Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Waar gaat dit topic over, ik heb de voorgaande posts niet gelezen :-[

-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
De auto van de biker "reloaded"
Klaar voor de Ardennen:
Fietsen op dak en gaan met die banaan.
Daar meteen maar wat bomen omhalen voor je Hispano Suiza resto:
Word je dan gesnapt dan kan je je beter uit de voeten maken met deze:
..of anders met deze (kan er geen genoeg van krijgen):
..anders beland je achter tralies en dat wil je niet, want achter tralies wil een mens maar op één manier en dat is...
...in deze Maser "Birdcage".
Klaar voor de Ardennen:

Fietsen op dak en gaan met die banaan.
Daar meteen maar wat bomen omhalen voor je Hispano Suiza resto:

Word je dan gesnapt dan kan je je beter uit de voeten maken met deze:

..of anders met deze (kan er geen genoeg van krijgen):

..anders beland je achter tralies en dat wil je niet, want achter tralies wil een mens maar op één manier en dat is...

...in deze Maser "Birdcage".
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Wist niet dat de Birdcage ook in gesloten versie bestond?
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Je hebt gelijk. Heb Classic & Sports Car er nog even op nageslagen en het is ook geen "Birdcage".
Dit wel:

Werd op 1,300,000 pond afgehamerd.
Deze maakt de vergissing al begrijpelijker:

Zie trouwens wat er naast staat.
"Birdcage" slaat op het buizenchassis. Wellicht heeft de 151/1 LM deze ook, maar het is geen "Birdcage".
Dit wel:

Werd op 1,300,000 pond afgehamerd.
Deze maakt de vergissing al begrijpelijker:

Zie trouwens wat er naast staat.
"Birdcage" slaat op het buizenchassis. Wellicht heeft de 151/1 LM deze ook, maar het is geen "Birdcage".
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Deze (of een zelfde auto) heb ik een tijdje terug in het echt gezien. Stond ergens gepakeerd in Deventer. Mooie bak (jammer dat er in die tijd geen mtb"s waren, dat was toen de ideale bikers auto).
Jensen Interceptor is errug vet.
Vandaag kwam ik dit tegen:
Renault Fuego

Op de terug weg uit Austria kwam dit ook nog ff voorbij:

-
- Berichten:1851
- Lid geworden op:zo nov 30, 2003 8:37 pm
- Locatie:Den Haag
- Contacteer:
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
@Matthijs
Die Rolls heb ook ik in het echt mogen aanschouwen. Stond op "t Loo.
Een Jensen interceptor is idd gaaf. Om precies te zijn; dit is een FF (FergusonFormula), dus met vierwielaandrijving. Herkenbaar aan zijn 10cm langere neus en de tweede luchtinlaat op het voorspatboord. Die 10cm geeft hem net wat extra"s.
Van de Interceptor is er ook een SP die 390pk heeft. Maar een standaard I, II, III of FF is al niet kinderachtig. Niet echt een auto voor dagelijks gebruik. Filerijden wordt hem niet met het giga koelprobleem. Verder problemen met roest en elektro in het verschiet. Voor dagelijks gebruik is als GT een Bristol op gas een mooi alternatief.
Jij hebt vandaag een Fuego gezien! Dat maakt een dag weer goed.
Voor zo"n Maserati Qp hoef je eigenlijk niet meer naar Oosterijk of elders in het buitenland om hem in het echt te aanschouwen. Taboe op dikke auto"s is er in NL wel vanaf en dat is in het straatbeeld ook wel te zien. Weer een mooie Maser trouwens.
Die Rolls heb ook ik in het echt mogen aanschouwen. Stond op "t Loo.
Een Jensen interceptor is idd gaaf. Om precies te zijn; dit is een FF (FergusonFormula), dus met vierwielaandrijving. Herkenbaar aan zijn 10cm langere neus en de tweede luchtinlaat op het voorspatboord. Die 10cm geeft hem net wat extra"s.
Van de Interceptor is er ook een SP die 390pk heeft. Maar een standaard I, II, III of FF is al niet kinderachtig. Niet echt een auto voor dagelijks gebruik. Filerijden wordt hem niet met het giga koelprobleem. Verder problemen met roest en elektro in het verschiet. Voor dagelijks gebruik is als GT een Bristol op gas een mooi alternatief.
Jij hebt vandaag een Fuego gezien! Dat maakt een dag weer goed.
Voor zo"n Maserati Qp hoef je eigenlijk niet meer naar Oosterijk of elders in het buitenland om hem in het echt te aanschouwen. Taboe op dikke auto"s is er in NL wel vanaf en dat is in het straatbeeld ook wel te zien. Weer een mooie Maser trouwens.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Uit de nieuwe bijbelvertaling; goed en kwaad in één plaatje gevat:
De Bugatti T35B is voor mij "koning auto".

De Bugatti T35B is voor mij "koning auto".
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
deze keert is de auto van de biker wel erg stijlvol begonnen
ik doe er mijn schepje bij. Wat dachten we van deze delages?

De biker in kwestie is dat deze onderste eigendom is van een van de partners van de Tour de France

Als Belg ben ik wel een beetje trost op onze Minerva"s (hence de link met de biker
)

ik doe er mijn schepje bij. Wat dachten we van deze delages?

De biker in kwestie is dat deze onderste eigendom is van een van de partners van de Tour de France

Als Belg ben ik wel een beetje trost op onze Minerva"s (hence de link met de biker



-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Die eerste Delage lijkt nagenoeg dezelfde koets te hebben als de Bugatti T57C Van Vooren die ik alweer een paar jaar aan de muur heb hangen. Dit vind ik erover op het net:
¨The Shah of Persia"s Bugatti
Mohammad Pahlavi was born the son of Reza Pahlavi who was the Shah responsible for the modernization of Iran. Mohammad took over his fathers role and lead the petroleum-rich Iran from 1941 onwards. By 1979, conservative Muslims, led by the Ayatollah Khomeini, revolted and overthrew Mohammad"s dictatorship monarchy.
As his second of three wives, Mohammad married Princess Fawzia, a daugher of the King Fouad who ruled Egypt. The event happened in Cairo on March 14th, 1939. Since Iran had good relations with Egypt and most of the Western World, many countries sent presents for the wedding which included a royal airplane and several unique cars, but non of them were as beautiful as this Bugatti.
It was the French Government which commissioned the best talent within their country to provide a gift for the Shah"s wedding. To create one of most extravagant cars to come from their country, France chose Van Vooren and Bugatti.
Using the flowing lines of Figoni et Falaschi as inspiration, Van Vooren worked upon chassis #57808, a low slung Bugatti Type 57C. Their result was a twin passenger cabriolet of substantial proportion and style. Unusual highlights introduced by Van Vooren included a very short windscreen which could be wound down into the bulkhead and a disappearing top which was concealed by a panel behind the interior.
Bugatti contributed a Type 57C chassis that came equipped with a supercharger. It helped the car produce an impressive 175 horsepower (130kW) from a 3245cc (198 cu in) engine.
Until 1979, the Shah"s Bugatti stayed in the Royal Court of Iran. Afterwards, the Ayatullahs, who had nearly scraped the car, sold the it at a very low price. Fortunately, the buyer had the Bugatti shipped to the USA and saved it in the process. At this point the car was heavily butchered to accommodate an Amercian V8 until later shipped to England for a full rebuild by Rod Jolly Coachbuilding and Louis Giron. After the restoration, the Shah"s Bugatti auctioned for $1,760,000 USD and has since changed owners several times.
The car currently has a good home at the Petersen Museum in California alongside some of the most important cars in world.¨
Deze Van Vooren wordt op mijn muur overigens geflankeerd door een T50T en een Atlantic (vd hand van Jean Bugatti, begenadigd sculpturist). In NL bevindt zich overigens een replica van zo"n Atlantic (vd echte zijn er 3). Deze replica stond ook op "t Loo met daarbij een bordje dat ook de eigenaar vermelde; V. Muller. Stond trouwens op wel meer bordjes. V. Muller is natuurlijk Victor Muller, de man achter Spyker. Zie hier; hebben we een mooi bruggetje naar de Minerva. Minerva was niet de enige topper uit de lage landen.
Nog even refererend naar de FF, toch een vroege vierwiel aangedreven bolide; Bugatti had er al één in 1932 en Spyker in 1903!!!
Voor auto"s niet wars van luxe kan je overigens nog steeds terecht in België: http://www.carat-duchatelet.be/
Prefereer de Minerva. De Russische mafia misschien ook, maar ja, die Minerva houdt de kogels niet buiten.
¨The Shah of Persia"s Bugatti
Mohammad Pahlavi was born the son of Reza Pahlavi who was the Shah responsible for the modernization of Iran. Mohammad took over his fathers role and lead the petroleum-rich Iran from 1941 onwards. By 1979, conservative Muslims, led by the Ayatollah Khomeini, revolted and overthrew Mohammad"s dictatorship monarchy.
As his second of three wives, Mohammad married Princess Fawzia, a daugher of the King Fouad who ruled Egypt. The event happened in Cairo on March 14th, 1939. Since Iran had good relations with Egypt and most of the Western World, many countries sent presents for the wedding which included a royal airplane and several unique cars, but non of them were as beautiful as this Bugatti.
It was the French Government which commissioned the best talent within their country to provide a gift for the Shah"s wedding. To create one of most extravagant cars to come from their country, France chose Van Vooren and Bugatti.
Using the flowing lines of Figoni et Falaschi as inspiration, Van Vooren worked upon chassis #57808, a low slung Bugatti Type 57C. Their result was a twin passenger cabriolet of substantial proportion and style. Unusual highlights introduced by Van Vooren included a very short windscreen which could be wound down into the bulkhead and a disappearing top which was concealed by a panel behind the interior.
Bugatti contributed a Type 57C chassis that came equipped with a supercharger. It helped the car produce an impressive 175 horsepower (130kW) from a 3245cc (198 cu in) engine.
Until 1979, the Shah"s Bugatti stayed in the Royal Court of Iran. Afterwards, the Ayatullahs, who had nearly scraped the car, sold the it at a very low price. Fortunately, the buyer had the Bugatti shipped to the USA and saved it in the process. At this point the car was heavily butchered to accommodate an Amercian V8 until later shipped to England for a full rebuild by Rod Jolly Coachbuilding and Louis Giron. After the restoration, the Shah"s Bugatti auctioned for $1,760,000 USD and has since changed owners several times.
The car currently has a good home at the Petersen Museum in California alongside some of the most important cars in world.¨
Deze Van Vooren wordt op mijn muur overigens geflankeerd door een T50T en een Atlantic (vd hand van Jean Bugatti, begenadigd sculpturist). In NL bevindt zich overigens een replica van zo"n Atlantic (vd echte zijn er 3). Deze replica stond ook op "t Loo met daarbij een bordje dat ook de eigenaar vermelde; V. Muller. Stond trouwens op wel meer bordjes. V. Muller is natuurlijk Victor Muller, de man achter Spyker. Zie hier; hebben we een mooi bruggetje naar de Minerva. Minerva was niet de enige topper uit de lage landen.
Nog even refererend naar de FF, toch een vroege vierwiel aangedreven bolide; Bugatti had er al één in 1932 en Spyker in 1903!!!
Voor auto"s niet wars van luxe kan je overigens nog steeds terecht in België: http://www.carat-duchatelet.be/
Prefereer de Minerva. De Russische mafia misschien ook, maar ja, die Minerva houdt de kogels niet buiten.
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Een 2001 Lingenfelter Corvette is ook wel cool, 427 motor met Twin Turbo doet 0-100kmph in 1,9 seconden
Wel duur :P 165,000 dollar

Wel duur :P 165,000 dollar

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
1,9 ja? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
806 pk door stelletje "straat" banden geeft 100+m wielspin!
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Ik wilde op pagina 2 pas weer plastic auto"s opvoeren.
De Van Vooren:

T57SC Atlantic

SC; supercharged dus. Die van Victor Muller is zwart en heeft naar ik meen spaakwielen.
Knipsel dat bij mij ook al weer jaren aan de muur hangt en voor niets heeft moeten wijken, behalve voor deze scan:

Ik was daar in de Beurs van Berlage. Imposant, mooi!
De Van Vooren:

T57SC Atlantic

SC; supercharged dus. Die van Victor Muller is zwart en heeft naar ik meen spaakwielen.
Knipsel dat bij mij ook al weer jaren aan de muur hangt en voor niets heeft moeten wijken, behalve voor deze scan:

Ik was daar in de Beurs van Berlage. Imposant, mooi!
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Freeridin Dragon schreef:
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...
Ojoow... Wanker, 1.9 sec heeft de snelste productieauto in de wereld nog niet eens.. en de lambo die staat gepland met 1001 pk is nog niet eens zo snel...
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Ongeveer tussen Todtnau en Metabief zit in Mulhouse het Musée de l"auto. Met een waanzinnige collectie Bugatti"s, waaronder 2 1/2 Royale.
Absoluut een omweg waard!

Absoluut een omweg waard!
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Dat is toch dat museum wat overgebleven is uit de boedel vd gebroeders Schlumpf?Pino schreef: Ongeveer tussen Todtnau en Metabief zit in Mulhouse het Musée de l"auto. Met een waanzinnige collectie Bugatti"s, waaronder 2 1/2 Royale.
Absoluut een omweg waard!
2,5 Royale. Die 0,5 slaat zeker op de open Esders replica? Die op het fotootje is iig de Coupe de Ville en dat is een origineel. Vd Coupe Napaleon weet ik dat hij eind tachtiger jaren van eigenaar is verwisseld voor ik meen 21.000.000 gulden - niet echt een koopje dus. Heb je wel 1 vd 6 originelen. Het motorblok met een "royale" 13liter heeft ook diensr gedaan als aandrijving voor locs.....
Was laatst een programma op Discovery, in de serie "The Ultimate.....Car". Die uitzending was de "Luxury Car" aan de beurt en ik was toch wel verbaasd dat de Royale niet bovenaan stond. Stond ueberhaupt niet in de top vijf ! De Duesenberg SJ die wel op 1 stond was natuurlijk ook niet mis, maar toch. Programma was inhoudelijk sowieso van weinig opzienbare kwaliteit.
Schijnt dat Ettore tijdens een diner ooit eens geprikkeld was geraakt door een opmerking dat de beste luxery car toch echt uit Engeland komt [Rolls]. Toen bouwde hij maar zijn Royale.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
- Ghostdog - X
- Berichten:991
- Lid geworden op:wo aug 29, 2001 6:31 pm
- Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
[quote="D"n Helle"]
[
Ojoow... Wanker, 1.9 sec heeft de snelste productieauto in de wereld nog niet eens.. en de lambo die staat gepland met 1001 pk is nog niet eens zo snel...
[/quote]
Ehmmmm ik denk dat je de Bugatti bedoelt in plaats van een Lambo met 1001 pk. Deze die op de achtergrond staat te koekeloeren:
[
Freeridin Dragon schreef:
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...
Ojoow... Wanker, 1.9 sec heeft de snelste productieauto in de wereld nog niet eens.. en de lambo die staat gepland met 1001 pk is nog niet eens zo snel...
[/quote]
Ehmmmm ik denk dat je de Bugatti bedoelt in plaats van een Lambo met 1001 pk. Deze die op de achtergrond staat te koekeloeren:

-
- Berichten:1935
- Lid geworden op:ma okt 14, 2002 1:15 pm
- Locatie:Amsterdam
- Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Freeridin Dragon schreef:
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.. geloof niet dat er iets is dat zoveel grip geeft dat je em daadwerkelijk binnen de 2 sec aan de 100 trekt. IIG niet op straatbandjes
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
806pk; dat is wel wat je noemt "een pittig motortje"
1,97s is maar een halve seconde sneller dan Per Eklunds "Pikes Peak" SAAB. Maar ja, bij dit soort waarden is 0,5s een heleboel.
Geen benul of dit mogelijk is met een straatwagen. Met de juiste preperatie wellicht. Als de meetgegevens van een onafhankelijke test komen hoor je mij sowieso niet meer twisten.
1,97s is maar een halve seconde sneller dan Per Eklunds "Pikes Peak" SAAB. Maar ja, bij dit soort waarden is 0,5s een heleboel.
Geen benul of dit mogelijk is met een straatwagen. Met de juiste preperatie wellicht. Als de meetgegevens van een onafhankelijke test komen hoor je mij sowieso niet meer twisten.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Over die Veyron; die heb in het VW "experience centre" op de Unter den Linden, Berlijn nog gezien.
Weet niet wat VW nog met Bugatti wil aanvangen. De R&D aan de Veyron gaat verre van voorspoedig, okay. Beduidender teken aan de wand is wellicht dat de verkopen van andere echte luxuskarrossen een beetje tegenvalt en dat VW aanvankelijk het idee had met Bugatti echt upscale te gaan en daar met Bentley daar duidelijk onder te gaan zitten; downgraden zelfs. Recent is echter besloten het met Bentley weer hoger op te gaan zoeken. De Veyron gaat er wel komen, want anders zou het wel een beetje een afgang zijn voor VW, eigenlijk de hele natie en een klap in het gezicht van Piëch. Wat er daarna gaat gebeuren?
Weet niet wat VW nog met Bugatti wil aanvangen. De R&D aan de Veyron gaat verre van voorspoedig, okay. Beduidender teken aan de wand is wellicht dat de verkopen van andere echte luxuskarrossen een beetje tegenvalt en dat VW aanvankelijk het idee had met Bugatti echt upscale te gaan en daar met Bentley daar duidelijk onder te gaan zitten; downgraden zelfs. Recent is echter besloten het met Bentley weer hoger op te gaan zoeken. De Veyron gaat er wel komen, want anders zou het wel een beetje een afgang zijn voor VW, eigenlijk de hele natie en een klap in het gezicht van Piëch. Wat er daarna gaat gebeuren?
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Ze kunnen nog altijd stalen dirtframes bouwen als hun project niet van grond komt, zou dat wel zien zitten, zo een lichtblauw speelfietsje....