scheur
Moderator:Beheerders
Re:scheur
Lol GTLTS, wat moet ik me daar bij voorstellen? Het is een Giant MCM team, is nog geen jaar oud. Ik ben stevig aangereden door een auto, dr zit een scheur van ongeveer 5 cm in de bovenbuis. Zonde om hem nu al aan de haak te hangen

nieuwe??? I wish..ik was helemaal in m"n recht.Verzekering wil maar 2/3 van de nieuwwaarde geven, dan heb ik nog een tegenexpertise laten doen of ik moest het nog met minder stellen.Heeft bijna een jaar geduurd om mijn centen los te peuteren....
-
Zou hem zeker niet latne repareren, vele te riskant
Gewoon een nieuw frame kopen
Gewoon een nieuw frame kopen
-
futura schreef:
Heb reeds een ander frame, maar ik wou gewoon weten of ze zulke schade kunnen reparen...
Een MTBmaat van mij heeft een nieuw Trek 9.8 frame van de fabriek gekregen, nadat de vorige eerst een scheurtje bij het zadel had en vervolgens uit elkaar spatte. Dit tweede frame heeft ook al weer een scheurtje op dezelfde plek bij het zadel en zal eerdaags ook wel weer desintegreren.
-
ik zou giant is lief aankijken, ze zijn namelijk erg makkelijk met garantie, en je hebt ook niet echt een goede reden nodig bij hun om wat nieuws te krijgen....

-
- Forumbeheerder
afblijven.
Want behalve die ene duidelijke scheur zit je bijna zeker nog met een hoop microscheuren of opgelopen spanningen waar ie bij de eerstvolgende rit gaat breken.
Want behalve die ene duidelijke scheur zit je bijna zeker nog met een hoop microscheuren of opgelopen spanningen waar ie bij de eerstvolgende rit gaat breken.
Ik kende iemand die bij Fokker in Hoogeveen werkte op de composieten afdeling. Hij had zijn Trek carbon hardtail gerepareerd met overlappende stukjes carbon. Eerst alle lak en verf verwijderen, daarna met een chemisch goedje bewerkt en opgeruwd. En patchen maar. Er zijn verschillende reparatie tools voor op de markt maar ik weet er weinig van af behalve dat deze patches soms sterker zijn dan het origineel. Ze worden ook gebruikt bij het repareren van composieten vliegtuigonderdelen.
Afblijven is mijn advies
Afblijven is mijn advies

jojo schreef:
[Abuse that Sl*t schreef:
ik zou giant is lief aankijken, ze zijn namelijk erg makkelijk met garantie, en je hebt ook niet echt een goede reden nodig bij hun om wat nieuws te krijgen....![]()
Mijn idee ook![]()
Dat heb ik al vaker gehoord, en moet echt heel makkelijk wezen om weer een frame van gaint weer te krijgen.
ps: een scheur is bij mij een ander frame

- vette ranger
- Contacteer:
Kleine Benjamin schreef:
Ik kende iemand die bij Fokker in Hoogeveen werkte op de composieten afdeling. Hij had zijn Trek carbon hardtail gerepareerd met overlappende stukjes carbon. Eerst alle lak en verf verwijderen, daarna met een chemisch goedje bewerkt en opgeruwd. En patchen maar. Er zijn verschillende reparatie tools voor op de markt maar ik weet er weinig van af behalve dat deze patches soms sterker zijn dan het origineel. Ze worden ook gebruikt bij het repareren van composieten vliegtuigonderdelen.
Afblijven is mijn advies![]()
een leraar bij mij op school ( ook van fokker ) werkte alleen op de ruimtevaartafdeling maar dat is niet boeiend
vertelde mij dat het herstelde plekje sterk tot sterker kan zijn alleen de overgang van het hersteld plekje naar het originele materiaal slapper is