De basis is een Airborne Liberator frame. Niet de lichtste maar ook niet de zwaarste, maat 18". Balhoofd kwam standaard mee en is een FSA Orbit. In het frame hangt een manitou Skarab Platinum vork waar ik een Easton stuurpen en bocht op heb gezet. De bocht is van carbon. Zadelpen is ook een Easton en wederom van carbon met daar bovenop een Flite zadeltje.
Frame met vork, stuurpen, stuurbocht en zadel met pen weegt exact 4 kg. De boutjes zijn niet in de bidonhouders geplaatst, daar komen plastic dopjes in.
Vervolgens een setje Crossmaxen disc uit de kast gepakt, helaas in het zwart. Daarin een setje Stan"s Notubes rimtapes gelegd en daarna een setje Maxxis flyweight 330 banden eromheen gerold. In de banden een half flesje No-Shit van Morgan Blue. Doet hetzelfde als die Notubes zooi maar is wel goedkoper! Hayes-schijfjes erop geschroefd met titanium boutjes en een verse en erg mooie Sram 991 cassette (die met de rode spider

Sram X0 derailleur en shifters opgetrommeld, lekker spullllllllllllllll!!!!!!!!!
crankstel een ouderwetse maar erg lichte Bontrager die ik ooit eens verkeerd had gekocht (4kante as ipv ISIS) en een RaceFace trapas met rode cupschalen. Helaas blijkt de as te lang dus even tijdelijk een XT erin maar die gaat eruit! Voorderailleur is een X-Gen en das jammer maar ze hebte nie anders bij Sram. Die achterderailleur is lichter dan de voorste!
Remmen Hayes HFX carbon met wederom titanium bouten en Gore shifterkabels. Ketting een Sram hollowpin en pedaaltjes de enige echte EggBeaters van de gekke broertjes ;D
Resultaat? Te zwaar! Ik zit nu op 10.036 kg en das zonder handvatten!
De trapas gaat eruit, de stuurpen stort ik bij het grof vuil en dat zadel...zit zo lekker maar is te zwaar dus....die weet ik nog nie...*denkmode-aan*
Foto"s gaan volgen maar hij zal lichter worden op een normale manier, het is niet de bedoeling om een enorme berg geld in dit geheel te storten, het gaat mij er juist om om op een betaalbare manier licht te bouwen (okee...X0 is ernstig prijzig maar ja...wel mooiiiiiii!!!!!!)

Watch this space!!!