Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Koets

Bericht door Koets » ma feb 02, 2009 8:21 pm

Ok dan ga ik maar eens geld wegleggen voor een betere :) wil wel beetje kwaliteit hebben eigenlijk gelijk :D

Thanx!

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » di feb 03, 2009 9:33 am

Gisteren nog een potje gefietst met Nico Vink... Altijd leuk om gelijk wat plaatjes te schieten...
'K vind deze niet helemaal top, maar wilde 'm jullie toch niet onthouden...

Afbeelding

DESL

Bericht door DESL » di feb 03, 2009 8:17 pm

Tilly2 schreef:Gisteren nog een potje gefietst met Nico Vink... Altijd leuk om gelijk wat plaatjes te schieten...

Afbeelding
Niet te bescheiden Tilly, hiervan mag best gezegd worden dat het een net plaatje is!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » di feb 03, 2009 8:32 pm

Agree with DESL

Afbeelding

Vandaag ook mn eerste flitser binnen :) Nu nog ff op trigger enz. wachten

Timmos

Bericht door Timmos » di feb 03, 2009 8:45 pm

DESL schreef:
Tilly2 schreef:Gisteren nog een potje gefietst met Nico Vink... Altijd leuk om gelijk wat plaatjes te schieten...

Afbeelding
Niet te bescheiden Tilly, hiervan mag best gezegd worden dat het een net plaatje is!
foto is netjes Tilly ;)

Roel wanneer kunnen we dennispics van jou kant verwachten nu je een flitser erbij hebt :D

Timmos

Bericht door Timmos » do feb 05, 2009 5:46 pm

nieuwe camara :D canon powershot sx110 is.
Komt nog een extra flitser bij.

Afbeelding

Timmos

Bericht door Timmos » vr feb 06, 2009 9:44 pm

update:

Flitser binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de goede instellingen vinden en ik kan aan de slag :D

Whouz

Bericht door Whouz » vr feb 06, 2009 10:06 pm

Wat voor/welk flitsertje is dat?

Timmos

Bericht door Timmos » vr feb 06, 2009 10:49 pm

is een Canon Flitser HF-DC1 ;)

draadloos en reageert op de flitser van je camara.

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » ma feb 09, 2009 9:49 am

Kristof Lenssens gisteren in Chaudfontaine...

Afbeelding

MarkMeisner
Contacteer:

Bericht door MarkMeisner » ma feb 09, 2009 9:50 pm

Leuk, maar omdat je zo hard geflitst hebt is de complete snelheid uit de foto wat erg jammer is. Er zit beweging in het beeld, maar dat is in de bomen te zien, niet op de grond.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma feb 09, 2009 10:05 pm

MarkMeisner schreef:Leuk, maar omdat je zo hard geflitst hebt is de complete snelheid uit de foto wat erg jammer is.
I have to say I agree...
Ook de foto's van Nico zien er uit alsof ze in het donker gemaakt zijn, probeer iets meer balans te krijgen tussen natuurlijke kleuren en ingeflits, daar worden de foto's levendiger en sprekender van!

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » ma feb 09, 2009 10:47 pm

Met dat baggerweer dat we hier de laatste tijd hebben valt het niet mee om een natuurlijk evenwicht te krijgen en worden de foto's al gauw zoals de bovenstaande...

Een hoop gehannes tussen de juiste combinaties vinden van iso waarde, sluitertijd, diafragma, en invulflits....

Als het zonnetje lekker schijnt gaat dat een heel stuk handiger...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma feb 09, 2009 10:59 pm

Wat met dit soor dingen ook helpt is je flits inzoomen, dus stel dat je op 24mm fotografeert, zet dan je flits op bijv 80mm uiteraard zonder een diffusor ervoor 8)

De grond wordt dan minder verlicht en toont meer snelheid.

Ik vind het trouwens geen verkeerde foto hoor, de balans is mooi!
Daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen...... :angelnot:

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » di feb 10, 2009 7:23 am

BOSS schreef:Wat met dit soor dingen ook helpt is je flits inzoomen, dus stel dat je op 24mm fotografeert, zet dan je flits op bijv 80mm uiteraard zonder een diffusor ervoor 8)

De grond wordt dan minder verlicht en toont meer snelheid.

Ik vind het trouwens geen verkeerde foto hoor, de balans is mooi!
Daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen...... :angelnot:

dussssssss©

Thanks Boss.

Inzoomen is misschien een idee... Ik heb 'm op 24 laten staan omdat ik al zo dicht op het onderwerp zat.. Nog geen meter...

Bij de foto van Nico op m'n Flickr pagina een centimeter of 60............

Koets

Bericht door Koets » vr feb 13, 2009 10:24 pm

M`n kitlens heeft het zo`n beetje begeven kan geen groothoek foto`s meer maken en juist die stand gebruik ik altijd probeer ik het toch dan krijg ik error 99 :x zo`n lekkere algemene error van ik doe het lekker niet :(

Heb al wat tips over de connectors van body en lens schoonmaken geprobeerd maar werkt echt nie meer vanaf standje 24 doet ie t pas weet zo nie hoe je t precies moet noemen :P

Iemand nog een leuke aanrader ? wil wel zo groot mogelijke groothoek 8)
Heb al wel wat mooie lensjes gezien van sigma en tamron maar als iemand
anders een betere optie heeft zegt u t maar :)

Heb een eos 350d btw

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za feb 14, 2009 3:53 pm

Dan moet je deze kopen.

Of anders gewoon weer een kitlens voor 79 nieuw of op Marktplaats sterft het van die dingen zgan.

dussssssss©
DE site

Koets

Bericht door Koets » za feb 14, 2009 4:39 pm

Zat er idd aan te denken ff een zgan kitlens te kopen en dan volgende lens zoiets
wat jij stuurde wel duur gelijk haha hopen op wat financiele meevallers komende tijd maar.

Had zelf deze nog gezien:

http://www.digicamshop.nl/product/27192 ... schiktvoor

en deze:

http://www.digicamshop.nl/product/61563 ... canon.html

Of zeg je ga gelijk maar voor een canon lens als je dan toch voor zo`n groothoek gaat ? ivb kwaliteit e.d.

zonoskar

Bericht door zonoskar » za feb 14, 2009 8:40 pm

Die Tamron is getest op dpreview.com en hij bakte er niks van. Toch maar kijken naar de Sigma 10-20 of de Tokina 12-24mm, dat zijn de beste candidaten als je geen Canon wilt/kunt kopen.

Koets

Bericht door Koets » za feb 14, 2009 9:13 pm

Het gaat idd meer om het niet kunnen kopen :) Ik kan nu ook geen sigma kopen maar dat is sneller haalbaar (nadat ik nog iets voor m`n fiets heb gekocht) dan een canon lens of er moet een mooie via marktplaats oid langskomen. Wil tegen de zomer toch wel een mooie nieuwe lens erbij hebben en dan maar weer eens veel fotograferen al veel te lang niet gedaan :D eerst eens kijken of ik nog op garantie een nieuwe kan krijgen heb zo`n 3jaar verzekering afgesloten bij aanschaf vd camera gaat mischien nog net lukken :D en anders maar een kitlens kopen voor de tussentijd dat moet nog wel lukken :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo feb 18, 2009 12:42 pm

Ok, vanuit dit topic gaan we hier maar even verder.

Tsja, achteraf kijk je een koe altijd in z'n hol......

Er zitten nogal wat tegenstrijdigheden in je reacties op mijn opbouwende kritiek...................twijfelachtig ;)

Wat ik in het algemeen niet begrijp is waarom je foto's aan een magazine geeft waar je zelf niet helemaal achter staat?
Aangezien de magazines er vaak de ballen verstand van hebben kan je op je klompen aanvoelen dat ze de verkeerde gaan kiezen.
Wat ik altijd doe is zelf een selectie maken, deze op low res sturen zodat men kan uitzoeken. Ik retoucheer dan de gekozen beelden zoals ik vind dat ze goed zijn, liefst bepaal ik ook nog de crop. Dat is echter niet altijd mogelijk.

Jij bent de fotograaf, jij bepaalt wat er gebeurt en welke er geplaatst worden. Jij bent toch degene met verstand van fotografie & foto's? Ze vragen je niet voor niets..........

Ook het geval Patrick; als ik dat shirt en de lokatie niet mooi vind dan zou bij mij het shirt uitgaan en de lokatie zou een andere worden. Of eens serie met shirt en een serie zonder shirt.
Wat ik ook niet begrijp is; als je dat shirt al zo lelijk vind.....waarom zet je er dan een bak licht op?

Meer licht is beter zeg jij? Normaal gesproken heb je, bij zonnig weer, 1 schaduw. Dat toont natuurlijk en met de juiste kennis kan je daar prachtige resultaten mee behalen. JE MOET ECHTER WEL WETEN HOE HET LICHT TE GEBRUIKEN!!!!
Ken je de uitdrukking: "Minder is meer", als dat ergens opgaat is het wel bij het licht op een foto.
Meer licht gebruiken is, with all do respect, over het algemeen de onkunde van de fotograaf om om te gaan met de bestaande situatie.
Maar al te vaak zie ik foto's waarbij ik denk, gemiste kans! Mooie lokatie, goede situatie maar het licht verkeerd gebruikt.
Met licht leg je accenten op plekken waar jij ze wilt hebben. Beheers je dit niet dan komen de accenten op de verkeerde plekken en maak je een mindere foto.

Als fotograaf voel ik mij vaak MacGyver, je komt ergens, hebt een aantal attributen tot je beschikking en daar moet je mee proberen te onstanppen.
Ik probeer dat op een natuurlijke manier te doen, liever niet flitsen en als het toch noodzakelijk is...met mate op een natuurlijke manier.
Elke situatie is weer anders en vergt een andere aanpak. Als fotograaf moet je altijd blijven zoeken naar de mooiste oplossing.
Eigenlijk is dit de essentie van fotografie; anitciperen!

@Steelboy....weinig tijd is geen reden om mindere foto's te gaan maken. Regen en mist zijn nou juist van die elementen waardoor ik juist betere foto's kan maken. Gebruik maken van de situatie.....
Als ik een MTB wedstrijd fotografeer doe ik dat liever in de stromende regen dan in het zonnetje.

Er is nog zoveel te leren!!!!!

dusssssss©
DE site

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » wo feb 18, 2009 1:03 pm

Je kan het mooi vertellen BOSS, ik zou gewoon eens aan de praktijk gaan proeven. Soms is er gewoon niet meer tijd, soms kan een lelijk shirt niet uit, en soms is het eindwoord niet aan jou als fotograaf. Al moet je er wel naar streven. In theorie kan ik het ook mooi vertellen. Maar de praktijk is soms anders.

Over gemiste kansen gesproken, jou site staat er ook vol van IN MIJN OGEN. Als het in jou ogen wel de best mogelijke foto's zijn geworden, dan is dat mooi, want het zijn JOU foto's en niet de mijne, JOU IDEE en niet de mijne JOU SMAAK en niet altijd de mijne. Wat dat betreft kun je elke foto bespreken tot je er zuur van wordt, want het volgens iemand zijn smaak gemaakt en dat moet je aanspreken of niet.

Wat dat betreft vind ik dat: "JE MOET DAT LICHT ECHTER WEL WETEN HOE DAT LICHT TE GEBRUIKEN!!!!!" En "Als fotograaf voel ik mij vaak MacGyver" een beetje kortzichtig en een blijk van onkunde als er foto's op je site staan met dikke highlights in de lucht om een gebouw er maar goed belicht op te kunnen krijgen. Dat is in mijn ogen weer totaal niet nodig. Zonder flits kun je prima een foto creeeren waarin alle details behouden blijven. Maar dan moet je wel genoeg tijd nemen en weten hoe je het licht moet gebruiken. Zoals jij dat zegt.

Maar goed, als jij die foto zo bedoeld hebt, dan is dat mooi toch, mij zul je niet horen XD

Misschien treffen we elkaar nog eens in het veld, dan maken we een leuk praatje en maken we er wat moois van.

take it easy,

Dennis

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo feb 18, 2009 1:09 pm

BOSS schreef:@Steelboy....weinig tijd is geen reden om mindere foto's te gaan maken. Regen en mist zijn nou juist van die elementen waardoor ik juist betere foto's kan maken. Gebruik maken van de situatie.....
Dat was niet mijn punt; weinig tijd is een reden om op safe te spelen en niet te gaan experimenteren. Natuurlijk hou je altijd je ogen open voor unieke foto's!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo feb 18, 2009 1:12 pm

Dennis Katinas schreef:Misschien treffen we elkaar nog eens in het veld, dan maken we een leuk praatje en maken we er wat moois van.
Maandag 9 mrt? :)

En laat je niet teveel op stang jagen Dennis, in het wild valt BOSS best mee ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo feb 18, 2009 1:24 pm

Dennis Katinas schreef:
Wat dat betreft vind ik dat: "JE MOET DAT LICHT ECHTER WEL WETEN HOE DAT LICHT TE GEBRUIKEN!!!!!" En "Als fotograaf voel ik mij vaak MacGyver" een beetje kortzichtig en een blijk van onkunde als er foto's op je site staan met dikke highlights in de lucht om een gebouw er maar goed belicht op te kunnen krijgen. Dat is in mijn ogen weer totaal niet nodig. Zonder flits kun je prima een foto creeeren waarin alle details behouden blijven. Maar dan moet je wel genoeg tijd nemen en weten hoe je het licht moet gebruiken. Zoals jij dat zegt.
Kijk, deze opbouwende kritiek van je geeft dus precies aan dat je het niet snapt. Natuurlijk had die lucht doortekend kunnen zijn, maar dat ziet er niet uit.........
Een lucht in tegenlicht die doortekend is??????

Vergis ik me nou of kan jij slecht tegen kritiek?? :lol: ;)

dussssssssss©
DE site

Plaats reactie