blijven de wielen goed vast zitten?

Of toch vooral bij Shimano blijven?
Moderator:Beheerders
Urnyke schreef: Maar echt vastzitten doet dit niet, een rare bocht waarbij zijwaarste krachten op het wiel komen zorgen voor een scheef wiel in het frame!
Dit is de grootste BULLSHIT die ik ooit gehoord heb, mag ik eens vragen waarom een snelspanner die je met een hendeltje vastzet BETER vastzit als een as die je met een steeksleutel of een inbussleutel vastzet.walter schreef: Die schroefdingen niet gebruiken, tenzij je tandheelkundige zorg goed is afgedekt bij je ziektenkostenverzekering...
Torsie, inderdaad.Nixol schreef:M5 schroefdraad --> schroefdraad is hetzelfde als van een snelspanner!
wrijving --> begin en einddoppen zijn hetzelfde als een snelspanner!
torsie --> vertel, je draait toch gewoon hele lange bout aan? knappe man als jij hem kan laten torderen!
Maar blijkbaar genoeg voor jou --> en voor meer dan 10.000 grammenneukers, enig verschil is het gewicht verders geen nadelen, het iets langzamer banden verwisselen daargelaten!
Ik durf zelfs te beweren dat de voorkant van je fiets er stijver van wordt!
stuurpen, stuur, banden, zadelpen al gehad. ander zadel verdraagt mijn kont niet. Elke 40gram minder zijn er weer 40 zeg ik maar.Gène schreef:Heeft het wel zin om hier grammen op te gaan jagen. Kun je niet beter dat geld investeren in echte gewicht winsten??
Ik durf te wedden dat je met andere onderdelen verder bent dan met die lousy 5 gram (het zullen er wel meer zijn) dat je nu ermee wint. Kijk eens bv naar je stuurpen, stuur, banden, crank, zadelpen, zadel.
mzzl
Gene
5000N = 500kg dat lijkt me erg stug. 500N = 50 kg mwah zou kunnenwalter schreef:Ik stond er ook van te kijken.Faxmulder schreef:5000N??? das wel veel toch?
"Bike" heeft vorig jaar een snelspanner testje gedaan, reuze interessant.
Vooral omdat er geen Duits product won, maar de standaard Shimano en Mavic snelspanners.
Let wel, nadruk lag op klemkracht, niet op gewicht.