Re:Het grote Oldschool Mag Scan topic

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Elevation12,000
95er FSR

Bericht door Elevation12,000 » za apr 23, 2005 7:16 am

Op de vorige pagina postte ik al de Leitner FSR proto. Hier is dan de Specialized productieversie:

Specialized FSR Team, MBA June95
Afbeelding
2
3
4
5
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za apr 23, 2005 8:41 am

Erg leuke vork ook. Mooie basis om een behoorlijke lichte xc vork van te maken.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di mei 03, 2005 9:04 am

Wat ik ondertussen al weer ben tegengekomen op het net:

vintage Trek - vooral voor roadies

http://www.retrobike.co.uk/ - naam dekt de lading. Vintage MTB site vd Britten+forum.

Afbeelding
Slooping tt, maar dan de andere kant op. ;D

Afbeelding
Grove Hard Core - naam laat weinig aan duidelijkheid te wensen over. Deze twee en nog wat meer vind je hier:

Grove Innovations 8)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di mei 03, 2005 10:12 am

Die eerste klopt echt niet hoor met die achtertrein... jeemig heel de verhouding is kwijt... :o Afbeelding

De tweede moest ik naar een minuut te bekijken, wel heel hard om lachen. ;D

OH MY GOD.!! die zou kunnen bespoten zijn door wijlen Herman Brood.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di mei 03, 2005 10:58 am

Holly ** 3 inch dually"s in the 1970"s!! Makes you wonder why it took 20 years for dual sus to become popular! Advertised to do 7 foot jumps!!!

http://www.geocities.com/yamamoto74/liter.html

Afbeelding

In "74 hadden ze een nieuwe sport ontwikkeld, de bicycle motorcross. :D nemen een mx frame en banden en hangen daar " heavy duty " suspension aan en een oliegedempte voorvork. En stevige rims met motocross spaken. En terugtrapremmen.

Echt gaaf man... :D ik wil er een..
Zal wreed moelijk aan te komen zijn nu nog. Om mee door de stad te scheuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

old skool is so cool 8)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr mei 06, 2005 11:00 am

Ik kwam deze site toevallig tegen toen ik naar een Kirk Precision zat te zoeken.

http://www.classicrendezvous.com/Bike_S ... _shops.htm

Veel links naar oude meuk zaken.

Vind deze Nishiki wel heel cool. Afbeelding Maar wel erg flexy achterbrug.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr mei 06, 2005 1:02 pm

Zie dat plafond. Da's nou nog eens een Vintage winkel ;)

Als jij die Nishiki al geweldig vindt dan word je van deze zeker helemaal lyrisch:
Afbeelding
Mantis thread op MTBR
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr mei 06, 2005 1:26 pm

Ik denk dat jij daar toch wel eens graag rond wil lopen he... Elevation12,000.

Ja die Mantis is ook erg bijzonder om te zien. Beetje erg veel stars and stripes. Ik had toch liever een zilverkleurige zadelpen genomen. Vind dat rood net wat overdone.

Je moet foto"s eens bekijken op die sites van die zaken. Je Afbeelding valt open van verbazing wat je er allemaal ziet.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr mei 06, 2005 5:06 pm

Grappig ook die Japanner met dat minimalistische winkeltje met frame's van Japanse 'boutique builders': http://www.classicrendezvous.com/Bike_S ... Studio.htm

Zo'n een winkeltje wil ik ook wel hebben...ja, en als er dan eens ééntje naar een alloy fully komt vragen dan haal ik een handle over en dan valt hij in een kuil met krokodillen :evil:
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » di mei 10, 2005 1:26 pm

Er zijn toch een handvol alu FS"n waar jij ook wel op wil zitten denk ik? ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di mei 10, 2005 10:21 pm

EL PERRO schreef:
Er zijn toch een handvol alu FS"n waar jij ook wel op wil zitten denk ik? ;)

Ja precies een hand vol, want na een paar jaar zijn ze weer tot stof vermalen ;D

El Perro het was ook meer bedoeld geintje. Zie mijn "nickname" Elevation 12,000, mijn ultimate bike; da"s zelfs een FS uit alu en carbon. :o Werd een mens geacht slechts 1 bike te bezitten, zeg maar net zo als in China met kinderen, dan is mijn favoriet een Wicked FAT. Wie weet wordt die regel nog wel eens opgelegd trouwens. Steeds meer mensen, steeds meer welvaart. Trekt moeder aarde dat?

Elevation12,000

GT RTS-1

Bericht door Elevation12,000 » ma mei 16, 2005 4:38 pm

Grobbebol's bike!

GT RTS-1, MBUK Oct92
Afbeelding
2
3
4
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma mei 16, 2005 4:53 pm

Afbeelding

hier een link kan je het intervieuw ook lezen http://interviews.southerndownhill.com/ ... Kelly.html

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » di mei 17, 2005 9:26 pm

WAAR IS PAGINA 43?!?!?! ;D

Mooi stuk, leuk om te lezen dat dit de start was van een "nieuwe"lichting fully"s.
Het ophopen van modder bij de bracket is (nog) geen probleem geweest maar het is wel een kwestie van schoonhouden natuurlijk.
mijnes is nieuwer, jaartje later en een RTS2 maar ach... ;)

Elevation12,000

Mountain Cycle San Andreas

Bericht door Elevation12,000 » wo mei 18, 2005 10:51 am

cHoc's San Andreas!

Mountain Cycle San Andreas 8.0 Series R, MBA Dec93
Afbeelding
2
3
4
5

Kort San Andreas testberichtje uit FIETS 1-94

De San Andreas heeft het volgens mij nog lang uitgehouden en een sterk gelijkend model is meen ik nog steeds te koop. Grappig om te lezen is dat hij met 3,5cm 'travel' achter komt. Whoo!! Tand des tijds knaagt niet zo erg aan HT's als dat hij doet aan Fully's lijkt voor de hand te liggen. Degene die hier natuurlijk echt iets over kan zeggen is cHoc, want hij rijdt er één.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » wo mei 18, 2005 11:47 am

;DMet zulke schoenen kan je op elk feestje komen als je niet meer met ze fietst!

Wytze

Re:Mountain Cycle San Andreas

Bericht door Wytze » wo mei 18, 2005 4:36 pm

Elevation12,000 schreef:

De San Andreas heeft het volgens mij nog lang uitgehouden en een sterk gelijkend model is meen ik nog steeds te koop. Grappig om te lezen is dat hij met 3,5cm "travel" achter komt. Whoo!! Tand des tijds knaagt niet zo erg aan HT"s als dat hij doet aan Fully"s lijkt voor de hand te liggen. Degene die hier natuurlijk echt iets over kan zeggen is cHoc, want hij rijdt er één.

Die San Andreas heeft tenminste het draaipunt nog op een normale plaats zitten!
Alle andere merken leken wel achter elkaar aan te lopen met dat scharnierpunt
halverwegen de zitbuis: Trek, Cannondale, Scott, Schwinn, GT. Die moet je echt
niet met een beetje "sag" rijden dan lijkt het wel of je op een hobbelpaard zit!

BTW heb je nog iets over Cannondale Delta V1000 uit `92 of over Rafty Funnel?

cHoc

Bericht door cHoc » wo mei 18, 2005 6:32 pm

Elevation12,000 schreef:
De San Andreas heeft het volgens mij nog lang uitgehouden en een sterk gelijkend model is meen ik nog steeds te koop. Grappig om te lezen is dat hij met 3,5cm "travel" achter komt. Whoo!! Tand des tijds knaagt niet zo erg aan HT"s als dat hij doet aan Fully"s lijkt voor de hand te liggen. Degene die hier natuurlijk echt iets over kan zeggen is cHoc, want hij rijdt er één.

nou rijden is nog een iets te groot woord, de fiets ligt nog in stukken helaas, nog geen woord gehoord dat de wielen klaar zijn.
plus het frame moet nog gepolijst worden.

[
Wytze schreef:
Die San Andreas heeft tenminste het draaipunt nog op een normale plaats zitten!
Alle andere merken leken wel achter elkaar aan te lopen met dat scharnierpunt
halverwegen de zitbuis: Trek, Cannondale, Scott, Schwinn, GT. Die moet je echt
niet met een beetje "sag" rijden dan lijkt het wel of je op een hobbelpaard zit!

het draaipunt zit anders toch redelijk op een hoge plaats en naar voren, bij de shockwave nog verder.
daardoor heeft toch best wel last van werking tijdens normaal fietsen, al zal dat met 3,5cm nog wel meevallen.
plus het feit dat het frame wat ik nu dus heb wel is uitgevoert met een elastomeer demper draagt niet bij aan het comfort...
een normale plaats voor een draaipunt zou ik het niet willen noemen, plus hij heeft doordat het draaipunt op die plek zit,
wel redelijk last van brake-jack.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » wo mei 18, 2005 8:28 pm

EL PERRO schreef:
;DMet zulke schoenen kan je op elk feestje komen als je niet meer met ze fietst!

Dat zijn toch Alpine Stars aan de kleurem te zien? Wij hadden in die tijd de motorcrosslaarzen in die kleuren...van Alpine Stars ;D
Hebben overigens ook nog mooie fietsen gebouwd, oa Mike Clooser (dacht dat dat z"n naam was) nog mee gereden. Mijn collega heeft er nog 1. kanariegeel met fluorroze accenten, Spinergy 4 spaaks wielen en een helaas niet originele afmontage. Jammer genoeg 2 keer onder het balhoofd gescheurd en lelijk gelast en gespoten. Maar toch wel leuk :D

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo mei 18, 2005 8:44 pm

Succes met opbouwen Choc !

@Grobbebol
AlpineStars zit in de pijplijn! Toch wel een zwak voor dat merk, ook al was mijn AlMega 'mint' m.u.v. 'hairycracks everywere'. Ja, heus :roll:

Wytze schreef:
Allereerst heb ik een foto van mijn Funnel:
Afbeelding
Heb jij er ook één?

Mountainbike Sport heeft eens een artikel over Rafty gehad. Laat even op zich wachten, maar post ik nog wel eens.

Mbt de Delta V1000: Geloof dat MTB+ hem eens tegen een Scott Unitrack en een ProFlex uit heeft laten komen. Zal eens kijken of dat klopt. Zo ja, dan post ik dat mits ik nog een Engelstalig Delta V1000 artikel vind, want dan krijgt dat de voorkeur.

@ iedere trouwe oldschool mag scan topic bezoeker
Voor het vervolg graag een bekentenis: Eerlijk gezegd heb ik gemerkt dat ik op één of andere manier net wat meer schik heb in het scannen van Eddys, Bontys en Ritcheys dan in div. fullys. Zoals ik eerder schreef verschijnen tig pre '91 MBA 'articles' binnenkort op MTB-kataloge.de. Ik scan pakweg '91 tot '95. Dit brengt met zich mee dat er nog wel wat fullys de review passeren; Amplifier, Turner, Verlicchi, Super V noem maar op. Het lijkt mij wel aardig om scans te ruilen, b.v. Salsa (heb ik niets van) voor Amplifier. Heb ik er ook wat aan.

Anders moet er maar een 'fully scan man' opstaan :| Ik hoop dat jullie hier een beetje begrip voor hebben.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo mei 18, 2005 8:50 pm

Ik zou je graag helpen met het vergaren van nog meer scan"s, heb hier nog een kleine schat aan papierwerk liggen....

echter:

a) mijn scanner doet het niet meer;
b) ik heb nog niet een beetje tijd om er überhaupt voor te gaan zitten momenteel... :?

freeko

Bericht door freeko » wo mei 18, 2005 9:44 pm

Voor de liefhebbers...........nu op de duitse E-bay Nog 2 dagen te gaan en staat nu op ongeveer 85 eurootjes......koopje toch?

Afbeelding

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » do mei 19, 2005 11:09 am

Elevation12,000 schreef: Mbt de Delta V1000: Geloof dat MTB+ hem eens tegen een Scott Unitrack en een ProFlex uit heeft laten komen. Zal eens kijken of dat klopt. Zo ja, dan post ik dat mits ik nog een Engelstalig Delta V1000 artikel vind, want dan krijgt dat de voorkeur.

Anders moet er maar een "fully scan man" opstaan. ;D Ik hoop dat jullie hier een beetje begrip voor hebben.

Ja dat klopt ik heb dat tijdschrift ook. Maar de scanner doet het niet onder win xp :?
? nou ja ..ik heb er wel een paar fotookes van genomen. Als voorbeeld.

Ik heb ook nog de 1ste mountainbike adventure uit 1990 nr 1. :P En de 1st uitgave van Mb plus uit 1991 van mei -april.
Plus nog wel 10 jaar erna. en Fiets Nr 3 uit 1992 waar 4 geveerde fietsen in getest worden.

Afbeelding

Afbeelding

Vond het echt wel lomp uitzien.
Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do mei 19, 2005 12:50 pm

Mooi, die gooi ik binnenkort nog wel online. Gaat wel ff wat tijd overheen, want ik heb dat nummer niet bij de hand.

Wytze heeft mij verblijd met een scan van een heuse Rafty folder. Ik post hem, maar het scanwerk is dus van Wytze. Bedankt Wytze 8)

Afbeelding
2
3
4
Prijslijst

Ik lees dat Rafty's in 6061 komen, maar mijn Funnel heeft Oria patten en dat is volgens mij geen 6061.
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op di nov 29, 2005 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie