Michelin comp s light, Nokian NBX lite of Conti Explorersup.
Moderator:Beheerders
Wat raden jullie aan? 480gram per band is de max anders heeft het geen zin nieuwe banden te kopen.
Soort gebruik: xc en marathons.
Soort gebruik: xc en marathons.
Waarom in godsnaam zo breed? Persoonlijk vond ik de 2.1 versie van de racing ralph breed zat. Overigens heb ik met deze band een jaar gereden en 1 maal lek gereden (old skool met een biba). Modder en droge conditie's, nergens had ik zware problemen. Tuurlijk in dikke bagger moet je wat nop hebben. Misschien dat ik daarom voor de nobby nic kies komend jaar. Maar dan ook de smalle variant (2.0 of 1.9 weet even niet meer welke het was)
Overigens rij ik marathons (ardenne) en wedstrijden.
mzzl
Gene
Overigens rij ik marathons (ardenne) en wedstrijden.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Je hebt de Vertical's al, de Explorers hebben een vergelijkbaar karakter alleen dan een maatje kleiner
Let wel op dat het een band is waarmee je weleens een lekke band op kan lopen, de wangen zijn nu eenmaal aan de dunne kant dus de kans op doorslaan is aanwezig.
Misschien best combineren met een latex biba
Erg voorspelbare en prettige band zonder dat hij ergens echt in uitblinkt
Met de overige banden heb ik geen ervaring
Let wel op dat het een band is waarmee je weleens een lekke band op kan lopen, de wangen zijn nu eenmaal aan de dunne kant dus de kans op doorslaan is aanwezig.
Misschien best combineren met een latex biba
Erg voorspelbare en prettige band zonder dat hij ergens echt in uitblinkt
Met de overige banden heb ik geen ervaring
Inderdaad wat msxx zegt. Latex biba is een zeer goede oplossing tegen lekrijden. Ik gebruik het al jaren met succes. Nog nooit lekgereden met latex. Ook ik ben een ex conti-vertical en explorer gebruiker (normale binnenband). Zijn goede banden maar al lang en breed ingehaald door andere banden denk ik. Ze zijn redelijk lekgevoelig ja maar dat zijn alle dunwandige bandjes. Ook de Michelin Comp s lite's die ik nu nog heb op mijn Cube. Qua gewicht en rolweerstand heersen ze maar na verloop van tijd gaat de grip behoorlijk achteruit door snelle slijtage van de band.
Ik denk dat nobby nick op dit moment de beste band is voor race en marathon maar ook de michelin xrc serie is zeer oké.
Persoonlijk vind ik de Schwalbe Fat Albert een zeer onderschatte band. Wat een fantastische tractie heeft deze band, vooral op hele stijle klimmetjes met keien en losse ondergrond heerst deze band. Ik reed vorig jaar de snellere mensen eruit op een rode piste in Tsjechië, zoveel tractie
Ik denk dat nobby nick op dit moment de beste band is voor race en marathon maar ook de michelin xrc serie is zeer oké.
Persoonlijk vind ik de Schwalbe Fat Albert een zeer onderschatte band. Wat een fantastische tractie heeft deze band, vooral op hele stijle klimmetjes met keien en losse ondergrond heerst deze band. Ik reed vorig jaar de snellere mensen eruit op een rode piste in Tsjechië, zoveel tractie

Wel,rij zeer veel,marathons en xc,en die Michelin's zijn echt wel goed,had ook gehoord van die noppen,maar kan die ervaring gelukkig niet delen.Droog en lichte modder ideaal,modder zoals er vandaag ligt,forget it,dan is het wel een beetje schaatsen geblazen,waardoor ik vandaag onderweg heb besloten van snel een Larsen tt en mimo te gaan halen.Weet niet of je uit Belgie komt,maar anders kan je ze wel effen lenen,maar moet ze zeker terug hebben,want voor de zomer is er niks beter als de Michelin comp.s light,...denk ik.Of,maar veel mensen vinden van niet, IRC's
Nokian NBX is een goede keus als je mij vraagt.
Ik heb een Nokia NBX Lite 2.0 om het voorwiel (met een Twister Supersonic achter) van m'n Cube en ben er zeer over te spreken.
Kleine nopjes net als de Conti Twister maar veel hoger en veel meer grip + haast geen rolweerstand.
Ze wegen weinig en gaan ook nog redelijk lang mee.
Verder gebruik ik op m'n Storck een set Conti Explorer Supersonic's met latex binnenbanden, voldoen ook prima.
Goede grip, voorspelbaar gedrag van de band en gaan ook redelijk lang mee mits je er normaal mee fietst:)
Ik heb een Nokia NBX Lite 2.0 om het voorwiel (met een Twister Supersonic achter) van m'n Cube en ben er zeer over te spreken.
Kleine nopjes net als de Conti Twister maar veel hoger en veel meer grip + haast geen rolweerstand.
Ze wegen weinig en gaan ook nog redelijk lang mee.
Verder gebruik ik op m'n Storck een set Conti Explorer Supersonic's met latex binnenbanden, voldoen ook prima.
Goede grip, voorspelbaar gedrag van de band en gaan ook redelijk lang mee mits je er normaal mee fietst:)
Put the fun between your legs!
Snel die LBS, bandjes zijn er al.
20gram het stuk lichter dan opgave fabrikant
Detail, rem de banden in is het advies van de fabrikant. Minimaal 50km over het asfalt, tijdens deze rit veel optrekken en remmen.
Doe je dat niet dan kan de band minder goed presteren.
remblokken inremmen wist ik, maar deze kende ik nog niet. Onlogisch klinkt het niet, er zal wel een 'laagje' op de band zitten wat er eerst af moet.
20gram het stuk lichter dan opgave fabrikant

Detail, rem de banden in is het advies van de fabrikant. Minimaal 50km over het asfalt, tijdens deze rit veel optrekken en remmen.
remblokken inremmen wist ik, maar deze kende ik nog niet. Onlogisch klinkt het niet, er zal wel een 'laagje' op de band zitten wat er eerst af moet.
Rem de band in? Wat is dat voor onzin?Jurriaan schreef:Snel die LBS, bandjes zijn er al.
20gram het stuk lichter dan opgave fabrikant![]()
En heb jij ooit durven twijfelen aan je LBS?

Neem aan dat ze op je tracktor gaan
De meeste banden zijn idd voorzien van een soort beschermende laag tegen uitdrogen, glibberig spul!
Ik kan me herinneren dat m'n eigen Nokian NBX ook behoorlijk gecoat was, misschien nog wel meer dan andere banden.
Al kan Continental er ook wat van...
Dat van dat remmen en optrekken snap ik ook niet helemaal!
Als het er om gaat dat laagje er af te rijden kun je beter en een zanderige route opzoeken geloof ik.

De meeste banden zijn idd voorzien van een soort beschermende laag tegen uitdrogen, glibberig spul!
Ik kan me herinneren dat m'n eigen Nokian NBX ook behoorlijk gecoat was, misschien nog wel meer dan andere banden.
Al kan Continental er ook wat van...
Dat van dat remmen en optrekken snap ik ook niet helemaal!
Als het er om gaat dat laagje er af te rijden kun je beter en een zanderige route opzoeken geloof ik.
Put the fun between your legs!