Mijn Yo! is goeddeels "gesealed". Slechts voor het balhoofd en zitbuis gaat dat niet op. Chris heeft overigens wel getracht de zadelpenbuis zo goed mogelijk af te sluiten met een gesealde strop, maar dat weert niet al het water.
Enfin, er ligt reeds een laag Tectyl op de bracket en de zitbuis is ook voozien. Desalnietemin; ik orienteerde mij op degelijke roestwering voor mijn klassieke Saab. Heb nu ook besloten mijn Yo! maar een behandeling met gunnen met, volgens velen, het beste wat er bestaat: Mike Sander"s Hohlraumkonzerfirung!
Ben aan de slag gegaan met Innotech Ultraclean en alle Tectyl is weg. Binnenkort krijgt mijn Yo! zijn behandeling en nu ook de roestduivel uitgebannen is zal hij mij helemaal overleven.... en ik ben niet van plan snel de pijp uit te gaan, dus.....
Moraal van het verhaal: Ik had mazzel, mijn Yo! is gelukkig geheel vrij van roest (en zal dat ook altijd wel blijven), maar denk niet te lichtzinnig over roest. Je wilt echt niet weten hoeveel hoogwaardige frame"s ten prooi zijn gevallen aan de roestduivel. Die wanddikten zijn ook zo dun. Check die stalen HT goed en behandel hem OK - dan kan je er heel lang plezier van hebben.

Eén vd zovele tests waarin Mike Sander"s riant zegevierd:
http://www.citroen.ac/downloads/2002_10046_Rost.pdf
Dit adviseert IF:
http://www.ifbikes.com/frames2/steeldeluxe.shtml
Klik op "Seat tube and Frame Maintenance"