Michelin comp s light, Nokian NBX lite of Conti Explorersup.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Michelin comp s light, Nokian NBX lite of Conti Explorersup.

Bericht door Jurriaan » wo mar 08, 2006 7:08 pm

Wat raden jullie aan? 480gram per band is de max anders heeft het geen zin nieuwe banden te kopen.
Soort gebruik: xc en marathons.

Brum.

Bericht door Brum. » wo mar 08, 2006 7:13 pm

NBX 2.2 of Schwalbe NN 2.25. De ADvantage van Maxxis bevielen me erg goed voor wat harder gebruik, rij nu met Larssen TT 2.0, ook erg goed.

Gène

Bericht door Gène » do mar 09, 2006 7:40 pm

Waarom in godsnaam zo breed? Persoonlijk vond ik de 2.1 versie van de racing ralph breed zat. Overigens heb ik met deze band een jaar gereden en 1 maal lek gereden (old skool met een biba). Modder en droge conditie's, nergens had ik zware problemen. Tuurlijk in dikke bagger moet je wat nop hebben. Misschien dat ik daarom voor de nobby nic kies komend jaar. Maar dan ook de smalle variant (2.0 of 1.9 weet even niet meer welke het was)

Overigens rij ik marathons (ardenne) en wedstrijden.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Exar

Bericht door Exar » do mar 09, 2006 9:18 pm

Breder = minder rolweerstand, bij de Racing Ralphs in ieder geval.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mar 10, 2006 7:18 pm

maximaal 2.1 ivm gewicht.
(brede fijne banden heb ik al)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr mar 10, 2006 7:22 pm

Je hebt de Vertical's al, de Explorers hebben een vergelijkbaar karakter alleen dan een maatje kleiner
Let wel op dat het een band is waarmee je weleens een lekke band op kan lopen, de wangen zijn nu eenmaal aan de dunne kant dus de kans op doorslaan is aanwezig.
Misschien best combineren met een latex biba
Erg voorspelbare en prettige band zonder dat hij ergens echt in uitblinkt

Met de overige banden heb ik geen ervaring

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo mar 12, 2006 5:06 pm

Inderdaad wat msxx zegt. Latex biba is een zeer goede oplossing tegen lekrijden. Ik gebruik het al jaren met succes. Nog nooit lekgereden met latex. Ook ik ben een ex conti-vertical en explorer gebruiker (normale binnenband). Zijn goede banden maar al lang en breed ingehaald door andere banden denk ik. Ze zijn redelijk lekgevoelig ja maar dat zijn alle dunwandige bandjes. Ook de Michelin Comp s lite's die ik nu nog heb op mijn Cube. Qua gewicht en rolweerstand heersen ze maar na verloop van tijd gaat de grip behoorlijk achteruit door snelle slijtage van de band.
Ik denk dat nobby nick op dit moment de beste band is voor race en marathon maar ook de michelin xrc serie is zeer oké.
Persoonlijk vind ik de Schwalbe Fat Albert een zeer onderschatte band. Wat een fantastische tractie heeft deze band, vooral op hele stijle klimmetjes met keien en losse ondergrond heerst deze band. Ik reed vorig jaar de snellere mensen eruit op een rode piste in Tsjechië, zoveel tractie :o

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo mar 12, 2006 8:53 pm

Fat Labert heeft mega veel tractie maar heavy!!!
Dat lijken wel tractor banden.

Conti's althans Verticals slijten inderdaad vrij hard en verliezen dan hun grip.
Ik ga voor Nokians, als de LBS daar aen kan komen. Conti's ken ik en van Michelin hoor ik te veel 'los vliegende noppen' verhalen.

Exar

Bericht door Exar » zo mar 12, 2006 9:30 pm

Ik heb vandaag met NBX Lite 2.0 bandjes gereden en ze deden het zeer goed: weinig rolweerstand en verrassend veel grip.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo mar 12, 2006 9:52 pm

Jurriaan schreef: Ik ga voor Nokians, als de LBS daar aen kan komen.
Shimano verdeelt ze, dus dat kan geen probleem zijn.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mar 13, 2006 7:37 am

You know mister John.... 8)
Had inderdaad gezien dat het Shimano is dus ga er van uit dat ik van de week op Nokian rol.

Heb jij er ervaring mee, met NBX'en, Steelboy?

kazamarov

Bericht door kazamarov » di mar 14, 2006 6:17 pm

Wel,rij zeer veel,marathons en xc,en die Michelin's zijn echt wel goed,had ook gehoord van die noppen,maar kan die ervaring gelukkig niet delen.Droog en lichte modder ideaal,modder zoals er vandaag ligt,forget it,dan is het wel een beetje schaatsen geblazen,waardoor ik vandaag onderweg heb besloten van snel een Larsen tt en mimo te gaan halen.Weet niet of je uit Belgie komt,maar anders kan je ze wel effen lenen,maar moet ze zeker terug hebben,want voor de zomer is er niks beter als de Michelin comp.s light,...denk ik.Of,maar veel mensen vinden van niet, IRC's

Cubeman

Bericht door Cubeman » di mar 14, 2006 8:16 pm

Nokian NBX is een goede keus als je mij vraagt.
Ik heb een Nokia NBX Lite 2.0 om het voorwiel (met een Twister Supersonic achter) van m'n Cube en ben er zeer over te spreken.
Kleine nopjes net als de Conti Twister maar veel hoger en veel meer grip + haast geen rolweerstand.
Ze wegen weinig en gaan ook nog redelijk lang mee.
Verder gebruik ik op m'n Storck een set Conti Explorer Supersonic's met latex binnenbanden, voldoen ook prima.
Goede grip, voorspelbaar gedrag van de band en gaan ook redelijk lang mee mits je er normaal mee fietst:)
Put the fun between your legs!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di mar 14, 2006 9:07 pm

Jurriaan schreef:You know mister John.... 8)
Had inderdaad gezien dat het Shimano is dus ga er van uit dat ik van de week op Nokian rol.

Heb jij er ervaring mee, met NBX'en, Steelboy?
Ja, en tot nu toe alleen maar goede...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo mar 15, 2006 7:58 pm

NBX'en besteld, zijn er donderdag riep de LBS.
Tel er een week bij op een je zit bij deze LBS aardig goed. En dat komt mooi uit want dan zijn de andere onderdelen er ook.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mar 17, 2006 2:29 pm

Snel die LBS, bandjes zijn er al.
20gram het stuk lichter dan opgave fabrikant ;)

Detail, rem de banden in is het advies van de fabrikant. Minimaal 50km over het asfalt, tijdens deze rit veel optrekken en remmen.
Doe je dat niet dan kan de band minder goed presteren.

remblokken inremmen wist ik, maar deze kende ik nog niet. Onlogisch klinkt het niet, er zal wel een 'laagje' op de band zitten wat er eerst af moet.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr mar 17, 2006 2:50 pm

Jurriaan schreef:Snel die LBS, bandjes zijn er al.
20gram het stuk lichter dan opgave fabrikant ;)

Detail, rem de banden in is het advies van de fabrikant. Minimaal 50km over het asfalt, tijdens deze rit veel optrekken en remmen.
Doe je dat niet dan kan de band minder goed presteren.

remblokken inremmen wist ik, maar deze kende ik nog niet. Onlogisch klinkt het niet, er zal wel een 'laagje' op de band zitten wat er eerst af moet.
Rem de band in? Wat is dat voor onzin?

En heb jij ooit durven twijfelen aan je LBS? ;)

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr mar 17, 2006 2:54 pm

Neem aan dat ze op je tracktor gaan ;)

De meeste banden zijn idd voorzien van een soort beschermende laag tegen uitdrogen, glibberig spul!
Ik kan me herinneren dat m'n eigen Nokian NBX ook behoorlijk gecoat was, misschien nog wel meer dan andere banden.
Al kan Continental er ook wat van...

Dat van dat remmen en optrekken snap ik ook niet helemaal!
Als het er om gaat dat laagje er af te rijden kun je beter en een zanderige route opzoeken geloof ik.
Put the fun between your legs!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mar 17, 2006 6:14 pm

het staat op de verpakking van de band.
Kennelijk is er 1 amerikaan geweest die op z'n plaatwerk is gegaan en Nokian heeft aangeklaagt.

Nokian is dus echt onderscheidend!

(tractor, mijn licht gewicht full suspension bedoel je :lol: )

Gène

Bericht door Gène » vr mar 17, 2006 9:39 pm

Hulde aan die amerikaanse advocaat en z'n ijverigheid!!!

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Plaats reactie