Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Gebruikersavatar
Mister P2
Berichten:1352
Lid geworden op:ma sep 13, 2004 9:44 pm
Locatie:Den haag
Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mister P2 » di feb 22, 2005 7:53 pm

er kan veel gezegt worden maar dit blijft vind ik tog wel een van de vetste "auto"s" ;D
Afbeelding

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » di feb 22, 2005 7:58 pm

Die Hummer is idd bling, maar een vriend van me heeft er 3, waarvan 1 H2, in terrein komen ze niet echt mee met mijn kleine Land Rover(die wel dezelfde maat banden heeft ondertussen) en op de autostrade....80km/h...Hum..MMMM

Gebruikersavatar
Mister P2
Berichten:1352
Lid geworden op:ma sep 13, 2004 9:44 pm
Locatie:Den haag
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mister P2 » di feb 22, 2005 8:05 pm

maar dit is de Humvee das de militaire uitvoering....
die is super ;D

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » di feb 22, 2005 8:36 pm

ok ff voor cijfer freaks 2x 1,3L turbo, 1000 PK 980 kg!

Dit is dus snel!
Afbeelding
meer: http://www.zcars.org.uk/ultima/ultima-background.htm

aab
Berichten:3109
Lid geworden op:di jul 10, 2001 4:50 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door aab » di feb 22, 2005 8:37 pm

Freeridin Dragon schreef:
Ik heb gehoord dat ze moeite hebben om 1001 pk uit die veyron te krijgen weet iemand of dit waar is? ;D
wat denk je zelf, ik vind 1001 al een bullshit getal en het zal wel weer een prestige kwestie van VW zijn. ik vind sowieso dat VW foute proto`s maakt.
de meeste zijn alleen gemaakt om te bluffen maar ze krijgen het nooit voor elkaar om die dingen productie rijp te maken.

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door GTLTS » di feb 22, 2005 9:57 pm

allemaal leuk en aardig die 1001 pk.....

geef mij maar een Suzuki Escudo Pikes Peak 985 Pk DOHC V6 twin Turbo
...om het af te leren.....

inmiddels al wat jaartjes oud....

of een Renault 5 Turbo....als je echt met het zweet in je handen wil zitten.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » wo feb 23, 2005 12:16 pm

Niveau opkrikker... Audi RS4 (quattro) en Audi TT quatro Sport.... Droool!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Audi presenteert de compleet nieuw ontwikkelde RS4. Volgens Audi is het een sportauto zonder compromissen, alle luxe is namelijk aanwezig. De 4.2 liter V8 levert 420 pk en komt via nieuwe Quattro-aandrijving op de weg.
Het uiterlijk van de nieuw RS4 is een logisch vervolg op de vernieuwde A4. In tegenstelling tot z’n voorganger wordt de RS4 gepresenteerd als sedan, de vorige generatie werd gepresenteerd als Avant. Deze is ook alleen leverbaar geweest als Avant. Hoe dat bij dit nieuwe type zit is niet bekend. De voorkant wordt gedomineerd door de ‘single-frame’ grille welke is uitgevoerd met honingraatgaas, door Audi ‘diamant-look’ genoemd. De geïntegreerde voorspoiler en de koelsleuven aan de zijkant zorgen niet alleen voor een sportieve look maar zorgen ook voor voldoende koeling van motor en remmen. Aan dde achterkant is een klein spoilertje geïntegreerd in de kofferklep en steken twee dikke uitlaatpijpen door de achterbumper heen. Audi heeft de spoorbreedte van de RS4 verbreedt en de carrosserie met 30 mm verlaagd.

18 inch schijfremmen
De enorme velgen geven een blik op de remschijven die maar liefst 18 inch van formaat zijn. De geventileerde schijfremmen voor hebben een diameter van 365 mm, de exemplaren achter meten 324 mm. Voor de overbrenging wordt gebruik gemaakt van Quattro-vierwielaandrijving van een nieuwe generatie. Het is voor het eerst dat Audi deze nieuwe Quattro-aandrijving toepast. Het zorgt voor een asymmetrische/dynamische overbrenging van het koppel en een zelfregelend centraal Torsendifferentieel. In combinatie met het Audi Dynamic Ride Control (DRC) wordt rollen en duiken van de carrosserie sterk verminderd.

420 pk sterke V8
Waar het natuurlijk allemaal om draait is het hart van de RS4. Deze wordt gevormd door een 4.2 liter V8 met directe brandstofinspuiting (FSI). Met een maximaal vermogen van 420 pk kan de V8 een toerental bereiken van maar liefst 8.250 toeren per minuut. Het maximale koppel van 430 Nm wordt bereikt bij 5.500 toeren per minuut maar 90% van het koppel is al tussen de 2.250 en 7.600 toeren per minuut beschikbaar.

Gewichtsbesparing
Audi heeft er alles aan gedaan om de RS4 zo licht mogelijk te houden. Er is daarom zoveel mogelijk aan gedaan om lichte materialen toe te passen en de ingenieurs laten weten dat werkelijk ieder onderdeel gecontroleerd is om zo min mogelijk gewicht in de schaal te brengen. Onder meer de voorspatborden, achterklep en de meeste onderdelen van de ophanging zijn van aluminium. Het resultaat is een gewichts-/vermogenverhouding van 3,93 kilo per pk. Omgerekend komt dat neer op een gewicht van 1.651 kg waarmee de RS4 nog steeds geen lichtgewicht is. Al deze aanpassingen in combinatie met het hoge vermogen hebben geresulteerd in een acceleratie van 0-100 km/h in 4,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/h (begrensd).

Van alle gemakken voorzien
Het interieur wordt overheerst door leer, aluminium en carbon. Volgens Audi is de RS4 een sportauto zonder compromissen. Dat betekent dat alle denkbare luxe aanwezig is. De motor wordt gestart met een druk op de knop en de aluminium pedalen onderstrepen de sportiviteit. Zaken als een volautomatische airconditioning, Audi Navigation Plus DVD, Bose Sound System, leren bekleding van de sportstoelen, adaptieve koplampen en nog veel meer luxe bieden de bestuurder en passagiers een comfortabele rit. Met een druk op de Sport-knop kan de RS4 worden omgetoverd van een luxe reislimousine tot een echte sportauto. Onder meer de reactie van het gaspedaal wordt dan aangepast.

September bij de dealers
Op de Autosalon van Genève wordt de nieuwe RS4 gepresenteerd. In september staat de auto bij de dealers.




Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » wo feb 23, 2005 12:16 pm

De TT is voor Audi de ultieme sportauto. Om echter wel bij de concurrentie te kunnen blijven heeft Audi een krachtigere en lichtere TT Quattro sport ontwikkelt. De 1.8 liter turbo ontwikkelt 240 pk.

Al sinds 1998 staat de TT, bijna ongewijzigd, bij Audi in de prijslijsten. Elke keer kwamen er nieuwe motoren leverbaar en nog niet zo lang geleden presenteerde Audi een 3.2 liter V6 in de TT. Deze zescilinder levert 250 pk en 320 Nm en accelereert daarmee in 6,3 seconden naar 100 km/h. Een merk als Audi kan het zich echter niet over haar kant laten gaan te worden ingehaald door auto´s als de Chrysler Crossfire, Mazda RX-8 en Nissan 350Z. Daarom werd het tijd voor de TT om een flinke oppepper te krijgen en wat gewicht kwijt te raken. Het resultaat is de Audi TT Quattro sport.

Afslanken
Om gewicht kwijt te raken heeft Audi de achterbank verwijderd en daarvoor in de plaats een bagagenet gemonteerd. De zware sportstoelen hebben plaats moeten maken voor lichte, maar supersportieve, exemplaren van Recaro. De climate control is verwijderd en vervangen door een gewone verwarming (scheelt 12 kg). Dankzij deze, en meer kleine aanpassingen, is het gewicht beperkt gebleven tot 1.390 kg. Door ook nog eens een keer alles te doen aan een optimale gewichtsverdeling heeft Audi de TT omgetoverd tot een echte sportauto.

Meer vermogen
De motor is geen zware V6, maar een lichtgewichte viercilinder met een inhoud van 1.8 liter. De turbomotor ontwikkelt een vermogen van 240 pk en het maximale koppel is 320 Nm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak welke het vermogen overbrengt op alle vier de wielen middels de Quattro-vierwielaandrijving. Al deze aanpassingen hebben geresulteerd in geweldige prestaties: 0-100 km/h in 5,9 seconden en een topsnelheid van 250 km/h (begrensd).

Onderscheidend
Door opvallende exterieuraccenten te gebruiken onderscheidt de TT Quattro sport zich van zijn andere TT-broeders. Zo is het dak altijd uitgevoerd in Phantom Black en kan de rest van de carrosserie worden gespoten in zilver, rood, blauw of zwart. Deze kleur komt tevens terug in het interieur, waaronder op de achterkant van de stoelen. Het exterieur is verder uitgevoerd met een S-Line pakket wat bestaat uit speciale bumpers, een setje zijskirts, een diffusor achter en een spoiler. De 18 inch lichtmetalen velgen zijn geschoeid met banden in de maat 235/40 R18 en gunnen een blik op de remmen met rode remklauwen.

Weinig luxe
Alcantara overheerst in het interieur van deze sportieve TT. Het stuur, de handrem en versnellingspook zijn bekleed met alcantara maar ook de stoelen zijn deels van dit materiaal voorzien. Het interieur is verder redelijk simpel gehouden. Zoals eerder vermeld heeft de climate control plaats gemaakt voor een normale verwarming. Een goed audiosysteem, navigatiesysteem of climate control zijn wel leverbaar. Die laatste wordt zonder meerprijs gemonteerd.

Prijs
De TT Quattro sport is alleen leverbaar als Coupé. Hij zal worden gebouwd door Quattro GmbH en is in Duitsland leverbaar vanaf € 41.600,-.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Srry... Audi Freak ;)

Gebruikersavatar
Pimiento
Berichten:1276
Lid geworden op:do okt 24, 2002 7:57 pm
Locatie:Duiven

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Pimiento » wo feb 23, 2005 3:08 pm

RS4: Super!!!
TT: BLEEEEEGH! (kappersauto/yuppenbak/Gaybarpromocar)

Als ik dan toch mag kiezen: Een Noble, of idd een Renault 5 Turbo

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » wo feb 23, 2005 5:09 pm

Afbeelding

Ariel Atom en Westfield XTR 4

Licht, snel en veel goedkoper dan de Veyron als die er ooit komt.
Ooit een keer gezien bij Top Gear, rijd vettig zo"n autootje. Preciese specs weet ik niet, maar ze waren iigv wel snel. Maar voor de biker zijn ze niet practisch.

Dan liever de Talbot Matra Rancho. 4x4, ruimte en zeldzaam:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » wo feb 23, 2005 6:31 pm

Pimiento schreef:
RS4: Super!!!
TT: BLEEEEEGH! (kappersauto/yuppenbak/Gaybarpromocar)

Als ik dan toch mag kiezen: Een Noble, of idd een Renault 5 Turbo


Ik ga met je me mee! doe mij ook maar zo"n RS4.

Ik had t zelfde over de Noble! TOT ik hem in t echt zag. Toen viel ie me toch een beetje tegen toen ik onder t plastic bodywork keek! Maar wil er best een keer mee rijden hoor :D Wel de 3.0 uiteraard!

Ronney
Berichten:18
Lid geworden op:di sep 21, 2004 9:01 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Ronney » wo feb 23, 2005 7:54 pm

Dan liever de Talbot Matra Rancho. 4x4, ruimte en zeldzaam:

Net als Bassie en Adriaan 8)

Gebruikersavatar
koekie
Berichten:961
Lid geworden op:wo jul 21, 2004 9:03 pm
Locatie:Rotterdam

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door koekie » wo feb 23, 2005 8:28 pm

Afbeelding

rijd ook nog heel fijn, zon honda prelude..

Enkele mooie Bizzarini"s
autos gemaakt door Giotto Bizzarini, die ooit werkte bij alfa romeo, en ferrari..
Hij had geloof ik ook te maken gehad met de legendarishe 250 gto.
Hij heeft ook zn hand gehad in de schitterende iso griffo.
Ik weet wel dat hij later is gaan werken voor Lamborghini

Afbeelding
Afbeelding"
Afbeelding
Afbeelding

deze GT strada had een V8 van 5,354cc en had een slordige 365bhp en haalde ongeveer 290 km/u

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » wo feb 23, 2005 10:36 pm

gaan we zo beginnen :D

Afbeelding

and some porn ;D

Afbeelding

T.B.F.K.A.N.
Berichten:820
Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door T.B.F.K.A.N. » do feb 24, 2005 6:44 am

Vette rood kop.

Bracket
Berichten:425
Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:08 pm
Locatie:Deventer

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Bracket » do feb 24, 2005 7:01 am

Faxmulder schreef:
gaan we zo beginnen :D

Afbeelding

and some porn ;D

Afbeelding


Das de Testarossa. k heb het prototype daarvan nog een keer geduwd, was voor een fotosessie, mocht maar op bepaalde plekken duwen, ze waren bang dat anders de (alu) body zou indeuken

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » do feb 24, 2005 2:19 pm

Achja, italiaanse auto"s moet je wel vaker duwen. Proto of niet :P
Ze kunnen beter de achterkant helemaal sterk maken zodat je overal kan duwen ;D

TVR 2500 M (1974). SWEET!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » do feb 24, 2005 2:41 pm

Nee die zijn betrouwbaar ;D

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » do feb 24, 2005 3:13 pm

Wooh!! Hadden we laatst de foto hier van een donkere audi Q7, nu is het productiemodel gespot... wel een beetje gecamoufleerd nog, maar goddamned, wat een foto.

Zou bijna zin krijgen om er ene te kopen ;)


Afbeelding

Brum.
Berichten:3080
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 5:56 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Brum. » do feb 24, 2005 6:18 pm

Net een Volvo. Maar het blijft überkansloos al die 4x4 stadsautootjes. Enige die nog toonbaar is, is een Race Touareg, vroooaaap. 8)

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » do feb 24, 2005 6:29 pm

;D Engelse auto"s kicken ass, vooral sportwagens en terreinwagens, of maken ze die in andere landen ook dan?

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » do feb 24, 2005 9:49 pm

Faxmulder schreef:
Nee die zijn betrouwbaar ;D


Nee, niet echt neej.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » vr feb 25, 2005 12:41 pm

Lotus Exige 240 Pk, 930kg... Dat gaat als de brandweer!!! Als dit niet vet is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lotus presenteert een gelimiteerde en supersnelle Exige. De Sport Exige 240R is ontwikkelt door Lotus Sport en de turbomotor levert een vermogen van 240 pk. In combinatie met 930 kg gewicht zorgt dit voor enorm veel spektakel.

Lotus Sport is de ´sportafdeling´ van Lotus en staat garant voor de ontwikkeling van supersnelle modellen. Hun nieuwste project is deze Lotus Sport Exige 240R waarvan slechts 50 stuks worden gebouwd. De productie zal plaats vinden in de Lotus-fabriek in Hethel, Norfolk.

Echt snel!
De 1.8 liter motor is voorzien van een supercharger en intercooler en levert een vermogen van 240 pk. In combinatie met het lage gewicht van 930 kg komt dat neer op slechts 3,88 kg per pk. Standaard levert de motor in de Exige 189 pk en daarmee is de Sport Exige 240R er behoorlijk op vooruit gegaan. In de prestaties is dit goed te merken. De standaard Exige heeft 5,2 seconden nodig om 100 km/h te bereiken terwijl de Exige 240R deze sprint in minder dan 4 seconden doet. De topsnelheid ligt op 249 km/h en dat is 12 km/h hoger dan die van de gewone Exige.

Alleen in geel en zwart
Lotus gaat de Sport Exige 240R alleen bouwen op bestelling. Er kan gekozen worden voor zwart of geel en in het interieur zullen gele accenten de boel opfleuren. Verder wordt het interieur overheerst door zwarte kleuren. Een speciaal plaatje met daarop het nummer van de auto herinnert je aan het feit dat het een gelimiteerde uitvoering is. Dikke sportstoelen met vierpunts gordels moeten je tijdens het betere bochtenwerk op je plek houden.

Technisch aangepast
Behalve dat Lotus Sport de motor heeft aangepast zijn er ook de nodige aanpassingen gedaan aan het onderstel. Er zijn betere remmen gemonteerd en de vering en demping is aangepast aan het vermogen. De dempers zijn instelbaar en het hele onderstel is berekent op hogere bochtsnelheden. De lichtmetalen wielen zijn compleet nieuw en standaard voorzien van slicks afkomstig van Yokohama.

Steelhead Rider
Berichten:2370
Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Steelhead Rider » vr feb 25, 2005 1:05 pm

Er staat niet bij dat de motor van die Exige van toyota is :-X :P

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » vr feb 25, 2005 1:09 pm

kijk eens naar de elise van zcars ltd...

ELISE Zcars

1,3 liter turbo 400 PK 710 kg ;D

Gesloten