Re:Pimp hier met je computer ipv. je bike :)

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

rambo

Bericht door rambo » wo feb 16, 2005 12:54 pm

jo de inhoud van me pc is niet belangrijk is niets speciaals aan namelijk maar tjek me zelf geboude houten kast eens.
matriaal: MDF 18 MM
verf: zwarte spuit bus en een potje custom groen.
Afbeelding
P.S. hij is nog niet af dit is een foto tussendoor genomen van me pc.

Plons

Bericht door Plons » wo feb 16, 2005 12:57 pm

Toen ik een tijdje geleden een nieuwe "foto" computer wou aankopen was ik heilig overtuigd dat ik een apple ging (moest) kopen.

G5 met 2 giga ram en toestanden.

Toevallig moest ik voor mijn werk in een pc winkel zijn en daar kende de bediende mijn werk in de mx wereld en toen ik vertelde dat ik een apple ging kopen ging hij een weddenschap aan.

Hij beweerde dat hij voor veel minder dan de helft van de prijs mij een toren kon bouwen die sneller was als een G5 in mijn configuratie (6000 euro).

Aangezien hij zelf een hobby fotograaf was wist hij dus wel wat mijn vereisten waren voor mijn pc.
Dus ik ging in op de weddenschap.

nu heb ik een pc van 1700 euro die effectief sneller (mijn werk ) doet als een g5 van 6000 euro en af en toe als ik rare dingen doe is mijn pc wel ietske langzamer als een G5 maar geef toe ik kan voor het verschil wel ff een vette velo kopen.

Meer en meer testen in de fotografische wereld tonen aan dat een pc even snel kan zijn als een apple op voorwaarde dat hij goed geconfigureerd is en dat je heel veel geld hier mee spaart.

OPGELET : ik zeg wel degelijk VOOR MIJN BEDOELINGEN (foto werk) ik heb geen ervaring met andere grafisch werk.

Animine

Bericht door Animine » wo feb 16, 2005 1:09 pm

Inderdaad pc"s worden sneller en goedkoper... Mac heeft nu wel een poging gedaan met hun Mac Mini, maar das meer marketing, prijzen vanaf 500 euro... maar de benodigde extras erbij zit je ook aan 1000 - 1200 euro.
Voor dat geld steek je een pc in elkaar die de Mac outperformed en een pc kun je zelf nog dingen aan doen als je er probs mee hebt, een Mac moet je als je stukken hebt gelijk naar een Mac Centre, zelfs als je extra Ram modules wil bijsteken...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik net als Plons ook eerst geneigd was om naar een Mac te gaan, een Mini Mac of eventueel een G5, maar na het lezen en doen van talloze tests op Mac, ben ik toch meer geneigd om bij pc te blijven. Puur voor de prijs en de gemakkelijkheid ervan.

grtz
Animine

rene

Bericht door rene » wo feb 16, 2005 1:41 pm

Ach, is persoonlijk denk ik. Ik vin" een mac gemakkelijker dan een PC. Ik geef toe dat dat vooral komt door windows ;)
Heb zelf slechts een G3 266, 448 Mb; 6 Gig Hdd (90 Gig wordt binnenkort geinstalleerd... ;D) Ik draai (dus) nog OS 9.2.2.
Geef toe dat de gemiddelde pentium-weet-ik-veel sneller zal zijn, maar kleurmanagement is op een Mac makkelijker (IMHO), en bepaalde programma"s (zoals Quark) werken op de Mac net iets beter (niet noodzakelijk sneller)....
En als je in Photoshop een keer aan de Mac sneltoetsen gewend bent, wordt je dus helemaal gek van die windowstoets op de plaats van de alt.....
Als het schip met geld komt (nog lang niet dus), komt er een G5 met Eizo monitor . . .

MxMasterMike

Bericht door MxMasterMike » wo feb 16, 2005 1:43 pm

Plons schreef:
Hij beweerde dat hij voor veel minder dan de helft van de prijs mij een toren kon bouwen die sneller was als een G5 in mijn configuratie (6000 euro).

Tel dan wel ff alle dagen die je kwijt bent aan systeem gezeur, virussen, ergernissen etc, erbij op. En ga dan nog eens kijken of je nog steeds zo goedkoop uit bent.

Sven

Bericht door Sven » wo feb 16, 2005 2:06 pm

MxMasterMike schreef:
[
Plons schreef:

Tel dan wel ff alle dagen die je kwijt bent aan systeem gezeur, virussen, ergernissen etc, erbij op. En ga dan nog eens kijken of je nog steeds zo goedkoop uit bent.

Als Mac op een positie als windows zou staan, zou er ook steeds meer ergernis komen omdat er een stuk of 3 miljard mensen die het gebruiken. Geen wonder dat er dan lekken worden ontdekt.

Brum.

Bericht door Brum. » wo feb 16, 2005 2:09 pm

MxMasterMike schreef:
[
Plons schreef:

Jup.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo feb 16, 2005 2:22 pm

De tering .. jullie moeten allemaal naar de Gathering of the Tweakers.. daar zitten nog meer van die freaks als jullie. :P

cHoc

Bericht door cHoc » wo feb 16, 2005 2:36 pm

Caramba schreef:
Wel zou je 350W Aopen voeding roet in het eten kunnen gooien

dat zou mee kunnen vallen, die Aopen voedingen kunnen zich met de beste merken meten, maar als je voor het overclocken een andere voeding wilt nemen, neem dan wel een merk voeding bv. Antec.

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo feb 16, 2005 2:43 pm

Nu we het toch over computers hebben ;D: iemand nog een PS2 tekoop? mail me!

terug op het onderwerp: Ik moet zeggen dat ik altijd gehannis heb gehad met virussen etc, alleen sinds ik deze comp heb (voor specs zie hierboven) sinds twee jaar, heb ik geen problemen meer. Eén keer per week met Spysoft S&D en ad-aware SE erdoorheen en alles is en blijft goed. Ook ben ik tevreden over XP SP2: eindelijk een firewall die niet conflicteerd met mn virusscan en zelfs een n00b als ik kan em bedienen!

Caramba

Bericht door Caramba » wo feb 16, 2005 6:30 pm

Caramba schreef: Nog 1 ding, als je computer niet meer op wil starten (vanwege te hoge overclock), moet je hem uitzetten en met INSERT ingedrukt je computer weer aanzetten. Als het goed is worden dan meteen alle standaard waardes van je BIOS terug gezet en kan je direct weer verder proberen :)
[
Luc schreef: Batterij moederbord verwijderen en kortsluiten helpt ook.
Klopt Luc, maar Insert ingedrukt houden is toch veel makkelijker? En als je de batterij kortsluit zijn al je BIOS instellingen weg. Met de Insert toets wordt alleen het zogeheten CPU Soft Menu (1 pagina waar alle overclock instellingen staan) gereset. De rest van je BIOS instellingen blijft dan behouden.

(Disclaimer: Alleen bij Abit moederborden getest, maar bij anderen zou het ook moeten/kunnen werken)

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo feb 16, 2005 7:09 pm

http://www.sleepers.nl/mac/

En ik gebruik gewoon een Acer Travelmate 4501 bla bla Laptopje!
Werkt uitstekent!

Animine

Bericht door Animine » wo feb 16, 2005 7:15 pm

MxMasterMike schreef:
[
Plons schreef:

Systeemgezeur? Nooit last van, kwestie van een goede installatie.
Virussen? Nooit last van, eenmalige investering in McAfee anti-virus en firewall en opgelost...
Ergenissen af en toe, maar dit ligt meer aan de oude hardware van m"n pc.
Dus ja met pc nog steeds goedkoper uit... ;D

grtz
Animine

pnerum

Bericht door pnerum » wo feb 16, 2005 10:27 pm

Ik gebruik een PowerBook G4 500. Eerste revisie, dus 4 jaar oud. Ik kan nog steeds alles goed draaien, nooit mijn systeem opnieuw geinstalleerd. Alleen over gekloond om er een grotere HD in te zetten. Hoevaak hebben de pc gebruikers de laatste 4 jaar hun windows machine opnieuw geinstalleerd? ::)
Ik ben ook systeembeheerder van meer dan 150 mac"s. Dat beheer ik in mijn eentje.....Apple staat er om bekend dat ze een zeer laag TCO (total cost of ownership) hebben. Ik beweer niet dat een Mac sneller is dan een pc, maar toch zeker bijna net zo snel, tel daar Mac OS X als besturingssysteem bij op, dan wordt de keuze makkelijk voor mij.

Sorry jongens, maar ik heb naast het mountainbiken nog een andere passie.....

ps.
ik ga over een tijdje alle G5 en G4 machine"s in een grid (met Apple software wat gratis in het systeem gebouwd gaat worden Xgrid) zetten om zo een Maya render farm te bouwen. Dan heb ik pas een reken machine. Ik zal dan het aantal gigaflops wat ik met die grid haal, hier wel even plaatsen

Plons

Bericht door Plons » wo feb 16, 2005 10:33 pm

zoals ik duidelijk zei in mijn replic : ik gebruik de die pc enkel voor foto bewerking, internet doe ik via mijn oude pc...

Dust2Dust

Bericht door Dust2Dust » do feb 17, 2005 3:14 pm

Rinse Appelstroop schreef:
Ik weet dat een goeie pc belangrijk is, ben momenteel aan het sparen voor een lap-top als werkpaard. Ja écht waar, mobiliteit is belangrijk:
- SVGA scherm 1400x1050
- Harde schijf minimaal 60gig
- Grafische kaart 265mb
- Lan Netwerkkaart
- Dvd brander
- Pentium ......(nader in te vullen)
- 1024mb.
- Veel USB ingangen
- Breedbeeld

Voor € 1100,- mogelijk?

Nee........ wel iets meer.. kijk eens bij www.Promedion.nl
Een rijk vriendje heeft hun showboat:
De Promedion D900T 17" Breedbeeld, en dan met alle opties..... :P

groet,

D2D

P.S. Dit is niet het merk Medeon van de AH

BLRacing

Bericht door BLRacing » do feb 17, 2005 8:13 pm

FF een nieuws berichtje tussendoor.

;D ;D ;D
Microsoft organiseerd een terugroepactie voor 14.1 miljoen iksboksen.
Voedingskabeltje kan defect zijn en brandschade veroorzaken aan interne componenten of zelfs meer.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma feb 21, 2005 4:16 pm

De hele xbox zelf kan ook in de fik vliegen ;D
jullie hebben wel goeie pc"s, ik zit op een 3 jaar oude laptop met Radeon 9000 en een Pentium 4 2,4 Ghz en een fan die nooit werkt wardoor mn laptop steeds uitvalt :?

Loeky

Bericht door Loeky » ma feb 21, 2005 4:25 pm

Afbeelding

zegt genoeg.... ::)

Caramba

Bericht door Caramba » ma feb 21, 2005 6:19 pm

Freeridin Dragon schreef:
De hele xbox zelf kan ook in de fik vliegen ;D
jullie hebben wel goeie pc"s, ik zit op een 3 jaar oude laptop met Radeon 9000 en een Pentium 4 2,4 Ghz en een fan die nooit werkt wardoor mn laptop steeds uitvalt :?

Wat is het merk van je notebook? Fannetje vervangen is niet ingewikkeld of duur.

Plaats reactie