Weken, wat zeg ik, MAANDEN zitten wachten op mijn onderdeeltjes maar daar is"tie dan eindelijk...mijn nieuwe Sintesi Python. Na wat maandjes op de "oude" van een DP"er alhier te hebben rondgedingest heb ik de hand weten te leggen op een nieuw en ongebruikt frame van een Python duall.
Direct wat deeltjes doorgegeven aan de importeur en na wat dagen (weken, maanden) gewacht te hebben eindelijk alles compleet en ready to build!
De voorderailleur is een E-type XTR 2004 die via een onderliggende kabel wordt bediend, achter een low-normal XTR 2002 derailleur in combinatie met de 2004 XT duall-control shifters. (ik heb er nog geen ervaring mee dus dat kan ik nu mooi es even uitproberen ;D)
Vervolgens de aandrijflijn van XT uit de kast gepakt (werd anders toch maar stoffig), daaraan een setje Egg Beaters C geschroefd en aan de overgebleven gaten in de shifterunits een paar leidingen geprikt met aan het eind de oude vertrouwde XT 4 zuiger remmetjes. De schijven zijn van Braking, een Italiaanse firma die zich met name op de cross en zelfbouw-motoren inlaat maar sinds kort dus ook mooie [font=Verdana]"wavy"[/font] schijfje voor fietsen maakt. (voor de geinteresseerden: van 160 , 165, 170,180,185, 200 en 203 mm doorsnee). Voorop zit een 185 en achter een 160.
De wielset is nu nog even een Xero Element setje maar deze worden vervangen voor een setje XT-DT-Mavic 317 disc"s, alles in het zwart uiteraard. Rubber is van Bontrager, Jones 2.2
De achterdemper gaat nog veranderen maar ik heb nog even geen idee wat het gaat worden, ik denk iets van Manitou maar wie weet wat ik tegen ga komen. Verdere topping is een Easton stuur en stuurpen met lockgrip handvatten en een (nu nog even) no-name zadelpen met daarop een Flite van Selle Italia. Vandaag mee naar huis gereden en ja...ut rijdt aardig wat beter dan dat ouwe kraakding (verbindingbus in frame aan gort dus ietwat kraak en piepfiets).
Hier wat fotows!

Is het al zondag! ;D