Nieuwe Avid Juicy valt flink door de mand met de gesmolten remleiding. HOE IS DIT MOGELIJK

Op www.mtbr.com staan een paar reviews. De aller grootste klacht is dat de remklauw tegen de spaken aankomt ::) .Heel erg jammer maar er zijn ook positieve dingen te melden. Zoals het stelschroefje waarmee je het drukpunt kan verplaatsen, is krachtig, moet goed te doseren zijn en de montage is helemaal top.
Shimano: Nieuwe XT is gemaakt uit een stuk. Dacht dat dat juist beter was maar niets is minder waar. Doordat hij zo vreselijk doorbuigd, sluiten de remblokjes wel zo hard en verkeerd af dat hij puntmindering krijgt. De vorige remmen waren denk ik vele malen beter. Saint remklauw is dezelfde als de XT maar dat wist je misschien al. Shimano heeft problemen met de duurzaamheid van hun remblokken.
Aangezien ik zelf een XTR setje heb mag ik ook wel meedoen in de discussie XTR-schijfremmen. Ze zijn niet super krachtig: dat klopt maar net voldoende. De de alu-plaatjes (M07) waar het frictiemateriaal op zit buigd gewoon door bij zwaardere personen: dat heb ik nog niet meegemaakt. Een middelmatige-rem. Ze hebben remblokken van andere merken getest en je kan daardoor bij XTR 50% meer remkracht verwachten

Hope: Er zijn een paar mensen hier op DP die zeggen dat je Hope mini"s moet nemen want dat zijn de beste. Zou kunnen, maar Bike heeft het voor mekaar gekregen de remblokken van de rugplaat, om het zo maar even te noemen, af te remmen. Hope zegt in een reactie dat het een voorserie model remblokken kan zijn. Maar wat heeft de klant hieraan

Ikzelf heb het ook niet echt met Hope en dat is zacht uitgedrukt.
De Hope mono is ook de middelmaat qua remkracht maar voor de rest goed.
De rest was goed tot zeer goed, vooral de formula"s deden de testers hun wenkbrauwen fronzen