scheur

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
futura
scheur

Bericht door futura » za feb 14, 2004 9:28 pm

Hoi, weet er iemand of je een scheur in een composietframe kan laten herstellen?

GTLTS

Re:scheur

Bericht door GTLTS » za feb 14, 2004 9:43 pm

ja, dat kan.......alleen je wilt geen prijzen weten...

futura

Bericht door futura » za feb 14, 2004 10:08 pm

Lol GTLTS, wat moet ik me daar bij voorstellen? Het is een Giant MCM team, is nog geen jaar oud. Ik ben stevig aangereden door een auto, dr zit een scheur van ongeveer 5 cm in de bovenbuis. Zonde om hem nu al aan de haak te hangen :(

zonoskar

Bericht door zonoskar » za feb 14, 2004 10:47 pm

Da"s toch verzekeringswerk, of niet? Dan krijg je gewoon een nieuwe. Of reed je zonder licht op de verkeerde weghelft op de stoep door het rood met losse handen?

futura

Bericht door futura » za feb 14, 2004 11:08 pm

nieuwe??? I wish..ik was helemaal in m"n recht.Verzekering wil maar 2/3 van de nieuwwaarde geven, dan heb ik nog een tegenexpertise laten doen of ik moest het nog met minder stellen.Heeft bijna een jaar geduurd om mijn centen los te peuteren....

Christiaan

Bericht door Christiaan » za feb 14, 2004 11:10 pm

Zou hem zeker niet latne repareren, vele te riskant

Gewoon een nieuw frame kopen

futura

Bericht door futura » za feb 14, 2004 11:17 pm

Heb reeds een ander frame, maar ik wou gewoon weten of ze zulke schade kunnen reparen...

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » ma feb 16, 2004 8:46 pm

futura schreef:
Heb reeds een ander frame, maar ik wou gewoon weten of ze zulke schade kunnen reparen...

Een MTBmaat van mij heeft een nieuw Trek 9.8 frame van de fabriek gekregen, nadat de vorige eerst een scheurtje bij het zadel had en vervolgens uit elkaar spatte. Dit tweede frame heeft ook al weer een scheurtje op dezelfde plek bij het zadel en zal eerdaags ook wel weer desintegreren.

Abuse that Sl*t

Bericht door Abuse that Sl*t » ma feb 16, 2004 11:13 pm

ik zou giant is lief aankijken, ze zijn namelijk erg makkelijk met garantie, en je hebt ook niet echt een goede reden nodig bij hun om wat nieuws te krijgen.... 8)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di feb 17, 2004 10:45 am

afblijven.
Want behalve die ene duidelijke scheur zit je bijna zeker nog met een hoop microscheuren of opgelopen spanningen waar ie bij de eerstvolgende rit gaat breken.

jojo

Bericht door jojo » di feb 17, 2004 8:34 pm

Abuse that Sl*t schreef:
ik zou giant is lief aankijken, ze zijn namelijk erg makkelijk met garantie, en je hebt ook niet echt een goede reden nodig bij hun om wat nieuws te krijgen.... 8)

Mijn idee ook ;)

BLRacing

Bericht door BLRacing » di feb 17, 2004 9:30 pm

Ik kende iemand die bij Fokker in Hoogeveen werkte op de composieten afdeling. Hij had zijn Trek carbon hardtail gerepareerd met overlappende stukjes carbon. Eerst alle lak en verf verwijderen, daarna met een chemisch goedje bewerkt en opgeruwd. En patchen maar. Er zijn verschillende reparatie tools voor op de markt maar ik weet er weinig van af behalve dat deze patches soms sterker zijn dan het origineel. Ze worden ook gebruikt bij het repareren van composieten vliegtuigonderdelen.
Afblijven is mijn advies ;)

DOc

Bericht door DOc » wo feb 18, 2004 11:01 am

jojo schreef:
[
Abuse that Sl*t schreef:

Mijn idee ook ;)

Dat heb ik al vaker gehoord, en moet echt heel makkelijk wezen om weer een frame van gaint weer te krijgen.

ps: een scheur is bij mij een ander frame :?

vette ranger
Contacteer:

Bericht door vette ranger » zo feb 22, 2004 11:04 pm

Kleine Benjamin schreef:
Ik kende iemand die bij Fokker in Hoogeveen werkte op de composieten afdeling. Hij had zijn Trek carbon hardtail gerepareerd met overlappende stukjes carbon. Eerst alle lak en verf verwijderen, daarna met een chemisch goedje bewerkt en opgeruwd. En patchen maar. Er zijn verschillende reparatie tools voor op de markt maar ik weet er weinig van af behalve dat deze patches soms sterker zijn dan het origineel. Ze worden ook gebruikt bij het repareren van composieten vliegtuigonderdelen.
Afblijven is mijn advies ;)

een leraar bij mij op school ( ook van fokker ) werkte alleen op de ruimtevaartafdeling maar dat is niet boeiend
vertelde mij dat het herstelde plekje sterk tot sterker kan zijn alleen de overgang van het hersteld plekje naar het originele materiaal slapper is

Plaats reactie