
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders
er kan veel gezegt worden maar dit blijft vind ik tog wel een van de vetste "auto"s" ;D

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Die Hummer is idd bling, maar een vriend van me heeft er 3, waarvan 1 H2, in terrein komen ze niet echt mee met mijn kleine Land Rover(die wel dezelfde maat banden heeft ondertussen) en op de autostrade....80km/h...Hum..MMMM
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
maar dit is de Humvee das de militaire uitvoering....
die is super ;D
die is super ;D
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
ok ff voor cijfer freaks 2x 1,3L turbo, 1000 PK 980 kg!
Dit is dus snel!
meer: http://www.zcars.org.uk/ultima/ultima-background.htm
Dit is dus snel!

meer: http://www.zcars.org.uk/ultima/ultima-background.htm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
wat denk je zelf, ik vind 1001 al een bullshit getal en het zal wel weer een prestige kwestie van VW zijn. ik vind sowieso dat VW foute proto`s maakt.Freeridin Dragon schreef:
Ik heb gehoord dat ze moeite hebben om 1001 pk uit die veyron te krijgen weet iemand of dit waar is? ;D
de meeste zijn alleen gemaakt om te bluffen maar ze krijgen het nooit voor elkaar om die dingen productie rijp te maken.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
allemaal leuk en aardig die 1001 pk.....
geef mij maar een Suzuki Escudo Pikes Peak 985 Pk DOHC V6 twin Turbo
...om het af te leren.....
inmiddels al wat jaartjes oud....
of een Renault 5 Turbo....als je echt met het zweet in je handen wil zitten.
geef mij maar een Suzuki Escudo Pikes Peak 985 Pk DOHC V6 twin Turbo
...om het af te leren.....
inmiddels al wat jaartjes oud....
of een Renault 5 Turbo....als je echt met het zweet in je handen wil zitten.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Niveau opkrikker... Audi RS4 (quattro) en Audi TT quatro Sport.... Droool!!



Audi presenteert de compleet nieuw ontwikkelde RS4. Volgens Audi is het een sportauto zonder compromissen, alle luxe is namelijk aanwezig. De 4.2 liter V8 levert 420 pk en komt via nieuwe Quattro-aandrijving op de weg.
Het uiterlijk van de nieuw RS4 is een logisch vervolg op de vernieuwde A4. In tegenstelling tot z’n voorganger wordt de RS4 gepresenteerd als sedan, de vorige generatie werd gepresenteerd als Avant. Deze is ook alleen leverbaar geweest als Avant. Hoe dat bij dit nieuwe type zit is niet bekend. De voorkant wordt gedomineerd door de ‘single-frame’ grille welke is uitgevoerd met honingraatgaas, door Audi ‘diamant-look’ genoemd. De geïntegreerde voorspoiler en de koelsleuven aan de zijkant zorgen niet alleen voor een sportieve look maar zorgen ook voor voldoende koeling van motor en remmen. Aan dde achterkant is een klein spoilertje geïntegreerd in de kofferklep en steken twee dikke uitlaatpijpen door de achterbumper heen. Audi heeft de spoorbreedte van de RS4 verbreedt en de carrosserie met 30 mm verlaagd.
18 inch schijfremmen
De enorme velgen geven een blik op de remschijven die maar liefst 18 inch van formaat zijn. De geventileerde schijfremmen voor hebben een diameter van 365 mm, de exemplaren achter meten 324 mm. Voor de overbrenging wordt gebruik gemaakt van Quattro-vierwielaandrijving van een nieuwe generatie. Het is voor het eerst dat Audi deze nieuwe Quattro-aandrijving toepast. Het zorgt voor een asymmetrische/dynamische overbrenging van het koppel en een zelfregelend centraal Torsendifferentieel. In combinatie met het Audi Dynamic Ride Control (DRC) wordt rollen en duiken van de carrosserie sterk verminderd.
420 pk sterke V8
Waar het natuurlijk allemaal om draait is het hart van de RS4. Deze wordt gevormd door een 4.2 liter V8 met directe brandstofinspuiting (FSI). Met een maximaal vermogen van 420 pk kan de V8 een toerental bereiken van maar liefst 8.250 toeren per minuut. Het maximale koppel van 430 Nm wordt bereikt bij 5.500 toeren per minuut maar 90% van het koppel is al tussen de 2.250 en 7.600 toeren per minuut beschikbaar.
Gewichtsbesparing
Audi heeft er alles aan gedaan om de RS4 zo licht mogelijk te houden. Er is daarom zoveel mogelijk aan gedaan om lichte materialen toe te passen en de ingenieurs laten weten dat werkelijk ieder onderdeel gecontroleerd is om zo min mogelijk gewicht in de schaal te brengen. Onder meer de voorspatborden, achterklep en de meeste onderdelen van de ophanging zijn van aluminium. Het resultaat is een gewichts-/vermogenverhouding van 3,93 kilo per pk. Omgerekend komt dat neer op een gewicht van 1.651 kg waarmee de RS4 nog steeds geen lichtgewicht is. Al deze aanpassingen in combinatie met het hoge vermogen hebben geresulteerd in een acceleratie van 0-100 km/h in 4,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/h (begrensd).
Van alle gemakken voorzien
Het interieur wordt overheerst door leer, aluminium en carbon. Volgens Audi is de RS4 een sportauto zonder compromissen. Dat betekent dat alle denkbare luxe aanwezig is. De motor wordt gestart met een druk op de knop en de aluminium pedalen onderstrepen de sportiviteit. Zaken als een volautomatische airconditioning, Audi Navigation Plus DVD, Bose Sound System, leren bekleding van de sportstoelen, adaptieve koplampen en nog veel meer luxe bieden de bestuurder en passagiers een comfortabele rit. Met een druk op de Sport-knop kan de RS4 worden omgetoverd van een luxe reislimousine tot een echte sportauto. Onder meer de reactie van het gaspedaal wordt dan aangepast.
September bij de dealers
Op de Autosalon van Genève wordt de nieuwe RS4 gepresenteerd. In september staat de auto bij de dealers.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
De TT is voor Audi de ultieme sportauto. Om echter wel bij de concurrentie te kunnen blijven heeft Audi een krachtigere en lichtere TT Quattro sport ontwikkelt. De 1.8 liter turbo ontwikkelt 240 pk.
Al sinds 1998 staat de TT, bijna ongewijzigd, bij Audi in de prijslijsten. Elke keer kwamen er nieuwe motoren leverbaar en nog niet zo lang geleden presenteerde Audi een 3.2 liter V6 in de TT. Deze zescilinder levert 250 pk en 320 Nm en accelereert daarmee in 6,3 seconden naar 100 km/h. Een merk als Audi kan het zich echter niet over haar kant laten gaan te worden ingehaald door auto´s als de Chrysler Crossfire, Mazda RX-8 en Nissan 350Z. Daarom werd het tijd voor de TT om een flinke oppepper te krijgen en wat gewicht kwijt te raken. Het resultaat is de Audi TT Quattro sport.
Afslanken
Om gewicht kwijt te raken heeft Audi de achterbank verwijderd en daarvoor in de plaats een bagagenet gemonteerd. De zware sportstoelen hebben plaats moeten maken voor lichte, maar supersportieve, exemplaren van Recaro. De climate control is verwijderd en vervangen door een gewone verwarming (scheelt 12 kg). Dankzij deze, en meer kleine aanpassingen, is het gewicht beperkt gebleven tot 1.390 kg. Door ook nog eens een keer alles te doen aan een optimale gewichtsverdeling heeft Audi de TT omgetoverd tot een echte sportauto.
Meer vermogen
De motor is geen zware V6, maar een lichtgewichte viercilinder met een inhoud van 1.8 liter. De turbomotor ontwikkelt een vermogen van 240 pk en het maximale koppel is 320 Nm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak welke het vermogen overbrengt op alle vier de wielen middels de Quattro-vierwielaandrijving. Al deze aanpassingen hebben geresulteerd in geweldige prestaties: 0-100 km/h in 5,9 seconden en een topsnelheid van 250 km/h (begrensd).
Onderscheidend
Door opvallende exterieuraccenten te gebruiken onderscheidt de TT Quattro sport zich van zijn andere TT-broeders. Zo is het dak altijd uitgevoerd in Phantom Black en kan de rest van de carrosserie worden gespoten in zilver, rood, blauw of zwart. Deze kleur komt tevens terug in het interieur, waaronder op de achterkant van de stoelen. Het exterieur is verder uitgevoerd met een S-Line pakket wat bestaat uit speciale bumpers, een setje zijskirts, een diffusor achter en een spoiler. De 18 inch lichtmetalen velgen zijn geschoeid met banden in de maat 235/40 R18 en gunnen een blik op de remmen met rode remklauwen.
Weinig luxe
Alcantara overheerst in het interieur van deze sportieve TT. Het stuur, de handrem en versnellingspook zijn bekleed met alcantara maar ook de stoelen zijn deels van dit materiaal voorzien. Het interieur is verder redelijk simpel gehouden. Zoals eerder vermeld heeft de climate control plaats gemaakt voor een normale verwarming. Een goed audiosysteem, navigatiesysteem of climate control zijn wel leverbaar. Die laatste wordt zonder meerprijs gemonteerd.
Prijs
De TT Quattro sport is alleen leverbaar als Coupé. Hij zal worden gebouwd door Quattro GmbH en is in Duitsland leverbaar vanaf € 41.600,-.



Srry... Audi Freak

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
RS4: Super!!!
TT: BLEEEEEGH! (kappersauto/yuppenbak/Gaybarpromocar)
Als ik dan toch mag kiezen: Een Noble, of idd een Renault 5 Turbo
TT: BLEEEEEGH! (kappersauto/yuppenbak/Gaybarpromocar)
Als ik dan toch mag kiezen: Een Noble, of idd een Renault 5 Turbo
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Ariel Atom en Westfield XTR 4
Licht, snel en veel goedkoper dan de Veyron als die er ooit komt.
Ooit een keer gezien bij Top Gear, rijd vettig zo"n autootje. Preciese specs weet ik niet, maar ze waren iigv wel snel. Maar voor de biker zijn ze niet practisch.
Dan liever de Talbot Matra Rancho. 4x4, ruimte en zeldzaam:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Pimiento schreef:
RS4: Super!!!
TT: BLEEEEEGH! (kappersauto/yuppenbak/Gaybarpromocar)
Als ik dan toch mag kiezen: Een Noble, of idd een Renault 5 Turbo
Ik ga met je me mee! doe mij ook maar zo"n RS4.
Ik had t zelfde over de Noble! TOT ik hem in t echt zag. Toen viel ie me toch een beetje tegen toen ik onder t plastic bodywork keek! Maar wil er best een keer mee rijden hoor

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Dan liever de Talbot Matra Rancho. 4x4, ruimte en zeldzaam:
Net als Bassie en Adriaan

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

rijd ook nog heel fijn, zon honda prelude..
Enkele mooie Bizzarini"s
autos gemaakt door Giotto Bizzarini, die ooit werkte bij alfa romeo, en ferrari..
Hij had geloof ik ook te maken gehad met de legendarishe 250 gto.
Hij heeft ook zn hand gehad in de schitterende iso griffo.
Ik weet wel dat hij later is gaan werken voor Lamborghini




deze GT strada had een V8 van 5,354cc en had een slordige 365bhp en haalde ongeveer 290 km/u
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
gaan we zo beginnen
and some porn ;D


and some porn ;D

-
- Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Vette rood kop.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Faxmulder schreef:
gaan we zo beginnen![]()
![]()
and some porn ;D
![]()
Das de Testarossa. k heb het prototype daarvan nog een keer geduwd, was voor een fotosessie, mocht maar op bepaalde plekken duwen, ze waren bang dat anders de (alu) body zou indeuken
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Achja, italiaanse auto"s moet je wel vaker duwen. Proto of niet :P
Ze kunnen beter de achterkant helemaal sterk maken zodat je overal kan duwen ;D
TVR 2500 M (1974). SWEET!!
Ze kunnen beter de achterkant helemaal sterk maken zodat je overal kan duwen ;D
TVR 2500 M (1974). SWEET!!

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Nee die zijn betrouwbaar ;D
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Wooh!! Hadden we laatst de foto hier van een donkere audi Q7, nu is het productiemodel gespot... wel een beetje gecamoufleerd nog, maar goddamned, wat een foto.
Zou bijna zin krijgen om er ene te kopen
Zou bijna zin krijgen om er ene te kopen


Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Net een Volvo. Maar het blijft überkansloos al die 4x4 stadsautootjes. Enige die nog toonbaar is, is een Race Touareg, vroooaaap.

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
;D Engelse auto"s kicken ass, vooral sportwagens en terreinwagens, of maken ze die in andere landen ook dan?
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Faxmulder schreef:
Nee die zijn betrouwbaar ;D
Nee, niet echt neej.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Lotus Exige 240 Pk, 930kg... Dat gaat als de brandweer!!! Als dit niet vet is...





Lotus presenteert een gelimiteerde en supersnelle Exige. De Sport Exige 240R is ontwikkelt door Lotus Sport en de turbomotor levert een vermogen van 240 pk. In combinatie met 930 kg gewicht zorgt dit voor enorm veel spektakel.
Lotus Sport is de ´sportafdeling´ van Lotus en staat garant voor de ontwikkeling van supersnelle modellen. Hun nieuwste project is deze Lotus Sport Exige 240R waarvan slechts 50 stuks worden gebouwd. De productie zal plaats vinden in de Lotus-fabriek in Hethel, Norfolk.
Echt snel!
De 1.8 liter motor is voorzien van een supercharger en intercooler en levert een vermogen van 240 pk. In combinatie met het lage gewicht van 930 kg komt dat neer op slechts 3,88 kg per pk. Standaard levert de motor in de Exige 189 pk en daarmee is de Sport Exige 240R er behoorlijk op vooruit gegaan. In de prestaties is dit goed te merken. De standaard Exige heeft 5,2 seconden nodig om 100 km/h te bereiken terwijl de Exige 240R deze sprint in minder dan 4 seconden doet. De topsnelheid ligt op 249 km/h en dat is 12 km/h hoger dan die van de gewone Exige.
Alleen in geel en zwart
Lotus gaat de Sport Exige 240R alleen bouwen op bestelling. Er kan gekozen worden voor zwart of geel en in het interieur zullen gele accenten de boel opfleuren. Verder wordt het interieur overheerst door zwarte kleuren. Een speciaal plaatje met daarop het nummer van de auto herinnert je aan het feit dat het een gelimiteerde uitvoering is. Dikke sportstoelen met vierpunts gordels moeten je tijdens het betere bochtenwerk op je plek houden.
Technisch aangepast
Behalve dat Lotus Sport de motor heeft aangepast zijn er ook de nodige aanpassingen gedaan aan het onderstel. Er zijn betere remmen gemonteerd en de vering en demping is aangepast aan het vermogen. De dempers zijn instelbaar en het hele onderstel is berekent op hogere bochtsnelheden. De lichtmetalen wielen zijn compleet nieuw en standaard voorzien van slicks afkomstig van Yokohama.
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Er staat niet bij dat de motor van die Exige van toyota is :-X :P