Ah, LIMP leeft weer, je vond het frame toch niet geschikt voor wat je wou doen?notenlol schreef:hoi,
een kameraad vroeg aan me of ik zijn frame te koop wou zetten,
hij vondt hem te lomp hij is gelast bij de achter demper,
wat krijg je er bij :
Fsa Pig DH balhoofd
Shimano 105 Trapas
Fox vanillia achter demper+
Shimano Deore LX cranks
zadel pen klem
zadel pen
eventuweel nog een bij pasend achter wiel (intense mag 30 Dh )
foto's komen nog
MVG Notenlol
intense m1
Moderator:Beheerders
-
-
Aha, dat zal ook zijn waarom je hetzelfde mailadres hebt, dezelfde schrijfstijl, en ook nog eens om dezelfde dingen bij gezocht vraagt?notenlol schreef:hoi,
ik ben geen LImp dat is me kameraad hij heeft hem gekocht van een belg meer weet ik niet hij vroeg of ik zijn frame hier op wou zetten.
het frame ziet er goed uit en hij is heel mooi gelast !
MVG Notenlol
LOLSteelhead Rider schreef:Aha, dat zal ook zijn waarom je hetzelfde mailadres hebt, dezelfde schrijfstijl, en ook nog eens om dezelfde dingen bij gezocht vraagt?notenlol schreef:hoi,
ik ben geen LImp dat is me kameraad hij heeft hem gekocht van een belg meer weet ik niet hij vroeg of ik zijn frame hier op wou zetten.
het frame ziet er goed uit en hij is heel mooi gelast !
MVG Notenlol

Hah, denk 2 keer na, ik heb nooit een giant gehad of nooit iets van een giant gekocht, het is een wielsetje van een gazelle, oen, en mijn frame, is beter dan jouw da bomb tiger of je intense, dit beestje rijd perfect, maar ik stop met streeten, so... dit frame gaat niet weg voor 60 euro, denk maar goed nanotenlol schreef:hoi,
als jij jouwn frame wilt ruilen tegen die van mij dan mag je er nog wel effe wat geld bij leggen met je stads fiets wielen dat voor wiel komt uit een gazelle en dat achter wiel uit een giant ik geef je 60 euro voor je frame meer niet,
MVG Notenlol
'tegen die van mij' dat is wel erg duidelijknotenlol schreef:hoi,
als jij jouwn frame wilt ruilen tegen die van mij dan mag je er nog wel effe wat geld bij leggen met je stads fiets wielen dat voor wiel komt uit een gazelle en dat achter wiel uit een giant ik geef je 60 euro voor je frame meer niet,
MVG Notenlol

-
Ik doe dit niet om matthias te verdedigen, hij is en blijft een kneus, maar:Duoke schreef:Ja nu je het zegt, en derbij, gelaste frames gaan minder lang mee dan nieuwe frames, zwakker vind ik, zou er haast niet op durven rijden of ik lig weer paar weken thuis :S
Greets, B, succes met je verkoop van gelaste brol, ik ga nog liever een XC fully halen in plaats van dit te halen...
Denk je dat een frame dat je nieuw koopt volledig geCNC-ed is ofzo?
Dat er geen enkele las is?...ik zou toch maar eens beter naar je frames kijken.
Nee hoor.Steelhead Rider schreef:Aha, dat zal ook zijn waarom je hetzelfde mailadres hebt, dezelfde schrijfstijl, en ook nog eens om dezelfde dingen bij gezocht vraagt?notenlol schreef:hoi,
...

Er staan 2 h's in in plaats van bij onze oude Matthias!
@ Simon: Als een forumlid de regels overtreedt en gebanned wordt en hij probeert dan opnieuw aan te melden dan is de kans groot dat ie toch weer gebanned wordt. Zijn frame heeft een doorgezaagde linkage, niet zo vreemd dat ie daar ging scheuren dus.
MVG NIELS
Wil nog ff toevoegen dat dit mijn frame is geweest, en hij is idd nu al 2 maal gelast, hij heeft ook al 4 jaar dienst gedaan. Was de voormalige M1 van Bad Fastard. Het feit dat hij aan de demper is gaan scheuren heeft niks te maken met de doorgezaagde link (die verbinding moet er trouwens vantussen om een swinger te kunnen steken! en heeft maar weinig effect op de stijfheid), er zijn immers genoeg 4 bars met aparte linkage plates, maar ik heb er een heel seizoen met een te lange demper in gereden, en ben er zeker van dat dat de oorzaak is geweest van het feit dat hij is gaan scheuren (mijn eigen schuld dus). Een goed hersteld (gelast) frame is op de desbetreffende plaats minstens even stevig dan ervoor en dit is bovendien gewoon een goed frame, dus opmerkingen als "gelaste brol" houd die voor jezelf aub (voel me er persoonlijk door "aangevallen" aangezien hij van mij was, en ik verkoop geen brol 2de hands want dan gooi ik het nog liever bij het oud ijzer!). Heb zelf een heel seizoen gereden met dit frame nadat hij gelast was onder de headtube en ik leef toch ook nog 

frame's uit de fabriek zijn berekend op lassen en hebben eventueel een warmte behandeling gekregen.Steelhead Rider schreef:Ik doe dit niet om matthias te verdedigen, hij is en blijft een kneus, maar:Duoke schreef:Ja nu je het zegt, en derbij, gelaste frames gaan minder lang mee dan nieuwe frames, zwakker vind ik, zou er haast niet op durven rijden of ik lig weer paar weken thuis :S
Greets, B, succes met je verkoop van gelaste brol, ik ga nog liever een XC fully halen in plaats van dit te halen...
Denk je dat een frame dat je nieuw koopt volledig geCNC-ed is ofzo?
Dat er geen enkele las is?...ik zou toch maar eens beter naar je frames kijken.
Een gelast alu frame door iemand die geen verstand heeft van fiets frames zal dan ook niet snel iets goed lassen.
Even lekker offtopic babbelen maar wel uitkomen op interessante punten voor deze verkoop:n00by schreef:frame's uit de fabriek zijn berekend op lassen en hebben eventueel een warmte behandeling gekregen.Duoke schreef:...
Een gelast alu frame door iemand die geen verstand heeft van fiets
frames zal dan ook niet snel iets goed lassen.
@ Nooby
Een warmte behandeling is enkel wat wachten en voor de rest niets doen. En aan zo'n frame iemand laten lassen door iemand die er verstand van heeft hoeft geen problemen te geven. De vraag is dan dus, is dat zo?
Sommige constructies zijn fabrieksaf al niet zo praktisch gedaan dat ik me afvraag of er wel zo goed wordt nagedacht bij sommige fabrikanten.
@ Bruno:
Misschien moet er ook wel een gat ergens uit mijn Uzzi om er een 5th in te passen maar dat betekent niet dat dat zomaar gaat. Nieuwere modellen M1's hebben toch ook gewoon linkage uit 1 deel? Lijkt me echt slecht voor de zijdelingse krachten als je daarin gaat zagen. Daarnaast is het ook niet zo geweldig als je er een 240mm in plaats van een 222mm insteekt, dan komt ie ongelovelijk omhoog achter volgens mij. Een verschil van bijna 2 cm!
Het is in ieder geval het vermelden waard dat die linkage verzaagd is eveneens als het feit dat ie voorheen al een keer bij de headtube gelast is en ook dat hij nu bij de demperconstructie gelast is. Ik heb geen idee wie dat allemaal gedaan heeft en hoe goed dat is maar zou er iemand interesse in hebben dan zou hij daar waarschijnlijk wel achter willen komen en willen weten wat ik hierboven geschreven heb over het frame. De eerste keer was onder eigendom van BF dus dat zal wel goed zitten.
Feiten zijn feiten en moeten hierover genoemd zijn. Limp wist deze zelf ook allen toen hij het frame kocht.
Desondanks succes met je verkoop.