2006 DOWNHILL (geen freeride, xc, marathon of veldrijd) vork
Moderator:Beheerders
Wat zou of is je keuze voor een 2006 vork?
En dan iet "omdat ie gewoon vet veel beter is" of omdat "de rest stom is" maar gegronde redenen.
En dan iet "omdat ie gewoon vet veel beter is" of omdat "de rest stom is" maar gegronde redenen.
Laatst gewijzigd door Don op za dec 17, 2005 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
mijn keus was zowiezo tussen RS en Manitou geweest, en mijn keus is toch voor de Travis, ik denk dat Intrinsic gaat worden wat men van SPV verwachte voor de vorken.
alleen jammer dat ze geen 254mm Revox maken
als ik RS zou nemen dan koos ik voor de Team versie, lucht is leuk en licht, maar in mijn opinie toch meer voor wedstrijd rijders
alleen jammer dat ze geen 254mm Revox maken

als ik RS zou nemen dan koos ik voor de Team versie, lucht is leuk en licht, maar in mijn opinie toch meer voor wedstrijd rijders
shoot me again, I ain't dead yet
als je niet weet waar je t overhebt.... zeg dan maar niks!simon-ffc schreef:k denk dat hij bedoelt de boxxer team, das de eerste downhill vork met lucht, sam hill etc reden er vorig seizoen mee, voor de rets heb je nog de boxxer ride,race...etc die zijn nog gewoon,veer en olie

2006 Boxxer WORLD CUP.... team heeft gewoon ploing ploing en slurp slurp.
het zit toch niet allen in de world cup
denk ik
op de rechterpoot zit toch duidelijk een ventiel

same as de world cup,de race heeft het niet
het is het wel niet hetzelfde as de world cup maar ook lucht



op de rechterpoot zit toch duidelijk een ventiel


same as de world cup,de race heeft het niet
het is het wel niet hetzelfde as de world cup maar ook lucht
als je niet weet waar je t overhebt.... zeg dan maar niks!

Laatst gewijzigd door simon-ffc op vr dec 09, 2005 11:08 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
- Steel Farmer
- Berichten:447
- Lid geworden op:zo apr 18, 2004 3:14 pm
- Locatie:den hoorn
- Contacteer:
Ik ga voor de 888, vind ik zoiezo de mooiste van het stel en is lekker veelzijdig. Als het een echte wedstrijd dh vork moest weze dan de boxxer. Die is lekker licht en als een vork een crash als die van nathan rennie op z'n recordpoging overleeft istie ook nog best sterk. De fox is gewoon te lelijk en travis, tjah daar heb ik niets mee. Het zal vast een goeie vork wezen net als de fox maar nee.
Deze mannen reden met een world cup en geen teamDon schreef:als je niet weet waar je t overhebt.... zeg dan maar niks!simon-ffc schreef:k denk dat hij bedoelt de boxxer team, das de eerste downhill vork met lucht, sam hill etc reden er vorig seizoen mee, voor de rets heb je nog de boxxer ride,race...etc die zijn nog gewoon,veer en olie
![]()
2006 Boxxer WORLD CUP.... team heeft gewoon ploing ploing en slurp slurp.

maar t is duidelijk!
copy thatChmod schreef:geef mij de fox 40 rc2 maar, whoops heb ze al![]()
nee serieus, sinds ik deze vork heb, besef ik pas dat ik al die jaren op rommel reed. Geloof me: fox 40

Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.
WEINIG (lees: geen) air in een 2006 Boxxer team!
Travel: 203mm
Adjust: N/A
Weight: 3084g / 6.8 lb
Spring: Coil
Adjust: Preload, change spring
Damping: Motion Control with BlackBox SpeedStack
Adjust: External rebound, Floodgate, external compression and internal high speed shim stack
Lowers: Magnesium, disc and Maxle DH 20mm only
Crown: Forged 6061 T-6 aluminum, direct mount stem compatable
Steerer Tube: Butted Aluminum
Upper Tube: 32mm 7000 series aluminum, low friction anodized, with travel gradients
Colors: Athena White, Diffusion Black
Upgrade: Over Race: BlackBox Speed Stack and Floodgate adjust
DISC ONLY
Travel: 203mm
Adjust: N/A
Weight: 3084g / 6.8 lb
Spring: Coil
Adjust: Preload, change spring
Damping: Motion Control with BlackBox SpeedStack
Adjust: External rebound, Floodgate, external compression and internal high speed shim stack
Lowers: Magnesium, disc and Maxle DH 20mm only
Crown: Forged 6061 T-6 aluminum, direct mount stem compatable
Steerer Tube: Butted Aluminum
Upper Tube: 32mm 7000 series aluminum, low friction anodized, with travel gradients
Colors: Athena White, Diffusion Black
Upgrade: Over Race: BlackBox Speed Stack and Floodgate adjust
DISC ONLY
IK heb met de fox van chmod gereden bevalt mij echt super!!!! zou ik nie over twijfelen om aan te schaffen....
Over de nieuwe RS weet ik niet goed zou ik is willen testen...ben er wantrouwig over heb op een boxxer team van 2004 gereden en voelde op eerste moment goed aan maar hoe langer ik er op reed hoe slechter ik ze begon te vinden...
Manitou zou ik nog een kans geven. rij voor de moment met een dorado en die vindt ik echt wel super lekker! Alhoewel ik de look van de travis maar niks vindt...en een beetje wantrouwig ben geworden van manitou met hun gepruts van de laatste jaren (denk aan hun stance)
Over de nieuwe RS weet ik niet goed zou ik is willen testen...ben er wantrouwig over heb op een boxxer team van 2004 gereden en voelde op eerste moment goed aan maar hoe langer ik er op reed hoe slechter ik ze begon te vinden...
Manitou zou ik nog een kans geven. rij voor de moment met een dorado en die vindt ik echt wel super lekker! Alhoewel ik de look van de travis maar niks vindt...en een beetje wantrouwig ben geworden van manitou met hun gepruts van de laatste jaren (denk aan hun stance)
-
- Berichten:278
- Lid geworden op:di mei 10, 2005 2:48 pm
- Locatie:Echt, Limburg
Ik heb afgelopen weekend gereden met een Marzocchi 888 > super-SUPER-smooth ..
Ik rij nu zelf met een Sherman Firefly Plus en wil eventueel overstappen naar een dubbelkroons vork met 170 of 200 mm veerweg. De overstap hangt er vooral vanaf of ik ergens iets aantrekkelijks tegenkom.
De nieuwe Rock Shox Boxxer's zien er wel erg vet uit, maar daar heb ik nog nooit op gereden. En ja, de Fox DH40 is onbetaalbaar ..
Wat denken jullie van de Boxxer? Ik heb namelijk het idee dat deze vooral voor downhill wordt gebruikt en niet echt voor freeride.
Mocht iemand iets leuks tegenkomen, dan zijn tips & trucs natuurlijk altijd welkom ..

Ik rij nu zelf met een Sherman Firefly Plus en wil eventueel overstappen naar een dubbelkroons vork met 170 of 200 mm veerweg. De overstap hangt er vooral vanaf of ik ergens iets aantrekkelijks tegenkom.
De nieuwe Rock Shox Boxxer's zien er wel erg vet uit, maar daar heb ik nog nooit op gereden. En ja, de Fox DH40 is onbetaalbaar ..
Wat denken jullie van de Boxxer? Ik heb namelijk het idee dat deze vooral voor downhill wordt gebruikt en niet echt voor freeride.
Mocht iemand iets leuks tegenkomen, dan zijn tips & trucs natuurlijk altijd welkom ..



Ligt natuurlijk ook wel erg aan de fiets waar je m in steekt he?
Als ik geld teveel had een Fox maar ik denk dat ik 't gewoon hou bij een Boxxer. Sterker nog, ik hou het volgend jaar gewoon bij mijn 2005 Boxxer.
Ik voor mijn M1 het meest twijfelen tussen een 888 en een Boxxer.
@ Bittah Pupil:
Boxxer is niet echt een freeride vork maar voor race, FR zou ik de 888 voor nemen uit dit lijstje.
(maar het is en blijft gewoon beter om een SC in een ASX te hebben...
)
Als ik geld teveel had een Fox maar ik denk dat ik 't gewoon hou bij een Boxxer. Sterker nog, ik hou het volgend jaar gewoon bij mijn 2005 Boxxer.

Ik voor mijn M1 het meest twijfelen tussen een 888 en een Boxxer.
@ Bittah Pupil:
Boxxer is niet echt een freeride vork maar voor race, FR zou ik de 888 voor nemen uit dit lijstje.
(maar het is en blijft gewoon beter om een SC in een ASX te hebben...

-
- Berichten:278
- Lid geworden op:di mei 10, 2005 2:48 pm
- Locatie:Echt, Limburg
Waarom denk je dat, i.v.m. garantie op frame of veranderende geometrie? Op de Yeti AS-X fansite www.yetifan.com/as-x.html staan namelijk toch een aantal Yeti AS-X met bijv. 888 of Monster T.Maar het is en blijft gewoon beter om een SC in een ASX te hebben...
Zou ik een dergelijke vork monteren, verandert de geometrie dan erg veel?
Ging niet om de geometrie. Is mijn mening. Ik heb er even mee gereden met een Slider+ erin en ik vond hem al snel wat te zwaar worden voorop terwijl zon slider echt niet zoveel weegt. Als je het idee hebt dat je SC teveel flext of iets dergelijks zou ik voor een DC gaan maar anders niet. Op een ASX heb je naar mijn idee gewoon niet echt een DC nodig. Waarom zou je het dan doen?Bittah Pupil schreef:Waarom denk je dat, i.v.m. garantie op frame of veranderende geometrie? Op de Yeti AS-X fansite www.yetifan.com/as-x.html staan namelijk toch een aantal Yeti AS-X met bijv. 888 of Monster T.Maar het is en blijft gewoon beter om een SC in een ASX te hebben...
Zou ik een dergelijke vork monteren, verandert de geometrie dan erg veel?
Met een SC is ie:
1. Nog mee te klimmen (om 2 redenen: lichter en door de inbouwhoogte).
2. Wendbaarder en 'speelser'.
3. Goedkoper (over 't algemeen dan).
Een Monster in dat frame stoppen is echt geen goed plan. Koop dan een Banshee DH fiets of iets dergelijks.
Volgens mij bedoelt ie voornamelijk over DH gerichte vorken.Jass schreef:Mijn keuze staat er niet tussen:
De Fox FR36
hmmmmm..... misschien even de titel van het topic aanpassen. Maar het gaat om downhill, dat betekent niet dat je er mee omhoog hoeft te fietsen (want das nu eenmaal stom), 15 cm doorgaans niet bepaald downhill is, vandaar dat ik deze 4 vorken naast elkaar heb gezet. Dr staat ook geen Marzocchi Marathon of een Judy xc bij omdat die nu eenmaal ook niet voor dh geschikt zijn.
DUS voor DOWNHILL RACE, thats the question!
DUS voor DOWNHILL RACE, thats the question!