Zowel qua looks, kwaliteit, uitstraling en afwerking en natuurlijk het onvolprezen veersysteem.
Maar dat na een aantal hindernissen overwonnen te hebben je toch tot de conclusie komt dat er iets mist, of eigenlijk iets te veel op zit...
Ook denk ik dat in de afgelopen 2 jaar mijn visie op fietsen wel veranderd is, meer blijkt niet altijd beter. Vroeger dacht ik dat dit of dat het beste voor mij zou zijn omdat wat ik erover las mij wel overtuigde van het nut ervan. Nu weet ik inmiddels door heel veel te fietsen, op diverse fietsen, de afgelopen jaren dat dit niet overeenstemt met mijn praktijk en mij belving van MTBen.
Duurzaamheid en éénvoud blijken voor mij toch belangrijker te zijn dan fancy spulletjes die veel geld kosten en uiteindelijk toch niet blijken te doen wat je er van verwacht.
Begrijp me goed, de RM rijd heerlijk(hij gaat ook nog niet weg) maar er zijn wat kleine dingetjes waarvan ik denk mwoah......dat kan beter voor mij.
-staal rijd toch wel erg fijn
-ik heb een haat/liefde verhouding met derailleurs & shifters
-achtervering heb je in NL niet vaak echt nodig
-een fully vergt meer onderhoud dan een HT
Dus ben ik mij weer enigzins gaan orienteren....en tot de conclusie gekomen dat een fiets voor mij op dit moment zou moeten voldoen aan de volgende eisen:
-staal frame(TI zou mooier zijn maar vind ik te veel geld)
-hardtail
-Firmtech(zowel voor als achter)
-Rohloff(dus een frame met Rohloff achterpatten of een EBB
-100mm veerweg aan de voorkant
Nu zul je denken; laat dat staal varen en koop een Idworx Mountain Rohler.......was het maar zo gemakkelijk

Dus bij wat custombouwers rondgesnuffeld en uiteindelijk bij Noell(http://www.noell-fahrradbau.de/) terechtgekomen. Zij kunnen alle wensen in vervulling laten komen geloof ik.
De vraag aan jullie is, zijn er nog alternatieven die het overwegen waard zijn??? (USA liever niet, ik heb geen zin in gezeik en ga mijn frame liever zelf halen)
Alvast bedankt voor jullie input en ik ga alvast ff een groter spaarvarken aanschaffen.
dussssss©