De prijs voor de fiets: 1799 euro
Laat het nu zo zijn dat ik op zoek ben naar een hele mooie bike, echter heb ik mezelf zo`n beetje het maximumbudget gestelt van 1650 euro. Ik vind de bike prachtig en het carbon frame en de vork zijn super.
Normaal kost de bike 3700 euro, dan is hij afgemonteerd met meerendeels XT onderdelen.
Ik zit nu te twijfelen om 2 redenen:
- Nu heb ik deore onderdelen welke het bij mij gewoon niet houden, 100 km in de week biken trekken ze niet. Door weer en wind, door blubber en duinen etc. Heb ik geen XT nodig? Hoeveel minder is LX dan XT de verkoper in de winkel deed heel min over het verschi, logisch want hij wil me een bike verkopen.
-Is dat Carbon frame het waard om mn budget te boven te gaan? Ik hoor verschillende verhalen over carbon, het zou 10 x sterker zijn en lichter, toch zijn er mensen die het geldverspilling vinden.
Wat raden jullie me aan? Proberen te pingelen richting 1700 of de prijs zo houden met XT derailleurs erop? Of gewoon KOPEN...
Zo ziet de bike eruit:

Is dit frame nu zoveel beter dan het HTX 7500 frame van Ghost, welke ook slechts 1600 gram weegt en waar ik een complete XT 2004 afgemonteerde bike, inclusief skareb comp van 2004 kan kopen voor 1450 euro

Kortom: [glow=red,2,300]Wie van de 2??[/glow], het verschil is toch 350 euro en de Trek is "slechts" LX afgemonteerd, terwijl de Ghost XT heeft en slechts 10,25 kg weegt, daar waar de RS Sid weer beter is dan de Skareb comp.