers van King weet haast bijna niemand :?

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo mei 03, 2006 7:26 pm

Hubert ! schreef:
N I E L S schreef:Interessante discussie, vooral omdat Hope lijkt op CK. Volgens mij zijn ze intern ook niet heel veel verschillend. Hope's zijn industriegelagerd dus mits ze degelijk geproduceerd zijn werken ze zeker een lange periode. Hope kennende zit dat wel goed.
Tussen industrielagers onderling zit een wereld van verschil, dat de lagers zelf van King van zo'n navenante kwaliteit zijn, dát maakt juist het verschil met de rest. De constructie van het geheel is niet zo spannend en min of meer te vergelijken met een hoop andere balhoofdstellen.
Dat weet ik wel (maar bedoelde ik dus niet) maar volgens mij zijn de lagers zelf van Hope niet slecht.
Ik denk dat de afdichting van de lagers van CK vrij goed is. Ik heb een King uit elkaar gehad en je moet aardig wat aan de kant schuiven om fatsoenlijk bij de lagers te komen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do mei 04, 2006 7:24 am

zijn er verder mensen met een Hope balhoofd? (ik rij zelf met CK enkel van wege de naam)

Luc

Bericht door Luc » do mei 04, 2006 8:39 am

Zelf heb ik dus die gouden Hope en ben er zeer tevreden van. Die slechte ervaring van Christiaan vind ik dus wat vreemd.

Bruno

Bericht door Bruno » do mei 04, 2006 10:42 pm

Hubert ! schreef:
Verschil zal er idd wel zijn, CK geeft dan ook 10jaar garantie, OP DE LAGERS nog wel

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » vr mei 05, 2006 9:08 am

is de ck lagering dan zo goed dat ge er zoveel geld aan uitgeeft tegen over bv een fsa pig dh pro , die 30 euro kost ?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mei 05, 2006 2:14 pm

Bansheebeest gain schreef:is de ck lagering dan zo goed dat ge er zoveel geld aan uitgeeft tegen over bv een fsa pig dh pro , die 30 euro kost ?
Je betaald ook voor de naam.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » vr mei 05, 2006 8:00 pm

mss wel mss niet , da zegge ze van troy lee helme ook , zei ik van troy lee helme ook , en heb er nu een en hij is toch wel 1000 x beter..
dure merke zijn niet altijd naam :) mss ck en hope wel

Snorro

Bericht door Snorro » zo mei 07, 2006 11:48 am

Geen ervaring met Hope, maar CK is wel prijzig maar je betaalt echt wel voor de kwaliteit. Mijn eerste king dateert van '97 en daar rij ik nog steeds mee rond (4 fietsen verder), en hij draait nog als nieuw.

Dus misschien op de lange termijn gezien misschien wel de voordeligere keus???

Caramba

Bericht door Caramba » zo mei 07, 2006 1:20 pm

Bansheebeest gain schreef:is de ck lagering dan zo goed dat ge er zoveel geld aan uitgeeft tegen over bv een fsa pig dh pro , die 30 euro kost ?
Mijn FSA the pig DH pro is 1,5 jaar oud en het onderste lager draait niet soepel meer door zand en wat roest en het zit ook muurvast in de cup. Duidelijk geen King of Hope kwaliteit.

Luc

Bericht door Luc » zo mei 07, 2006 5:25 pm

Als we niet zo graag om de haverklap nieuwe spullen zouden willenen een CK headset echt helemaal op zouden rijden, dan is dat zeker en vast veruit de goedkoopste headset op de markt gerekend over de volledige levensduur. Daar kan geen FSA Pig van 30,00€ tegenop.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo mei 07, 2006 7:51 pm

leeftijd van mijn King is mij onbekend, het is nog het oude type zonder 'King" op de lagerschalen.
hij draait inderdaad nog steeds als nieuw en dus al heel wat jaartjes (2de hands gekocht). Doe er ook geen enkel onderhoud aan. Ook niet na veel modder en wassen van de fiets.

Luc

Bericht door Luc » zo mei 07, 2006 8:03 pm

De rekening is snel gemaakt: ik ga even uit van een gebruikstijd van 10 jaar. Dan kost een CK headset je +/- 18,00€/jaar (aan een gemiddelde aankoopprijs van 180,00€ gerekend) en rij je nog steeds met dezelfde headset die nog steeds als nieuw draait, zonder noemenswaardig onderhoud.
De gemiddelde levensduur van een FSA PIG DH lijkt +/- 1 jaar te zijn, dan heb je daar dus na 10 jaar 300,00€ aan uitgegeven ....

Caramba

Bericht door Caramba » ma mei 08, 2006 1:44 am

Luc schreef:De gemiddelde levensduur van een FSA PIG DH lijkt +/- 1 jaar te zijn, dan heb je daar dus na 10 jaar 300,00€ aan uitgegeven ....
Hier maak je toch een kleine denkfout, dat mijn headset na 1,5 jaar tekenen van slijtage begint te vertonen (er is overigens nog prima mee te rijden) wil niet zeggen dat alle FSA pig dh headsets dat doen.

Maar een King headset is inderdaad een prima koop, toch gaat mijn volgende waarschijnlijk een Hope worden, dan heb ik hope remmen, stem en een headset 8)

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » ma mei 08, 2006 10:32 am

ik heb niet gezegt dat een pig pro even goede kwaliteit is als een ck headset :) ik zeg alleen dat mijn pig , na anderhalf jaar , nog loopt zoals nieuw.. en die headset heeft veel zand modder en stof gezien , alsook enorme trekken gekregen :)

flash

Bericht door flash » di mei 09, 2006 12:36 pm

Waar je bij CK ook voor betaald is de manier waarop het bedrijf de producten fabriceert: DUURZAAM!!

Echt over alles is nagedacht hoe het minst belastend voor het milieu is. Dus van het recyclen van restmateriaal tot en met het verwarmen van het gebouw. Ze verwarmen het gebouw bijvoorbeeld met de hitte die vrij komt bij het productieproces. En de werknemers krijgen korting in de kantine wanneer ze op de fiets naar het werk komen.

Dit zorgt er dus ook mede voor de hogere prijs van de producten. Wat mij betreft zouden meer bedrijven zo bezig moeten zijn. Als je weet hoe het er in Taiwan eraan toegaat, is het niet zo gek dat ze voor een superlage prijs een redelijke kwaliteit kunnen afleveren.

Ik heb er die 180,- dus voor over!
[url[/url]

Plaats reactie