Beetje twijfelachtige teksten van je moet ik zeggen BOSS. Bij het geven van commentaar zoals jij dat doet, zul je je zelf de vraag moeten stellen wat jou rol hier in is en wat je er zelf aan kan doen. En hoeveel recht van spreken heb en hoe ver kun je gaan in wat je zegt. Je hebt mensen die veel vertellen op een forum omdat ze willen helpen, en je hebt mensen die veel zeggen op een forum omdat ze graag hun ideeën en mening willen opdringen. Ik weet bij jou niet echt met wat voor persoon ik te maken heb.
Jij kan zelf goede foto's maken, want je schopt flink tegen de muur, dus ik zou zeggen, give it a shot, make a change.
Over het gebruik van Pocket Wizards. Ik ben bij MTB+ de enige die ze gebruikt, dus voel ik me daar ook op aangesproken. PW's kun je heerlijke foto's mee maken, maar je moet weten wanneer je ze wel of niet gebruikt, en hoe je ze gebruikt. Ik ben benieuwd wat je op mijn foto's aan te merken hebt. o.a. de cover van de afgelopen twee uitgaven. Ik heb deze foto's op een wel overwogen manier gemaakt, ze staan niet altijd in het blad zoals ik ze bedoeld heb. Denk niet dat ik je opmerkingen negatief zal beschouwen, als je het logisch onderbouwd tenminste. Ik sta er zeker open voor.
De EPE foto's zijn idd niet van mij. En Bike&Trekking staan ook mooie foto's in ja, in de volgende uitgave staan er ook foto's van mij in, maar MTB+ en B&T richten zich op een andere doelgroep, dus niet helemaal te vergelijken.
Ik vind de kwaliteit van de foto's in de mtb bladen hier in de Benelux ook beneden het niveau als je het vergelijkt met bladen uit de UK en Duitsland bijv. Ook ik vind dat jammer want ik zie heel duidelijk meer potentie voor de hele mtb scene in de Benelux en dat verdient mooiere foto's en mooiere bladen in het algemeen.
Het is daarom jammer dat alle fietsbladen niet meer budget vrijmaken voor de fotografie, of ze dat niet willen of gewoon niet kunnen, dat weet ik niet. Je kunt niet van alle redacteuren verwachten dat ze top foto's maken, zoals ze ook niet van mij verwachten dat ik voor prijzen werk waar ik zelf bij in schiet. Maar goed, dat is in het geheel een heel andere discussie die ik hier niet wil voeren, maar het heeft er wel mee te maken.
Over MTB+, ze zijn wat mij betreft het beste mtb blad in de Benelux, niet omdat ik daar aan de slag ben, maar omdat ze met alle disciplines wat proberen te doen. Dus hou hem in de gaten, want de hele redactie doet zijn uiterste best om het blad continue te verbeteren en ze doen het met passie.
BOSS schreef:De foto's van EPE zijn NIET van katinas.
Welke van jou zijn weet ik niet maar over het algemeen is het niet veel soeps in MTB+ en eigenlijk in alle NL fietsbladen muv Bike & Trekking. Vaak zie ik gewoon dat de potentie van de situatie er wel is maar dat het dan om zeep wordt geholpen doordat de "fotograaf" niet in staat is goed om te gaan met de situatie. Hij gaat bijvoorbeeld flitsen of gebruikt verkeerde camera's/instellingen.
Je kan het ze vaak ook niet kwalijk nemen aangezien het eigenlijk schrijvers zijn die ook een foto bij het artikel moeten leveren, maar verwacht dan niet dat je publiek het mooi gaat vinden.
De enige foto's die ik nog acceptabel vind zijn die op pagina 54 t/m 57 al vind ik dat daar door de fotograaf niet echt veel aan toegevoegd is 4 rijders netjes met fiets en al in beeld that's it, niet meer en niet minder, en ik zie net in je profiel dat jij dat bent......kom je goed weg
Die productshots op pagina 94/95 zijn echt tenenkrommend saai, en van die foto op pagina 82 zakt mijn broek echt af.
Die handschoenenfoto's zijn zo plat als een dubbeltje qua licht.
En de foto op pagina 32 is om te janken.
De "fotografen" zien het simpelweg niet; het verschil tussen mooi/lelijk & slecht en goed, ik ben ook geen tekstschrijver dus waag ik mij er niet aan. Vaak heeft men de klok horen luiden maar de klepel weten ze niet te hangen.
Schoenmaker blijf bij je leest!
dussssss©