Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am
The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » ma feb 21, 2005 4:25 pm

Deel 5!

Gebruikersavatar
Pimiento
Berichten:1276
Lid geworden op:do okt 24, 2002 7:57 pm
Locatie:Duiven

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Pimiento » ma feb 21, 2005 5:47 pm

Waar gaat dit topic over, ik heb de voorgaande posts niet gelezen :-[



;)

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 6:34 pm

De auto van de biker "reloaded"

Klaar voor de Ardennen:
Afbeelding
Fietsen op dak en gaan met die banaan.

Daar meteen maar wat bomen omhalen voor je Hispano Suiza resto:
Afbeelding

Word je dan gesnapt dan kan je je beter uit de voeten maken met deze:
Afbeelding

..of anders met deze (kan er geen genoeg van krijgen):
Afbeelding

..anders beland je achter tralies en dat wil je niet, want achter tralies wil een mens maar op één manier en dat is...
Afbeelding
...in deze Maser "Birdcage".


EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » ma feb 21, 2005 6:41 pm

Wist niet dat de Birdcage ook in gesloten versie bestond?

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 7:30 pm

Je hebt gelijk. Heb Classic & Sports Car er nog even op nageslagen en het is ook geen "Birdcage".

Dit wel:
Afbeelding
Werd op 1,300,000 pond afgehamerd.

Deze maakt de vergissing al begrijpelijker:
Afbeelding
Zie trouwens wat er naast staat.

"Birdcage" slaat op het buizenchassis. Wellicht heeft de 151/1 LM deze ook, maar het is geen "Birdcage".

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » ma feb 21, 2005 7:48 pm

Afbeelding

Deze (of een zelfde auto) heb ik een tijdje terug in het echt gezien. Stond ergens gepakeerd in Deventer. Mooie bak (jammer dat er in die tijd geen mtb"s waren, dat was toen de ideale bikers auto).

Jensen Interceptor is errug vet.

Vandaag kwam ik dit tegen:
Renault Fuego
Afbeelding

Op de terug weg uit Austria kwam dit ook nog ff voorbij:
Afbeelding

pinoisgeel
Berichten:1851
Lid geworden op:zo nov 30, 2003 8:37 pm
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door pinoisgeel » ma feb 21, 2005 8:11 pm


Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 8:16 pm

@Matthijs

Die Rolls heb ook ik in het echt mogen aanschouwen. Stond op "t Loo.

Een Jensen interceptor is idd gaaf. Om precies te zijn; dit is een FF (FergusonFormula), dus met vierwielaandrijving. Herkenbaar aan zijn 10cm langere neus en de tweede luchtinlaat op het voorspatboord. Die 10cm geeft hem net wat extra"s.

Van de Interceptor is er ook een SP die 390pk heeft. Maar een standaard I, II, III of FF is al niet kinderachtig. Niet echt een auto voor dagelijks gebruik. Filerijden wordt hem niet met het giga koelprobleem. Verder problemen met roest en elektro in het verschiet. Voor dagelijks gebruik is als GT een Bristol op gas een mooi alternatief.

Jij hebt vandaag een Fuego gezien! Dat maakt een dag weer goed.

Voor zo"n Maserati Qp hoef je eigenlijk niet meer naar Oosterijk of elders in het buitenland om hem in het echt te aanschouwen. Taboe op dikke auto"s is er in NL wel vanaf en dat is in het straatbeeld ook wel te zien. Weer een mooie Maser trouwens.


Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 8:24 pm

Uit de nieuwe bijbelvertaling; goed en kwaad in één plaatje gevat:

Afbeelding

De Bugatti T35B is voor mij "koning auto".

BF = DeJean
Forumbeheerder
Berichten:5232
Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door BF = DeJean » ma feb 21, 2005 8:47 pm

deze keert is de auto van de biker wel erg stijlvol begonnen
ik doe er mijn schepje bij. Wat dachten we van deze delages?

Afbeelding

De biker in kwestie is dat deze onderste eigendom is van een van de partners van de Tour de France
Afbeelding

Als Belg ben ik wel een beetje trost op onze Minerva"s (hence de link met de biker ;-))

Afbeelding
Afbeelding

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 9:58 pm

Die eerste Delage lijkt nagenoeg dezelfde koets te hebben als de Bugatti T57C Van Vooren die ik alweer een paar jaar aan de muur heb hangen. Dit vind ik erover op het net:

¨The Shah of Persia"s Bugatti

Mohammad Pahlavi was born the son of Reza Pahlavi who was the Shah responsible for the modernization of Iran. Mohammad took over his fathers role and lead the petroleum-rich Iran from 1941 onwards. By 1979, conservative Muslims, led by the Ayatollah Khomeini, revolted and overthrew Mohammad"s dictatorship monarchy.

As his second of three wives, Mohammad married Princess Fawzia, a daugher of the King Fouad who ruled Egypt. The event happened in Cairo on March 14th, 1939. Since Iran had good relations with Egypt and most of the Western World, many countries sent presents for the wedding which included a royal airplane and several unique cars, but non of them were as beautiful as this Bugatti.

It was the French Government which commissioned the best talent within their country to provide a gift for the Shah"s wedding. To create one of most extravagant cars to come from their country, France chose Van Vooren and Bugatti.

Using the flowing lines of Figoni et Falaschi as inspiration, Van Vooren worked upon chassis #57808, a low slung Bugatti Type 57C. Their result was a twin passenger cabriolet of substantial proportion and style. Unusual highlights introduced by Van Vooren included a very short windscreen which could be wound down into the bulkhead and a disappearing top which was concealed by a panel behind the interior.

Bugatti contributed a Type 57C chassis that came equipped with a supercharger. It helped the car produce an impressive 175 horsepower (130kW) from a 3245cc (198 cu in) engine.

Until 1979, the Shah"s Bugatti stayed in the Royal Court of Iran. Afterwards, the Ayatullahs, who had nearly scraped the car, sold the it at a very low price. Fortunately, the buyer had the Bugatti shipped to the USA and saved it in the process. At this point the car was heavily butchered to accommodate an Amercian V8 until later shipped to England for a full rebuild by Rod Jolly Coachbuilding and Louis Giron. After the restoration, the Shah"s Bugatti auctioned for $1,760,000 USD and has since changed owners several times.

The car currently has a good home at the Petersen Museum in California alongside some of the most important cars in world.¨


Deze Van Vooren wordt op mijn muur overigens geflankeerd door een T50T en een Atlantic (vd hand van Jean Bugatti, begenadigd sculpturist). In NL bevindt zich overigens een replica van zo"n Atlantic (vd echte zijn er 3). Deze replica stond ook op "t Loo met daarbij een bordje dat ook de eigenaar vermelde; V. Muller. Stond trouwens op wel meer bordjes. V. Muller is natuurlijk Victor Muller, de man achter Spyker. Zie hier; hebben we een mooi bruggetje naar de Minerva. Minerva was niet de enige topper uit de lage landen.

Nog even refererend naar de FF, toch een vroege vierwiel aangedreven bolide; Bugatti had er al één in 1932 en Spyker in 1903!!!

Voor auto"s niet wars van luxe kan je overigens nog steeds terecht in België: http://www.carat-duchatelet.be/
Prefereer de Minerva. De Russische mafia misschien ook, maar ja, die Minerva houdt de kogels niet buiten.


Steelhead Rider
Berichten:2370
Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Steelhead Rider » ma feb 21, 2005 10:06 pm

Een 2001 Lingenfelter Corvette is ook wel cool, 427 motor met Twin Turbo doet 0-100kmph in 1,9 seconden :o
Wel duur :P 165,000 dollar

Afbeelding

Exar
Berichten:2659
Lid geworden op:za okt 05, 2002 3:50 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Exar » ma feb 21, 2005 10:18 pm

1,9 ja? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Steelhead Rider
Berichten:2370
Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Steelhead Rider » ma feb 21, 2005 10:21 pm

naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » ma feb 21, 2005 10:27 pm

806 pk door stelletje "straat" banden geeft 100+m wielspin!

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 10:28 pm

Ik wilde op pagina 2 pas weer plastic auto"s opvoeren.

De Van Vooren:
Afbeelding

T57SC Atlantic
Afbeelding
SC; supercharged dus. Die van Victor Muller is zwart en heeft naar ik meen spaakwielen.

Knipsel dat bij mij ook al weer jaren aan de muur hangt en voor niets heeft moeten wijken, behalve voor deze scan:
Afbeelding
Ik was daar in de Beurs van Berlage. Imposant, mooi!

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » ma feb 21, 2005 10:32 pm

Freeridin Dragon schreef:
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...


Ojoow... Wanker, 1.9 sec heeft de snelste productieauto in de wereld nog niet eens.. en de lambo die staat gepland met 1001 pk is nog niet eens zo snel...

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Pino » ma feb 21, 2005 10:53 pm

Ongeveer tussen Todtnau en Metabief zit in Mulhouse het Musée de l"auto. Met een waanzinnige collectie Bugatti"s, waaronder 2 1/2 Royale.
Afbeelding

Absoluut een omweg waard!


Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » ma feb 21, 2005 11:14 pm

Pino schreef: Ongeveer tussen Todtnau en Metabief zit in Mulhouse het Musée de l"auto. Met een waanzinnige collectie Bugatti"s, waaronder 2 1/2 Royale.
Afbeelding

Absoluut een omweg waard!

Dat is toch dat museum wat overgebleven is uit de boedel vd gebroeders Schlumpf?

2,5 Royale. Die 0,5 slaat zeker op de open Esders replica? Die op het fotootje is iig de Coupe de Ville en dat is een origineel. Vd Coupe Napaleon weet ik dat hij eind tachtiger jaren van eigenaar is verwisseld voor ik meen 21.000.000 gulden - niet echt een koopje dus. Heb je wel 1 vd 6 originelen. Het motorblok met een "royale" 13liter heeft ook diensr gedaan als aandrijving voor locs.....

Was laatst een programma op Discovery, in de serie "The Ultimate.....Car". Die uitzending was de "Luxury Car" aan de beurt en ik was toch wel verbaasd dat de Royale niet bovenaan stond. Stond ueberhaupt niet in de top vijf ! De Duesenberg SJ die wel op 1 stond was natuurlijk ook niet mis, maar toch. Programma was inhoudelijk sowieso van weinig opzienbare kwaliteit.

Schijnt dat Ettore tijdens een diner ooit eens geprikkeld was geraakt door een opmerking dat de beste luxery car toch echt uit Engeland komt [Rolls]. Toen bouwde hij maar zijn Royale.

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » di feb 22, 2005 12:07 am

De huidige Qp kwam al even langs. Hier een eerdere, vrij onbekende, Qp variant:

Afbeelding
2
3
4

Op een bepaalde manier best mooi die Bertone koets.

Gebruikersavatar
Ghostdog - X
Berichten:991
Lid geworden op:wo aug 29, 2001 6:31 pm
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Ghostdog - X » di feb 22, 2005 10:09 am

[quote="D"n Helle"]
[
Freeridin Dragon schreef:
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...


Ojoow... Wanker, 1.9 sec heeft de snelste productieauto in de wereld nog niet eens.. en de lambo die staat gepland met 1001 pk is nog niet eens zo snel...
[/quote]

Ehmmmm ik denk dat je de Bugatti bedoelt in plaats van een Lambo met 1001 pk. Deze die op de achtergrond staat te koekeloeren:
Afbeelding

FREAKaZOID
Berichten:1935
Lid geworden op:ma okt 14, 2002 1:15 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door FREAKaZOID » di feb 22, 2005 10:28 am

Freeridin Dragon schreef:
naja 1,97, het kan wel hoor hij heeft 806pk...


Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.. geloof niet dat er iets is dat zoveel grip geeft dat je em daadwerkelijk binnen de 2 sec aan de 100 trekt. IIG niet op straatbandjes

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » di feb 22, 2005 11:02 am

806pk; dat is wel wat je noemt "een pittig motortje"

1,97s is maar een halve seconde sneller dan Per Eklunds "Pikes Peak" SAAB. Maar ja, bij dit soort waarden is 0,5s een heleboel.

Geen benul of dit mogelijk is met een straatwagen. Met de juiste preperatie wellicht. Als de meetgegevens van een onafhankelijke test komen hoor je mij sowieso niet meer twisten.

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » di feb 22, 2005 11:17 am

Over die Veyron; die heb in het VW "experience centre" op de Unter den Linden, Berlijn nog gezien.

Weet niet wat VW nog met Bugatti wil aanvangen. De R&D aan de Veyron gaat verre van voorspoedig, okay. Beduidender teken aan de wand is wellicht dat de verkopen van andere echte luxuskarrossen een beetje tegenvalt en dat VW aanvankelijk het idee had met Bugatti echt upscale te gaan en daar met Bentley daar duidelijk onder te gaan zitten; downgraden zelfs. Recent is echter besloten het met Bentley weer hoger op te gaan zoeken. De Veyron gaat er wel komen, want anders zou het wel een beetje een afgang zijn voor VW, eigenlijk de hele natie en een klap in het gezicht van Piëch. Wat er daarna gaat gebeuren?

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » di feb 22, 2005 12:26 pm

Ze kunnen nog altijd stalen dirtframes bouwen als hun project niet van grond komt, zou dat wel zien zitten, zo een lichtblauw speelfietsje....

Gesloten