Ik overweeg een nieuwe zadelpen en wel eentje die mijn 29,4 zitbuis dient te vullen. Pennen in die maat zijn niet echt dik gezaaid. Zover ik weet; Roox S4.2, Thomson Elite en Shannon HardCore&Light.
Ik wil eigenlijk toch wel serieus "setback" op mijn pen. Dat gaat met geen van deze pennen lukken. Thomson heeft wel een "setback" model, maar die komt weer niet in 29,4. :P
Dan kan je natuurlijk bijvoorbeeld een X-lite aanschaffen in 27,2 en dan een shim aanwenden. Raak ik niet direct enthousiast van. Heb ooit eens een carbon pen gecombineerd met shim en dat ding gleed dus zo naar beneden mijn frame in. Wellicht met alu minder voor de hand liggend.
Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe de ervaringen van anderen mbt alu pennen en shims zijn. Ik wil graag een beetje zekerheid, want een peperdure pen + shim aanschaffen en dan tot de conclusie komen dat het helemaal niet werkt is natuurlijk niet echt tof.

Wat ik trouwens raar vind is dat om eoa stomme reden alle shims in 7/8cm komen. Kunnen ze er nou niet eentje maken van minimaal 12cm lang?!
Ok, drietal vragen dus:
1) Heb ik wellicht een "high profile" (dus geen BBB) pen in 29,4 over het hoofd gezien?
2) Zadelpen met shim; werkt dat?
3) Zijn er ook langere shims te krijgen?
Dank :-*