Santa Cruz Heckler "04 incl. 5th Element

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Cubeman
Re:Santa Cruz Heckler "04 incl. 5th Element

Bericht door Cubeman » vr dec 31, 2004 8:49 pm

Plons schreef:
En toch vind ik hem reuze mooi !

Amen to that!

Plons

Bericht door Plons » za jan 01, 2005 5:55 pm

alaaf !

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di jan 04, 2005 12:17 pm

zeg dekerfs, een medium heckler is geschikt voor mensen tot 1.78m volgens de site. maar omdat een medium er beter uitziet rijden veel mensen die eigenlijk een large zouden moeten hebben toch een medium. nu vraag ik me af, ben jij ook langer dan 1.78m en zo ja, maakt t veel uit als je dan toch de medium rijdt? (ik ben 1.84). Net als plons (1.82)met zn medium 5 spot (tot 1.75), las ik ergens. (en jij katze, hebt toch ook een med heckler??)
met de zadelpen zal t wel gaan schat ik, maar hoe zit t met de lengte van je stem etc? (korte stems vind ik lekker sturen (50mm))
het lijkt me namelijk echt zwaar kut als achteraf blijkt dat je de verkeerde maat gekocht hebt. er is nergens in de buurt een mogelijkheid om zon fiets uit testen in twee maten namelijk.
En lijkt t nou net zo of zit er verschil in de trans red kleur in vergelijking met andere hecklers op bijv pinkbike?
wat een vragen allemaal, thanx anyway ;)

sgsdebruijn

Bericht door sgsdebruijn » di jan 04, 2005 1:26 pm

Sir Gonz Lays.. schreef:
zeg dekerfs, een medium heckler is geschikt voor mensen tot 1.78m volgens de site. maar omdat een medium er beter uitziet rijden veel mensen die eigenlijk een large zouden moeten hebben toch een medium. nu vraag ik me af, ben jij ook langer dan 1.78m en zo ja, maakt t veel uit als je dan toch de medium rijdt? (ik ben 1.84). Net als plons (1.82)met zn medium 5 spot (tot 1.75), las ik ergens. (en jij katze, hebt toch ook een med heckler??)
met de zadelpen zal t wel gaan schat ik, maar hoe zit t met de lengte van je stem etc? (korte stems vind ik lekker sturen (50mm))
het lijkt me namelijk echt zwaar kut als achteraf blijkt dat je de verkeerde maat gekocht hebt. er is nergens in de buurt een mogelijkheid om zon fiets uit testen in twee maten namelijk.
En lijkt t nou net zo of zit er verschil in de trans red kleur in vergelijking met andere hecklers op bijv pinkbike?
wat een vragen allemaal, thanx anyway ;)

Als je problemen wilt met je rug moet je gewoon een te klein frame kopen en een te korte stuurpen,
ik had dat dus ook gedaan met als resultaat dat ik al 6 weken niet op een fiets heb mogen zitten en niet naar de sportschool ben geweest voor krachttraining.

Ik zou ermee uitkijken, met een te korte bovenbuis / stuurpen combi ga je met een holle rug fietsen,
waardoor de tussenwervel schijven naar naar buiten tegen je zenuwen gaan drukken met alle gevolgen van dien. Voordat je er echt last van gaat krijgen dat kan wel even duren, maar problemen gaan komen.

Ik heb me op laten meten via www.bikefitting.com, gewoon een standaard meting is goed,
dan weet je alle maten die op jou van toepassing zijn,

Succes,

Sebastiaan

michel2

Bericht door michel2 » di jan 04, 2005 5:23 pm

ik geloof niet dat die fitting meuk, rekening houd met dit type fiets, ik bedoel dat je jezelf beter kunt afvragen hou je huidige fiets is hoe die bevalt en of die min of meer overheen komt met wat je wilt aanschaffen, veel twijfel sprreek je met de verkopster of je haar even mag proberen !!
zover mijn centjes twee )

sgsdebruijn

Bericht door sgsdebruijn » di jan 04, 2005 5:46 pm

michel2 schreef: ik geloof niet dat die fitting meuk, rekening houd met dit type fiets, ik bedoel dat je jezelf beter kunt afvragen hou je huidige fiets is hoe die bevalt en of die min of meer overheen komt met wat je wilt aanschaffen, veel twijfel sprreek je met de verkopster of je haar even mag proberen !!
zover mijn centjes twee )
Als je fiets bevalt moet je hem vooral zo houden, wie weet zijn dat de ideale maten voor jou,
maar volgens mij had iemand zijn twijfels over de afmeting en daarop geef ik mijn visie die gerelateerd is aan persoonlijke ervaring.

Ik denk dat er voor ieder tak van mountainbiken "ideale" maten bestaan! dus ook voor freeride of wat dan ook.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ::)

sorry Dekerf"s

k@tze

Bericht door k@tze » di jan 04, 2005 6:24 pm

[Sir Gonz Lays]
zeg dekerfs, nu vraag ik me af, ben jij ook langer dan 1.78m en zo ja, maakt t veel uit als je dan toch de medium rijdt? hihihihihi, laat het hem maar niet horen ;)

en jij katze, hebt toch ook een med heckler?? yep, ik heb een medium en laat ik nu net 1,78 zijn. Ik denk echter dat de medium heckler ook voor iets (tot 1.80m) grotere mensen kan. Ik gebruik een 70mm stuurpen en dit is voor mij precies genoeg voor enduro tochten. Gebruik je de Heckler voor 4x of street dan kun je volstaan met 50mm of wellicht 0mm.Maar voor xc of enduro zou ik als je groter bent zeker geen kortere pen gebruiken. Je ziet ze op internet ook wel met lange 120mm pennen, maar hoe dat rijd weet ik niet.

En lijkt t nou net zo of zit er verschil in de trans red kleur in vergelijking met andere hecklers op bijv pinkbike? de transreds zijn allemaal gelijk, je zou die kleur eens in het echt moeten zien in de schaduw en in de zon, die kleur schitterd gewoon

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jan 04, 2005 8:04 pm

Sir Gonz Lays.. schreef:
......................wat een vragen allemaal, thanx anyway ;)

Jaja... en kopen ho maar!

;)

Katze heeft inmiddels al een alles omvattend antwoord gegeven. Mij is deze maat me eigenlijk te groot. Heb liever een fiets met een iets lagere stand-over clearance. De vervanger zal dan ook kleiner zijn.

Plons

Bericht door Plons » di jan 04, 2005 8:39 pm

Als je voeten groter zijn dan de lengte van je benen, dan moet je inderdaad een kleiner velooke nemen !

En bij de turnclub gaan !

Cubeman

Bericht door Cubeman » di jan 04, 2005 8:49 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
Sir Gonz Lays.. schreef:

;)

Katze heeft inmiddels al een alles omvattend antwoord gegeven. Mij is deze maat me eigenlijk te groot. Heb liever een fiets met een iets lagere stand-over clearance. De vervanger zal dan ook kleiner zijn.
[/quote]

Dus je erkent dat je gewoon een dwerg bent :D
Niks mis mee hoor, dwergen moeten er ook zijn ;D

Bruno

Bericht door Bruno » di jan 04, 2005 9:19 pm

"t is allemaal relatief he die opgegeven informatie, hangt ook af van je persoonlijke lichaamsbouw, mss heb je een superlang lijf met stompjes van armen en benen, of heb je benen tot aan je oksels en armen die over de grond slepen ;D

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di jan 04, 2005 10:06 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
Sir Gonz Lays.. schreef:

;)

[/quote]

Hmmm, ik heb nog een nieuw frame liggen, Heckler, maat S ;)

Interesse? 1050 euro? ;)

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo jan 05, 2005 7:47 pm

via bikefitting kom ik op een 48 cm seattube uit. dan is t dus beter om een large heckler te kopen.... jammer dekerfs. :"( het was me een genoegen 8)

bettes

Bericht door bettes » wo jan 05, 2005 7:53 pm

Sir Gonz Lays.. schreef:
via bikefitting kom ik op een 48 cm seattube uit. dan is t dus beter om een large heckler te kopen.... jammer dekerfs. :"( het was me een genoegen 8)

Mag ik wel even opmerken dat dat soort metingen meestal een xc geometrie geven en dus geen rekening houden met het enduro/technisch karakter van een heckler... Grote fietsen en technisch rijden gaan gewoon niet samen.

Als je ziet dat zelfs mensen die door bv bioracer een fiets aangemeten krijgen op een veel te groot frame zitten. voorbeeldje: iemand van mijn club is 1m87 groot en ze hadden hem een 21" kader aangeraden... sorry maar dat kan toch gewoon niet dan heeft die man 10cm zadelpen om uit te steken.

Ik zou zeggen ga em eens proefzitten... dan weet je pas of hij past of niet.

greetz
bettes

Plons

Bericht door Plons » wo jan 05, 2005 8:01 pm

ik heb mij ook laten meten bij bikefitting : waardeloos, wat zei zeiden is gewoon redeneren dat het een race fiets is.

opgelet voor mijn race fietsen gebruik i khet wel

toen ik het toepaste op mijn mtb was ik net een mongool !

rene

Bericht door rene » wo jan 05, 2005 8:08 pm

Sir Gonz Lays.. schreef:

Volgens mij is de lengte van de toptube belangrijker om te weten of een frame "past"
seattube lengte is om ook afhankelijk van de hoeveelheid "slope" van een frame. Meten is in dit geval niet altijd weten... Passen werkt beter . . .

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 05, 2005 8:17 pm

Plons schreef:
toen ik het toepaste op mijn mtb was ik net een mongool !

alleen toen...? ;D

maar serieus, ik ben zelf 1.83, heb een normaal postuur (mag ik denk ik toch wel zeggen) en heb al enkele malen op zowel de fiets van DK als van Katze gereden en die fiets zit mij echt als gegoten. Ik denk dus dat jij met een Medium goed uit de voeten zult kunnen, Sir Gonz Lays

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr jan 07, 2005 1:16 am

damn, ik denk dat het heel moeilijk wordt, ik hoop stiekum namelijk ook dat een med. goed past.. (maar dan wel over twee maanden, zoals vermeld ivm werk)

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » zo jan 09, 2005 2:44 am

geweldig mooi frame
spijtig dat ik al een fully heb en niet over het nodige kapitaal beschik anders had ik die gekocht
komaan mensen kopen die handel
dekerfs wat kennende zal dat beestje in perfecte staat zijn
veel succes met de verkoop !!

Enduro

Bericht door Enduro » zo jan 09, 2005 8:50 pm

indien je die stuurpen ook los verkoopt, hoe lang is die en voor hoeveel?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jan 09, 2005 9:35 pm

Enduro schreef:
indien je die stuurpen ook los verkoopt, hoe lang is die en voor hoeveel?

Ik heb 2 lengtes liggen. 90mm en 110mm. Ik moet nog even kijken welke ik nodig ga hebben voor de vervanger. Gok toch de 90mm, of ga zelfs nog korter. Doe eens een bod?

Enduro

Bericht door Enduro » zo jan 09, 2005 9:53 pm

damn, ik heb een 100 nodig eigenlijk

80 was me te kort voor xc

de 110 die ik nu heb stoort een beetje bij het afdalen, maar ik denk dat ik "m wel ga houden

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jan 09, 2005 10:15 pm

110 of 100 mm is niet echt een groot verschil. Denk je werkelijk dat dat zoveel uit gaat maken? Mocht die 110 te lang zijn, zou ik echt een groter verschil nemen, om echt wat te merken.

Mijn 90mm doe ik nog even niet weg.

Enduro

Bericht door Enduro » zo jan 09, 2005 10:25 pm

Sorry, een 110 Thomson kopen terwijl ik al een 110 rijd, vind ik wat té...

Toch bedankt.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jan 09, 2005 10:41 pm

Enduro schreef:
Sorry, een 110 Thomson kopen terwijl ik al een 110 rijd, vind ik wat té...

Toch bedankt.

Ghehe, zo bedoelde ik het niet natuurlijk.. maar ok ;)

Plaats reactie