Eindeluk!!!!! part 2! Update! Nieuws!

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Grobbebol
Eindeluk!!!!! part 2! Update! Nieuws!

Bericht door Grobbebol » vr okt 22, 2004 8:18 pm

Eindeluk, eindeluk, eindeluk is ie af!

Weken, wat zeg ik, MAANDEN zitten wachten op mijn onderdeeltjes maar daar is"tie dan eindelijk...mijn nieuwe Sintesi Python. Na wat maandjes op de "oude" van een DP"er alhier te hebben rondgedingest heb ik de hand weten te leggen op een nieuw en ongebruikt frame van een Python duall.

Direct wat deeltjes doorgegeven aan de importeur en na wat dagen (weken, maanden) gewacht te hebben eindelijk alles compleet en ready to build!
De voorderailleur is een E-type XTR 2004 die via een onderliggende kabel wordt bediend, achter een low-normal XTR 2002 derailleur in combinatie met de 2004 XT duall-control shifters. (ik heb er nog geen ervaring mee dus dat kan ik nu mooi es even uitproberen ;D)
Vervolgens de aandrijflijn van XT uit de kast gepakt (werd anders toch maar stoffig), daaraan een setje Egg Beaters C geschroefd en aan de overgebleven gaten in de shifterunits een paar leidingen geprikt met aan het eind de oude vertrouwde XT 4 zuiger remmetjes. De schijven zijn van Braking, een Italiaanse firma die zich met name op de cross en zelfbouw-motoren inlaat maar sinds kort dus ook mooie [font=Verdana]"wavy"[/font] schijfje voor fietsen maakt. (voor de geinteresseerden: van 160 , 165, 170,180,185, 200 en 203 mm doorsnee). Voorop zit een 185 en achter een 160.

De wielset is nu nog even een Xero Element setje maar deze worden vervangen voor een setje XT-DT-Mavic 317 disc"s, alles in het zwart uiteraard. Rubber is van Bontrager, Jones 2.2
De achterdemper gaat nog veranderen maar ik heb nog even geen idee wat het gaat worden, ik denk iets van Manitou maar wie weet wat ik tegen ga komen. Verdere topping is een Easton stuur en stuurpen met lockgrip handvatten en een (nu nog even) no-name zadelpen met daarop een Flite van Selle Italia. Vandaag mee naar huis gereden en ja...ut rijdt aardig wat beter dan dat ouwe kraakding (verbindingbus in frame aan gort dus ietwat kraak en piepfiets).

Hier wat fotows!Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is het al zondag! ;D

backbone

Re:Eindeluk!!!!!

Bericht door backbone » vr okt 22, 2004 8:34 pm

Hey

mooie bike :o
en oowk goede onderdele ::) ::)
veel plezier dermee he ;D

groete stefan :D

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr okt 22, 2004 9:43 pm

backbone schreef:
Hey

mooie bike :o
en oowk goede onderdele ::) ::)
veel plezier dermee he ;D

groete stefan :D

en bedankt he... :D

Pimiento

Bericht door Pimiento » za okt 23, 2004 9:42 am

Skoon frame hoor! En mooie schijven ook. Mooie bike, veel plezier dr mee!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za okt 23, 2004 9:48 am

Ziet er heel mooi uit, ben wel benieuwd hoe dit rijdt.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » zo okt 24, 2004 12:51 pm

Vanmorgen was het dan eindelijk zo ver...het was zondag ;D

Ondanks de regen die ik eigenlijk liever niet gehad had (t"is toch de eerste keer he) in het zadel geklommen en bij mij in de buurt wat paadjes opgezocht. Ik mag absoluut niet klagen tot zover want het enige dat niet helemaal top was was de achterschijf, die zingt een beetje bij hard aanzetten en dat vind ik storend. De aanbouw voorderailleur werkt perfect! Kettinglijn is redelijk (beter dan bij mijn andere Python) en schakelt gewoon goed op en af. Het schakelen met de flappers is wel even wennen maar ik heb nog niet "gemist".

Al met al een geslaagd project tot nog toe, al was het vandaag niet echt zwaar of technies terein. Komt nog wel ;D

Grobbebol

Re:Eindeluk!!!!! part 2

Bericht door Grobbebol » zo feb 06, 2005 12:20 pm

Hier een update van de Sintesi, nu een paar maandjes verder...Sinds deze week is de laatste (?!) verandering aangebracht in de vorm van een Fox Vanilla RLC 125. Moet nog wel even omzetten naar 100 mm maar even wachten op de bushings. Eerder zijn de achterdemper, remklauwtjes en wielset ingeruild. Achterdemper is een Magura Air cp geworden en de remklauwen de "nieuwe"XT"s. De wielset is opgebouwd met oude XT naven(wel nieuwe natuurlijk), Mavic 317 disc velgen en dit alles wordt bijeen gehouden met DT spaken en nippels. Ook de banden zijn veranderd naar iets smallere versies van Specialized, Roll X. Iets meer modderclearence aan de achtervork was toch wel lekker... ;D
Verder rijdt dit alles als of het ervoor is gemaakt, licht (rond de 11 kg), stijf, veel grip met deze banden en die vork he...
Okee, ik heb er natuurlijk ook weer wat foto"s van gemaakt dus bij deze!Afbeelding
Afbeelding

In de achtergrond staat m"n stadsorgel waar ik elke dag mee door de stad cross, eigenlijk de basis van de bouw van dit fietsie...frame kwam van een DPér af met een klein scheurtje en was eigenlijk voor de lol dat ik die kocht, gewoon om eens te klooien met verschillende achterdempers. Maar na het lassen en spuiten was ik eigenlijk wel een beetje weg van dit model en na het opbouwen reed het ook nog eens erg goed dus vandaar op zoek naar een nieuw frame en vandaar dus dit topic. Okee, ook nog een fotowke van die ouwe dan ;D
Afbeelding

zonoskar

Re:Eindeluk!!!!! part 2! Update! Nieuws!

Bericht door zonoskar » zo feb 06, 2005 12:41 pm

Waar haal je die bushings voor die Fox vork? Toen ik daar vorig jaar naar vroeg, was het antwoord dat dit niet bestond omdat de bushings een leven mee gaan.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » zo feb 06, 2005 12:46 pm

Ik hoop via Sabma, ik ga er dinsdag voor bellen. Laat het wel even weten dan, prijs, levertijd etc.

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo feb 06, 2005 1:51 pm

Mooie fiets man, maar 11 kilogram geloof ik nooit ;D . Je hebt maar een paar lichte spullen erop zitten. Zware spullen zijn een Vanilla, x-tasy zadelpen, zware easton pen en stuur, zadel, roll-x banden. 11 kg ga je gewoon nooit halen met deze setup.
Voor de rest weer eens wat anders dan een specialized of RM"etje ;D ;)

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » zo feb 06, 2005 1:59 pm

Dan is mijn weegschaal stuk...maar niet verder vertellen hoor want mijn vriendin vindt het prima als ie te weinig aangeeft ;)

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma feb 07, 2005 2:32 pm

Volgens Mario van Sabma zijn de delen gewoon leverbaar en heeft hij een setje toegestuurd.
Kosten ongeveer 3 euro per stuk...

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma feb 07, 2005 8:37 pm

Oh, noem je dat bushings. Ik dacht dat je het over de glijlagers (=bushings) had. Die afstandsbusjes kun je iig krijgen ja.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma feb 07, 2005 9:41 pm

Sorry, voor mij is een glijlager ook een bushing maar...
volgens Mario zijn het bushings of bussen, maar hij spreekt een iets andere taal eh,
hij heeft het ook over reducers, terwijl wij dat spacers noemen ;D

Plaats reactie